روزبه حسینی کارگر که سرمایهگذاری سه فیلم سینمایی را انجام داده؛ معتقد است عملکرد سازمانها و نهادها افراد را از سرمایهگذاری در سینما پشیمان میکند.
به گزارش سینماسینما، روزبه حسینی کارگر، سرمایهگذار سه فیلم «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری، «ماحی» به کارگردانی داود خیام و «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فرد قادری گفت: در بخش تبلیغات، صداوسیما نقش مهمی دارد و در ابتدای امر با ما برای پخش تیزرها صحبتهای خوبی میشود و قول همکاری داده میشود اما وقتی زمان عمل فرامیرسد؛ به تیزرها ایراد میگیرند و عملا تیزر فیلمها پخش نمیشود.
وی ادامه داد: این رفتار صداوسیما از چند دست بودن قانون نشات میگیرد یعنی ما در سینما با یک نهاد و ارگان روبرو نیستم و هر ارگانی فقط به قانون خودش عمل میکند.
حسینی افزود: مثلا بعد از ساخت فیلم ربوده شده تقاضای پخش تیزر از تلویزیون را دادیم ولی صداوسیما اعلام کرد به دلیل حضور روزبه بمانی امکان پخش تیزرها وجود ندارد.
وی ادامه داد: سوال من این است که اگر روزبه بمانی ممنوعالتصویر است چرا وزارت ارشاد به وی مجوز داده است؟ و اگر ایشان میتواند در فیلمها بازی کند پس چرا تبلیغات فیلم از تلویزیون پخش نمیشود؟
حسینی کارگر که در مجموع ۲میلیارد تومان در سه فیلم سرمایهگذاری کرده است؛ افزود: چنددستگی و نبود یک قانون واحد در سینما باعث شده امنیت سرمایهگذاری از بین برود زیرا علاوه بر بخش تبلیغات؛ در زمان اکران یک فیلم نیز نهادهای مختلف براساس سلیقه خود عمل میکنند.
حسینی کارگر افزود: اگر قرار باشد وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند و قانون مشخصی وجود نداشته باشد؛ دیگر در سینما سرمایهگذاری نمیکنم زیرا اصلیترین عاملی که باعث میشود یک سرمایهگذار در یک بازار پول خود را سرمایهگذاری کند؛ امنیت آن بازار است.
وی ادامه داد: من و بسیاری از فعالان اقتصادی دوست داریم در حوزه فرهنگ سرمایهگذاری کنیم اما زمانی که ریسک بازار فرهنگ بسیار بالا باشد و احتمال بازگشت سرمایه وجود نداشته باشد؛ قطعا سرمایه از سینما خارج میشود.
سرمایهگذار فیلم ربوده شده با اشاره به اینکه عملکرد نهادها و سازمانها باعث پشیمانی سرمایهگذاران از کار در سینما میشود؛ گفت: مسئله دیگر این است که چرا در حوزه فرهنگ وقتی یک فیلم مجوز پروانه ساخت و نمایش میگیرد؛ نباید به این مجوز اعتماد و اطمینان کرد و مجوز سازمانی مانند وزارت ارشاد چرا نباید برای سازمانهای دیگر مانند صداوسیما اعتبار داشته باشد؟
وی ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی که برای پخش تیزرهای تلویزیونی وجود دارد؛ هزینه تبلیغات محیطی نیز بسیار بالاست و فیلمهای سینمایی نمیتوانند از بیلبوردهای شهری و امکانات شهری به دلیل بالا بودن هزینهها و هم اینکه بیشتر این امکانات در دست نهادهای دولتیست؛ استفاده کنند.
وی ادامه داد: تنها فضایی که برای تبلیغات فیلمها باقی میماند فقط فضای مجازی است که خوشبختانه ما تا امروز در فضای مجازی برای فیلم ربوده شده خوب عمل کردهایم.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آنا نعمتی بازیگر «بیوزنی» شد
- حضور “جاودانگی” در یک جشنواره ایتالیایی
- مهران احمدی: از بهبود فریبا ناراحتم و حالم خوب نیست
- صحبت های آنا نعمتی درباره بحران زندگی اش در ۲۲ سالگی و مافیای سینما/ اختصاصی سینماسینما
- نگاهی به فیلم «ماحی»/ زوال زیبای گلها در گلدان
- همایون ارشادی در پاسخ به سینماسینما / سانسور فیلم «ماحی» را از بین برد
- قدردانی کنایه آمیز آنا نعمتی از جشنواره فیلم فجر
- اکران اولین فیلم نوروز ۹۶ قطعی شد
- نمایش «ماحی» در سینماهای لندن + پوستر بین المللی فیلم
- نقدی بر «جاودانگی»/ وقتی فرم و محتوا و ویژگی منحصر به فردی ندارند
- نگاهی به فیلم «جاودانگی» ساخته مهدی فردقادری/ سفر در قطار زندگی
- انتقاد تند آنا نعمتی از تحریم فیلم جاودانگی توسط حوزه هنری
- نقدی بر فیلم «جاودانگی»/ هر چه از نیست هست شد
- گفتوگو با مهدی فرد قادری، کارگردان «جاودانگی»/ نه فیلم خنثی، نه فیلم ساختن برای پول
- اگر الان فیلمهای مخملباف را ببینیم میگوییم چقدر بد است/ در «هفت» چه گذشت؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اختصاصی سینماسینما/ «ادینگتون» با فیلمبرداری داریوش خنجی به کن میرود
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- فیلمهای کن ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم جدید جعفر پناهی در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- معضل پایان باز/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
آخرین ها
- در پی اعلام خبرهایی از ساخت سریال تازه مدیری؛ ژوله و قاسمخانی همکاریشان را با تلویزیون تکذیب کردند
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ اسکار بدلکاران به رسمیت شناخته شد
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- خبرهایی از جشنواره کن/ نمایش یک فیلم اول در افتتاحیه و حضور فیلم اسپایک لی در جشنواره
- فیلمهای کن ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم جدید جعفر پناهی در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن
- درباره سریال معاویه؛ وقتی عربستان تاریخ خودش را هم تحریف می کند
- «داستانها و فیلمهای ابراهیم گلستان» منتشر شد
- پارک چان ووک فیلمش را به کن نفرستاد
- بازگشت تام کروز به جشنواره فیلم کن
- شیر طلای افتخاری ونیز به ورنر هرتزوگ تعلق میگیرد
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- استودیوی ایامسی میسازد؛ «خوشههای خشم» سریال میشود
- مدیرعامل بنیاد ملی پویانمایی معرفی شد
- میزبانی جشنواره انسی از ۴ انیمیشن ایرانی
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- با حکم دادگاه انقلاب تهران؛ سازندگان «کیک محبوب من» به حبس محکوم شدند
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- در آستانه انتشار سریال؛ پوستر رسمی «وحشی» رونمایی شد
- درباره «رها»/ تاراج
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به سه جشنواره مورد تایید اسکار
- «سامپو» و «خو» در راه آمریکا و برزیل
- ۴روز مانده تا اعلام برنامه رسمی جشنواره؛ فیلم پرستاره وس اندرسون، شانس نخست افتتاح کن ۲۰۲۵
- ماه رمضان، افزایش قیمت بلیت یا ترامپ؟ ماجرای گیشه نوروزی سینما و انتظاراتی که برآورده نشد
- «برهوت» به روسیه میرود
- اختصاصی سینماسینما/ «ادینگتون» با فیلمبرداری داریوش خنجی به کن میرود
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- ۲ میلیون تماشاگر طی ۵ هفته؛ آیا گیشه سینماها در اکران نوروزی ناکام ماند؟
- الهه نوبخت آثار جشنواره سوئیسی را داوری میکند
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- انتشار فراخوان پانزدهمین دوره جوایز ایسفا