به گزارش سینماسینما،مصطفی سماوات درباره آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی و سوءاستفاده برخی فیلمسازان از فضای پررونق آن، آثار خود را یا در میانه راه رها یا به بدترین شکل پایانبندی میکنند، اظهار داشت: فضای شبکه نمایش خانگی چند سالی است در ایران رونق گرفته و گاهی در سریالهای این فضا اختلالها و مشکلاتی ایجاد میشود که در دنیا نیز وجود دارد و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: در شبکهای مانند «نت فلیکس» با آن اعتبار و قدرت نیز بعضاً از این مشکلات دیده شده است؛ اما حتماً اینها دلیل نمیشود تا گروهی که در عرصه شبکه نمایش خانگی در حال تولید اثر هستند آن را نیمه کاره رها کنند.
سماوات ادامه داد: برای جلوگیری از رها شدن یک سریال در شبکه نمایش خانگی تصمیم گرفتهایم تا تولید کامل سریال اجازه عرضه آن را ندهیم.
سرپرست دفتر نمایش خانگی، با بیان اینکه این آثار در بخش خصوصی ساخته میشوند و ما نیز باید به نوعی از آنها حمایت کنیم، گفت: بنابراین هر چند قانون عرضه سریال پس از تولید کامل، بر ساخت این سریالها که همزمان با عرضه از مخاطبان نظرخواهی میکنند و ادامه سریال را با نظر مخاطبان تولید و عرضه میکنند تأثیر میگذارد، ما برای حمایت از مصرف کنندگان و مخاطبان نمایش خانگی این قانون را اجرا میکنیم.
وی درباره عرضه نیمه کاره سریال «احضار» نیز گفت: این مجموعه مجوز ۱۱ قسمت فصل اول را از ما گرفت و اینکه در ادامه توزیع دچار مشکل شده به ما مربوط نمیشود؛ اما حتماً تهیه کننده آن برای ادامه کار با مشکلات جدی مواجه خواهد شد چون این وضع یک نکته بسیار منفی در پروند کاری وی به حساب میآید.
سماوات درباره ابهام در پخش قسمت پایانی مجموعه «رقص روی شیشه» و حاشیههای بازیگر این مجموعه توضیح داد: اینکه برخی از پایانبندی سریالها راضی نباشند؛ به نوعی طبیعی است. اما اینکه بازیگری در میانه تولید یک مجموعه به دلایلی از ادامه همکاری انصراف دهد مرسوم نیست و باعث سرد شدن مخاطب از سریال میشود.
سریال شهرزاد نیز در زمان تولید مشکلی نداشت و بعدها موضوعاتی درباره وجود پول مشکوک در تولید این سریال مطرح و از طریق مراجع قضائی پیگیری شد.
وی افزود: البته در حوزه سرمایه گذاری برای تولید در شبکه نمایش خانگی دقت اولیه از طرف ما صورت میگیرد اما تشخیص نهایی با نهادهای زیربط است. البته تاکید میکنم برای رونق در شبکه نمایش خانگی ذرهای از نظارت کوتاه نخواهیم آمد و از آثاری که کوچکترین انحراف را داشته باشند، جلوگیری خواهد شد. اینکه طی سالهای گذشته برخی آثار با مشکلاتی تولید و عرضه شدهاند در دوران حضور بنده نبوده است. اما تلاش میکنیم سریالها و آثار باکیفیت و رعایت اصول اخلاقی تولید و عرضه شود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از پلتفرمها
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





