به گزارش سینماسینما،مصطفی سماوات درباره آثار ارائه شده در شبکه نمایش خانگی و سوءاستفاده برخی فیلمسازان از فضای پررونق آن، آثار خود را یا در میانه راه رها یا به بدترین شکل پایانبندی میکنند، اظهار داشت: فضای شبکه نمایش خانگی چند سالی است در ایران رونق گرفته و گاهی در سریالهای این فضا اختلالها و مشکلاتی ایجاد میشود که در دنیا نیز وجود دارد و اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: در شبکهای مانند «نت فلیکس» با آن اعتبار و قدرت نیز بعضاً از این مشکلات دیده شده است؛ اما حتماً اینها دلیل نمیشود تا گروهی که در عرصه شبکه نمایش خانگی در حال تولید اثر هستند آن را نیمه کاره رها کنند.
سماوات ادامه داد: برای جلوگیری از رها شدن یک سریال در شبکه نمایش خانگی تصمیم گرفتهایم تا تولید کامل سریال اجازه عرضه آن را ندهیم.
سرپرست دفتر نمایش خانگی، با بیان اینکه این آثار در بخش خصوصی ساخته میشوند و ما نیز باید به نوعی از آنها حمایت کنیم، گفت: بنابراین هر چند قانون عرضه سریال پس از تولید کامل، بر ساخت این سریالها که همزمان با عرضه از مخاطبان نظرخواهی میکنند و ادامه سریال را با نظر مخاطبان تولید و عرضه میکنند تأثیر میگذارد، ما برای حمایت از مصرف کنندگان و مخاطبان نمایش خانگی این قانون را اجرا میکنیم.
وی درباره عرضه نیمه کاره سریال «احضار» نیز گفت: این مجموعه مجوز ۱۱ قسمت فصل اول را از ما گرفت و اینکه در ادامه توزیع دچار مشکل شده به ما مربوط نمیشود؛ اما حتماً تهیه کننده آن برای ادامه کار با مشکلات جدی مواجه خواهد شد چون این وضع یک نکته بسیار منفی در پروند کاری وی به حساب میآید.
سماوات درباره ابهام در پخش قسمت پایانی مجموعه «رقص روی شیشه» و حاشیههای بازیگر این مجموعه توضیح داد: اینکه برخی از پایانبندی سریالها راضی نباشند؛ به نوعی طبیعی است. اما اینکه بازیگری در میانه تولید یک مجموعه به دلایلی از ادامه همکاری انصراف دهد مرسوم نیست و باعث سرد شدن مخاطب از سریال میشود.
سریال شهرزاد نیز در زمان تولید مشکلی نداشت و بعدها موضوعاتی درباره وجود پول مشکوک در تولید این سریال مطرح و از طریق مراجع قضائی پیگیری شد.
وی افزود: البته در حوزه سرمایه گذاری برای تولید در شبکه نمایش خانگی دقت اولیه از طرف ما صورت میگیرد اما تشخیص نهایی با نهادهای زیربط است. البته تاکید میکنم برای رونق در شبکه نمایش خانگی ذرهای از نظارت کوتاه نخواهیم آمد و از آثاری که کوچکترین انحراف را داشته باشند، جلوگیری خواهد شد. اینکه طی سالهای گذشته برخی آثار با مشکلاتی تولید و عرضه شدهاند در دوران حضور بنده نبوده است. اما تلاش میکنیم سریالها و آثار باکیفیت و رعایت اصول اخلاقی تولید و عرضه شود.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عسگرپور: رئیسجمهور دستور بازنگری دهد/ این مصوبه موجب رانت و انحصار است
- نامه پلتفرمهای نمایش خانگی به رییس جمهور
- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: به ازای هر ثانیه نمایش استعمال دخانیات در تولیدات نمایشی، جریمه ۲۱۰ میلیونی اعمال شود
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- در پاسخ به توهین مدیر پلتفرم نماوا تعلل نکنید؛ نامه سرگشاده یک انجمن سینمایی به شورای صیانت خانه سینما
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- صحبتهای یک مجری درباره ممنوعیت کار در تلویزیون و دعوت دوباره
- با ابلاغ رئیسجمهور؛ اعضای کمیته تدوین سیاستهای شبکه نمایش خانگی منصوب شدند
- درخواست انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما از پلتفرمها
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





