فیلم «متری شیش و نیم» با نام فرانسوی «قانون تهران» ساخته سعید روستایی که از چهارشنبه ۲۸ ژوییه در ۱۲۸ سالن در پاریس و شهرستانها به نمایش آمده است، توانسته در عرض پنج روز اول نمایش خود ۲۹۰۰۰ تماشاگر داشته باشد.
به گزارش سینماسینما البته در برخی سینما ها بویژه در حومه پاریس و یا شهرستانها، تنها در ۲ یا سه سانس در روز برنامه ریزی شده است که روندی طبیعی است. با توجه به اینکه محدودیت برای تماشاگران برای وارد شدن به سالنهای سینما برقرار است و همگی باید تست کرونا بدهند و یا کارت واکسینه زدن را به همراه داشته باشند، تعداد تماشاگران محدود تر از مواقع عادی خواهد بود و از سویی تعطیلات تابستانی و مسافرت ها آغاز شده، و بسیاری به سفر رفته اند. اما در مجموع از نظر تحلیل گران آمار سینمایی، رقم ۲۹۰۰۰ تماشاگر در پنج روز، رقم بسیار خوبی به حساب می آید.
این فیلم در برخی از سالنها در رده اول جدول قرارگرفته است. متری شیش ونیم، نخستین فیلم اکشن و همه پسند از سینمای ایران است که در فرانسه از چهل سال پیش تاکنون موفق شده به پرده سینماها راه یابد. از چند روز قبل از به پرده آمدن این فیلم، مطبوعات نوشتاری و سایر رسانه های فرانسوی به شکل گسترده ای به فیلم متری شیش و نیم پرداخته بودند و این اثر را نفس تازه ای از سینمای غیر هنر و تجربه ایران میدانند که با ژانر پلیسی و اکشن، به شکل حرفه ای ساخته شده و تعجب برخی از منتقدین را هم برانگیخته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «متری شیش نیم» در میان آثار سال سینمای بریتانیا
- واکنش فراگیر رسانههای فرانسه به حکم صادر شده برای سعید روستایی
- افتتاحیه «آن دیگری» در فرانسه برگزار شد
- اکران «شهر خاموش» در سینماهای فرانسه
- نمایش ویژه «دونده» در یک جشنواره فرانسوی
- سعید روستایی رئیس هیات داوران یک جشنواره فرانسوی شد
- «درب» در سینماهای فرانسه اکران میشود
- این فیلم واقعا شما را ترسانده است!/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- تلخ، جسور و عصیانگر/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «برادران لیلا» در سینماسینما
- وقتی شخصیتها دوستداشتنی نیستند/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- میتوان برادر لیلا هم نبود/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- آمار تماشاگران «تا فردا» و «خرس نیست» در سینماهای فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- جزئیات افتتاحیه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اعلام آمادگی عمارت نوفل لوشاتو برای میزبانی از جشنواره تئاتر دانشگاهی
- برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- سریال «آمرلی» برنده هلال طلایی در عراق شد
- زنان در جشنواره کن ۲۰۲۴/ حضور پررنگ در هیات داوران، کم تعداد در میان فیلمسازان
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- برگزاری نخستین جشنواره فناورانه روابطعمومی کشور با حمایت همراه اول
- وعده سیمافیلم؛ آغاز تولید همین امسال/ عصای پرماجرای موسی بالاخره اژدها میشود؟
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- تمجید هانکه از سینمای بیهمتای کیارستمی
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- فوت چهره بزرگ سینمای مستقل/ راجر کورمن درگذشت
- عروسک باید حرف جامعه را بزند/ وقتی هادی حجازیفر به جای محمد بحرانی عروسک ساخت!
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نمایش نسخه مرمت شده «فردوسی» در موزه سینما
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- آناتومی یک طلاق عاطفی/ نگاهی به فیلم «آناتومی یک سقوط»
- «مسافری از گانورا» بهترین انیمیشن جشنواره روسیه شد
- بزرگداشت بهرام شاهمحمدلو برگزار شد
- نگاهی به گیشه ۳۱۲ میلیاردی سینماها
- «گُواه» در بزرگترین جشنواره دانشجویی در اروپا
- «پروانهها»ی ایران در اسپانیا
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- آلبرتو باربرا در سمت مدیر جشنواره ونیز ابقا شد
- در شب «مهرداد اسکویی» چه گذشت؟
- نمایشی با محوریت جنبشی«میتو» با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد