سینماسینما: تعداد زیاد برداشتهای صحنههای مربوط به گری اولدمن در فیلم «منک» ساخته دیوید فینچر باعث تنش بین این بازیگر و کارگردان شده بود که چارلز دنس داستان این تنش را برای توتال فیلم تعریف کرد.
در مورد تعداد برداشتهایی که برای یک صحنه گرفته می شود، فلسفه های مختلفی در دنیای سینما وجود دارد. برخی کارگردان ها مانند کلینت ایستوود معمولا هرگز بیش از یک یا دو بار صحنهای را تکرار نمی کنند، اما کارگردان های دیگری مانند استنلی کوبریک ممکن است تعداد برداشت هایشان سه رقمی هم بشود. دیوید فینچر کارگردانی است که تعلقش به گروه دوم، شهرت دارد و ظاهرا این موضوع در صحنه فیلمبرداری جدیدترین اثر او کمی تنش ایجاد کرده.
چارلز دنس که نقش ویلیام رندولف هیرست، مرد بدنام و قدرتمند عرصه رسانه را در این فیلمِ محصول نتفلیکس بازی می کند، اخیراً با توتال فیلم در مورد تجربه کار با دیوید فینچر در این پروژه صحبت کرده است، او از روز بخصوصی تعریف می کند که بین کارگردان و ستاره فیلم گری اولدمن تنشی ایجاد شده بوده. گروه در حال ضبط بخش مهمی از اوج داستان بودند، اولدمن در نقش هرمن جی. منکویتس، مهمانی شامی با میزبانی هرست را بر هم می زند، لحظه ای به نظر می رسد که این بازیگر برنده اسکار از برداشت های طولانی به ستوه آمده. دنس میگوید: «چندین و چند بار برداشت را تکرار کردیم. اولدمن رو به دیوید کرد و گفت: دیوید این بار صدم است که دارم این صحنه را بازی می کنم و دیوید گفت آره می دانم، این هم صد و یکمی. از اول می گیریم.»
صحنه ی دیگری که صحنه مهمی برای اولدمن بوده، لحظاتی است که او در نقش منکویتس، مست در اتاق قدم می زند، که برداشتی از فیلم «همشهری کین» است. چالش سختی برای هر بازیگر است زیرا انجام هر کار ساده ای چندین و چند بار پشت سر هم دشوار است چه برسد به گفتن مونولوگ های طولانی.
البته روی دیگر سکه این است که دیوید فینچرکارگردانی کمال گراست که از جزئیات فیلم هایش بیشترین بهره را می برد و به دست آوردن آنچه می خواهد ملزم به کار زیاد گروهش است. این روش خاص فقط برای فیلم «منک» نبود زیرا فینچر شهرت دیرینهای در گرفتن برداشتهای متوالی دارد.
آماندا سیفرید، بازیگر نقش ماریون دیویس در فیلم «منک»، قبلاً در مورد تکرار بیش از ۲۰۰ بار بعضی صحنه ها به توتال فیلم گفته بود و اینکه چقدر این پروژه برای او دشوار بود: «قطعا کار سختی بود. اما مثل تئاتر بود که شما از نعمت پرداختن به لحن و احساسات بهره مند هستی. احساس می کردی وسط فیلم «روز گراندهاگ» گیر افتادی، شیوه کار او با خیلی ها متفاوت است.»
نتیجه تمام این تلاش ها و سخت گیری ها منجر شد به ساخت فیلم «منک» که در واقع یکی از بهترین فیلم هایی است که دیوید فینچر ساخته و واقعاً هر بخش این فیلم خارق العاده است.«منک» یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود که از آن بیشتر خواهیم شنید.
ترجمه: فریبا جمور(استودیو زیرنویس)
منبع: Cinemablend / November 2020

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با تمدید ۳ ساله قرارداد؛ همکاری دیوید فینچر با نتفلیکس در قالب ۴ پروژه ادامه دارد
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- سفر در میدان خطر/ نگاهی به فیلم «آدمکش» ساخته دیوید فینچر
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- در صورت موافقت دیوید فینچر؛ نتفلیکس نسخه آمریکایی «بازی مرکب» را میسازد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- زمان نمایش فیلم بعدی دیوید فینچر اعلام شد/ همه چیز درباره «قاتل»
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- اسکار ۲۰۲۱ به روایت تصویر
- نگاهی به جاماندگان «اسکار»
- جایزه اصلی انجمن فیلمبرداران آمریکا به «منک» رسید
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند/ یک کارگردان ایرانی-آمریکایی در جمع نامزدها
- معرفی پروژه جدید دیوید فینچر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن