در اولین آخر هفتهای که فیلم «تنت» نمایش بینالمللی خود را آغاز کرده است، این تازهترین ساخته کریستوفر نولان موفق شد تا فروش قابل قبولی را به ثبت برساند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، «تنت» کریستوفر نولان در آخر هفتهای که دیشب به پایان رسید در بازار بینالمللی به نمایش درآمد و با وجود ادامه پاندمی کرونا توانست فروش غافلگیرکننده ۵۳ میلیون دلاری داشته باشد.
این فیلم عظیم علمی تخیلی که به عنوان پروژهای دیده میشود که سینماها را دوباره راه میاندازد، قویترین آغاز خود را در بریتانیا با ۷.۱ میلیون دلار فروش داشت. «تنت» در آخر هفته در ۴۱ بازار بینالمللی پخش شد که از جمله آنها میتوان از فرانسه (۶.۷ میلیون دلار)، کره (۵.۱ میلیون دلار) و آلمان (۴.۲ میلیون دلار) نام برد.
این فیلم برادران وارنر آخر هفته آینده در ایالات متحده روی پرده میرود و اکران آن در سینماهای روسیه و چین به ترتیب در روزهای سوم و چهارم سپتامبر آغاز میشود.
حتی با وجود اینکه هنوز خیلی از سینماها باز نشدهاند و بسیاری با محدودیت ظرفیتی فعالیت میکنند، «تنت» توانست چند رکورد باکس آفیسی برای نولان ثبت کند. این فیلم در ۹ کشور از جمله هلند، اوکراین و مجارستان بزرگترین فروش آغازین یک فیلم در تمام طول مسیر حرفهای کاری نولان را به ثبت رساند. در عربستان سعودی، این فیلم بزرگترین فروش آغازین یک فیلم هالیوودی را با ۱.۴۷ میلیون دلار کسب شده از نمایش در ۱۳۱ سالن سینما داشت.
خیلی از مخاطبان این فیلم را با بهترین کیفیت ممکن دیدند. فروش پردههای آیمکس بیش از یک چهارم فروش بلیت در بسیاری از بازارها را تشکیل داد که باعث شد فروش آیمکس این فیلم بیش از ۵ میلیون دلار باشد.
این آخر هفته فیلم تریلر ابرقهرمانی «جهشیافتههای جدید» که داستان آن در دنیای «اکس من» به وقوع میپیوندد در آمریکای شمالی اکران شد و توانست ۷ میلیون دلار بفروشد. این فیلم در ۲۴۱۲ پرده سینمای آمریکا اکران شده است
با وجود اینکه فروش این فیلم پایینتر از حد انتظار بود، قویترین فروش آغازین فیلمها طی دوران پاندمی را داشت. به احتمال بسیار زیاد «تنت» به راحتی این رکورد را جابهجا خواهد کرد.
با استناد به آمار دیزنی، در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از سینماها در ایالات متحده و کانادا باز شدهاند. اما تعدادی از بزرگترین بازارها از جمله لسآنجلس، سن فرانسیسکو و نیویورک هنوز بسته هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- با ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار مخاطب؛ سینمای ایران در سال ۱۴۰۳، ۱۰۰۰ میلیاردی شد
- بررسی آمار فروش فیلمها در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ / گیشه هزار میلیاردی با صدرنشینی «تگزاس ۳»
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





