سینماسینما، علی پاکزاد – عباس امینی کارگردان سینما گفت: «آروز دارم در چرخه تولید سینمای ایران فیلم بسازم. امیدوارم فیلم هایی که می سازم همین جا اکران شود و از طریق جشنواره های ایرانی به فستیوال های معتبر دنیا راه پیدا کند. زبان سینما بین المللی است و همه فیلمسازان مایل اند، فیلم هایی که می سازند را همه مردم دنیا ببینند.»
به گزارش سینماسینما، دومین فیلم بلند عباس امینی با نام «هندی هرمز» در بخش «نسل نو» جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد. این فیلم به دلیل مضمون و شرایط جغرافیایی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت . «هندی هرمز» در جزیره هرمز فیلمبرداری شده است.
عباس امینی کارگردان فیلم «هندی و هرمز» درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم برلین گفت: «اولین بار با فیلم «والدرما» در جشنواره برلین حاضر شدم. از این فیلم استقبال خوبی صورت گرفت. مایل بودم که فیلم «هندی هرمز» در این جشنواره نمایش داده شود. دلیل این پافشاری هم این بود که مخاطب جشنواره برلین و کسانی که در آنجا به تماشای فیلم می آیند خیلی دقیق و حرفه ای نگاه می کنند. مخاطبان برداشت های متفاوتی دارند و به مسائل حاشیه ای توجه نمی کنند. اگر فیلمی در برلین مخاطب را جذب نکند قطعا ثانیه ای برای آن صبر نمی کنند و سالن را ترک می کنند. فیلم «هندی هرمز» در ۵ سانس در برلین نمایش داده شده است که چیزی در حدود ۲۷۰۰ بیننده داشته است.»
او ادامه داد: «جالب است که ۲۷۰۰ نفر برای دیدن این فیلم بلیط تهیه کردند. این آمار را شما با هنرو تجربه و اکران «والدرما» مقایسه کنید. فکر نمی کنم برای تماشای «والدرما» در هنرو تجربه ۱۰۰۰ نفر هم آمده باشند. به هر حال به عنوان یک کارگردان ترجیح می دهم فیلمی که می سازم را به فستیوالی ارائه دهم که دیده شود و مردم درباره آن سئوال داشته باشند.»
امینی درباره حضور نداشتن بازیگران فیلم در جشنواره برلین گفت: «یکی از نکاتی که در جشنواره برای من جالب بود، سئوال مخاطبان درباره عدم حضور نقش های اصلی فیلم بود. حامد علیپور بازیگر فیلم که در «والدرما» هم حضور داشت به دلیل مشکلات سربازی نتوانست ما را در این سفر همراهی کند. بازیگر دختر فیلم هم به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست همراه ما به برلین بیاید.»
کارگردان فیلم «والدرما» در انتها گفت: «آروز دارم در چرخه تولید سینمای ایران فیلم بسازم. امیدوارم فیلم هایی که می سازم همین جا اکران شود و از طریق جشنواره های ایرانی به فستیوال های معتبر دنیا راه پیدا کند. زبان سینما بین المللی است و همه فیلمسازان مایل هستند، فیلم هایی که می سازند را همه ببینند. اکنون در حال نوشتن یک فیلمنامه هستم که اگر سرمایه گذار مناسب پیدا کنم سال آینده فیلم را تولید خواهیم کرد.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفتاد و پنجمین جشنواره برلین با فیلم تام تیکور افتتاح شد
- برلیناله ۲۰۲۵: رقابت آثار اجتماعی و مستقل در جشنوارهای برجسته
- «مرز بیپایان» برگزیده جشنواره تفلیس شد
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- «مرز بیپایان» از جشنواره رتردام جایزه گرفت
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «کشتارگاه» در جشنواره فیلمهای پلیسی/ گفتگوی سینماسینما با عباس امینی/ داستان گوسفندهایی که تبدیل به دلار میشوند!
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- راهیابی «من اینجا هستم» به جشنواره فیلم شانگهای
- یک پیشنهاد لذتبخش/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه»
- گفتوگو با کارگردان «کشتارگاه»/ همگی در برابر اتفاقات بیحس شدهایم
- گنجی که دهان روح را تلخ می کند/ نگاهی به «کشتارگاه»
- طمع/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه» ساختهی عباس امینی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دشواریهای سینمای مستقل از دید کارگردان «آنورا»
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
آخرین ها
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- رونمایی از نشان، هویت بصری و برنامههای جدید «شبکه کتاب»
- بازگشت پیمان خازنی با «مرگ شیرین»
- نمایش فیلم کوتاه «voice» در جشنواره فیلم تصویر
- پیامهایی برای موفقیت انیمیشن ایرانی در اسکار
- آتش زنده کامکارها در شب زمستانی تهران
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- کنسرت ارکسترال کامکارها / گزارش تصویری
- فرش قرمز اسکار نود و هفتم / گزارش تصویری
- به بهانه گزارش دربی توسط جواد خیابانی/ بودن یا نبودن، مسئله این است
- مراسم نود و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار / گزارش تصویری
- لحظه اعلام نام انیمیشن ایرانی در اسکار ۲۰۲۵
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- برندگان اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی جایزه اسکار گرفت
- حقایقی درباره فیلم درباره الی
- نامزدهای اسکار و تصاویرشان/ در آستانه جایزه اسکار نود و هفتم
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- مفاخر کاریکاتوری
- فوت کارتونیست و طراح ایرانی؛ داود احمدی مونس (آروین) درگذشت
- بستههای ویژه همراه اول بهمناسبت ماه مبارک رمضان
- دربارهی فاجعه گزارش جواد خیابانی در دربی پایتخت
- دومین کتاب گلاره عباسی رونمایی شد/ رمانی که نامش را مصطفی مستور انتخاب کرد
- معرفی برگزیدگان اسکار سینمای فرانسه/ پیشتازی «امیلیا پرز» در جوایز سزار ۲۰۲۵
- اقدام اعتراضی فیلیمو نسبت به توقیف سریالش؛ انتشار ۳ قسمت نخست «تاسیان» در یوتیوب
به نطر اقای امینی گارگردانی بسیار حرفه ایی با ابتکاری بسیار عالی میباشد او با افکار خوب وهدف خوب همیشه به نسل جوان کمک کرده واین فیلم بسیار عالیست