دبیر سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران علت استفاده از تصویر عباس کیارستمی فیلمساز بزرگ سینمای ایران و جهان را بر روی پوستر این جشنواره توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، پوستر سی و سومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران براساس طرحی از فرید فرخندهکیش، عکس ساسان توکلی فارسانی و اجرای فریبا شفیعی طراحی شده است.
فرخندهکیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره علت استفاده از تصویر عباس کیارستمی بر روی پوستر این دوره از جشنواره گفت: «سال گذشته مجموعهای از آثار شاگردان کیارستمی به عنوان یکی از بخشهای جنبی جشنواره سی و دوم به نمایش درآمد و براساس برنامهریزی صورت گرفته قرار بود در جشنواره سی وسوم بزرگداشت و مرور آثار کوتاه عباس کیارستمی برگزار شود که متاسفانه درگذشت ناگهانی این هنرمند بزرگ، جشنواره فیلم کوتاه و علاقه مندان به سینمای کیارستمی را از این افتخار محروم کرد.»
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران افزود: «پیش از درگذشت کیارستمی قرار بود از تصاویر یکی از فیلمهای ایشان به عنوان پوستر جشنواره سی و سوم استفاده کنیم و بر همین اساس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویر فیلم «نان و کوچه» را انتخاب کردیم. اما پس از درگذشت این فیلمساز شهیر ترجیح دادیم به جای استفاده از تصویر این فیلم، از عکس خود ایشان به عنوان قدردانی و پاسداشت از این هنرمند فقید استفاده کنیم.»
فرخندهکیش ادامه داد: «ساسان توکلی فارسانی مجموعهای از عکسهای عباس کیارستمی در اختیار داشت که با همفکری خود او یکی از بهترین عکس ها برای استفاده بر روی پوستر جشنواره انتخاب شد و فریبا شفیعی نیز آن را طراحی کرد.»
فرخندهکیش درباره همخوانی برنامه های جشنواره سی و سوم فیلم کوتاه تهران با پوستر این جشنواره گفت: «به پاس یک عمر تلاش موثر عباس کیارستمی در سینما و بخصوص کارنامه درخشان او در حوزه فیلم کوتاه و تجربی، نشان ویژه کیارستمی از این دوره به جوایز جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. این نشان به افراد شاخص و تاثیرگذار سینما به ویژه سینمای کوتاه اهدا می شود. همچنین یکی از شب های جشنواره سی و سوم به نام «شب کیارستمی» نامگذاری شده است که در این بخش آثار کوتاه او با حضور علاقه مندان و شاگردانش به نمایش در میآید.»
سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیر فرید فرخنده کیش برگزار می شود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





