مهدی علیمیرزایی کارگردان فیلم «پالتو شتری» گفت این فیلم را بر اساس یکی از داستانهای خودش و با گسترش ظرفیتهای دراماتیک و تبدیلکردن آن به یک فیلمنامه ساخته است.
به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «پالتو شتری» با اجرای منصور ضابطیان و با حضور کارگردان فیلم مهدی علیمیرزایی و دیگر عوامل شامل مجید شیخ انصاری (تهیهکننده)، مسعود امینی تیرانی (مدیر فیلمبرداری)، مسیح سراج (صدابردار) و بازیگران سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهرهآزاد، شاهرخ فروتنیان و بانیپال شومون برگزار شد.
مهدی علیمیرزایی درباره هدفش از ساخت فیلم «پالتو شتری» توضیح داد: یک داستان داشتم که در یکی از مجلات معتبر ادبی کشور چاپ شده بود و بازخوردهای خوبی داشت. ظرفیتهای دراماتیکش را گسترش دادم و به عنوان اولین فیلمم ساختم. هدفم از ساخت این فیلم تنها ساخت فیلم بود و امیدوارم در فیلمهای بعدی هدفمندی بیشتری داشته باشم.
وی درباره شخصیتپردازی فیلم نیز عنوان کرد: برای این کار از سه روش استفاده کردم؛ اول اینکه اقتضائات فیلمنامه موجب میشد که شخصیت را در یک موقعیت تجسم کنم، دوم اینکه فیلسوفهایی که در فیلم مطرح میشوند و سوءاستفاده برخی از تفکر آنها را در نظر گرفتم و سوم اینکه از مابهازاهای خارجی استفاده کردم که بسیار زیاد وجود دارند.
سام درخشانی بازیگر اصلی این فیلم نیز توضیح داد: من مهدی علیمیرزایی کارگردان فیلم را به عنوان فیلمنامهنویس فیلم «فیالمدت معلوم» میشناختم و پیش از این نیز در «تخته گاز» نوشته ایشان بازی کرده بودم. وقتی نویسندهای بخواهد فیلم بسازد بهترین فیلمنامه را برای خودش کنار میگذارد و من نیز از بازی در فیلم «پالتو شتری» راضی بودم.
مجید شیخانصاری تهیهکننده این فیلم نیز گفت: فیلمسازی در ایران برای عوامل چون کارگردان و تهیهکننده بیشتر یک اتفاق است تا یک انتخاب و به محض اینکه شرایط آماده شد ساخت فیلم را کلید زدیم. اکران این فیلم احتمالاً در نیمه اول سال برنامهریزی میشود. در این پروژه سینمایی با یک گروه بسیار عالی، پشت صحنه بسیار آرام بود و باعث افتخارم است که با این گروه همکاری داشتم.
لیندا کیانی نیز اظهار کرد: پشت صحنه فیلم آنقدر آرام بود که برای بازی در فیلم روزشماری میکردم. سام درخشانی یکی از بهترین زوجهای هنری من بود و در این فیلم نیز کمک زیادی به من کرد.
فیلم «پالتو شتری» به عنوان آخرین فیلم هفتمین روز از سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت (کاخ رسانه جشنواره) به روی پرده رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زهرمار» از چهارشنبه روی پرده سینماها میرود
- سام درخشانی از سختترین نقشی که تاکنون بازی کرده، میگوید
- سوئیچ پن/ فُرم، دانش فیلمساز از مِدیای سینما است
- گلایه سردار ایوب سلیمانی از عوامل «متری شیش و نیم»
- «قسم»، «جاندار» و «متری شیش و نیم» برگزیده قوه قضائیه شدند
- مجید شیخانصاری: “پالتو شتری” با تغییرات جزئی اکران میشود
- ناگفتههای محمود کلاری از داوری فیلم فجر/ «از برخی اظهارنظرها متعجب شدم»
- از کاهش هزینهها تا واکنش به حواشی/ سخنان دبیر جشنواره فیلم فجر در برنامه «هفت»
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
- انتشار عملکرد مالی جشنوارهی فیلم فجر تا ۲۰ اسفند ماه
- در گفتوگو با برنده سیمرغ بلورین بهترین پوستر سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر / سیمرغهایی که یک سال بعد به صاحبانشان میرسند
- مردم به سانسور اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون عادت دارند!
- حاشیه های هشتمین روز فیلم فجر / روز فیلمهای نوید محمد زاده و چند حکایت دیگر در “ملت”
- شفافسازی خانم کارگردان و نمایش دو فیلم تحسینشده و ساداتیان/ در هشتمین روز جشنواره فجر چه گذشت؟
- «۲۳ نفر» بهروایت یکی از بیست و سه نفر/میخواستیم سربلند بازگردیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





