پس از برگزاری تور کنسرت موفق «ناگفته» با بیش از ۷۰ اجرا در سراسر ایران، حافظ ناظری (آهنگساز و خواننده موسیقی ایرانی) قصد دارد، پروژه جدید خود را به همراهی استاد شهرام ناظری، مرداد ماه امسال در تهران به روی صحنه ببرد.
به گزارش سینماسینما، «آواز پارسی، اسطوره و عشق» عنوان پروژه جدید ناظری ها است که بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی تنظیم شده است.
حافظ ناظری در سال ۲۰۰۵ پایاننامه تحصیلی خود را در نیویورک بر روی اشعار فردوسی تدوین کرده بود و این مسیر در کنار استاد شهرام ناظرى از ده سال پیش با اجرای کنسرت هایی با همراهی اعضای ارکستر فیلارمونیک لسآنجلس و بزرگان موسیقی جهان در معتبرترین سالنهای موسیقی کلاسیک جهان مانند سالن «والت دیزنی کنسرت هال» شهر لوس آنجلس و سالن «کارنگی هال» شهر نیویورک آغاز شد که در واقع اولین تجربه همنشینی شاهنامه فردوسی و موسیقی ایرانی محسوب می شد.
پس از اتمام قسمت اول تور کنسرت «ناگفته»، حافظ ناظری، پروژه جدید خود را بر اساس اشعار شاهنامه فردوسی به اجرا در خواهد آورد که پیشتر نیز شهرام ناظری گامهای آغازین استفاده از اشعار فردوسى در موسیقى ایرانى را برداشته بود. پروژه جدید ناظرى ها، تلاشى در جهت ارائه آواز ایرانی با لحن پارسی و به دور از الحان عربی است.
به گفته ناظری ها، پروژه «آواز پارسی، اسطوره و عشق»، تلاشی در جهت حفظ و حراست از زبان پارسی و تلفظ صحیح واژهها در حوزه ی آواز ایرانی است که در چند دهه اخیر دچار آسیب شده است. همچنین سعی در پرهیز از بکار گیرى از الحان عربی که انتقال آن به نسل آینده مى تواند براى آواز ایرانى و زبان فارسى آسیب ساز باشد.
این رویداد توسط شرکت فرهنگیهنری «ققنوس» برگزار و جزییات بیشتر پروژه به زودی اعلام خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا شهرام ناظری در مراسم دکتر محمدعلی اسلامیندوشن نخواند ؟
- گفتوگو با علی نصیریان/ شهرت به درد نمیخورد مهم محبوبیت است
- یکی معروف و دیگری گمنام/ درباره دو ابوعطاخوانی تاریخی از محمدرضا شجریان و شهرام ناظری
- شهرام ناظری با انتشار این ویدئو یاد محمدرضا شجریان را گرامی داشت
- شهرام ناظری خواننده موزیک ویدئوی تیتراژ آخرین داستان
- پس از جشنواره حقیقت تصمیم گرفتیم «چاووش، از درآمد تا فرود» را به هیچ جشنوارهای نفرستیم
- روایت یک مقاومت موسیقایی/ نقدی بر فیلم چاووش، از درآمد تا فرود
- روایت مختاباد از تجربه موفق همسر فرهاد در زمینه شکایت از صدا وسیما
- برگزاری نشست «مانکنهای قلعه حسن خان» و «والسی برای تهران» /واکنش جالب شهرام ناظری به سوالی درباره موسیقی خیابانی
- اختتامیه جشنواره فیلم سلامت/ گزارش تصویری ۱
- از شهرام و حافظ ناظری تا محمدرضا گلزار / مروری بر کنسرتهای نوروزی
- کنایه حافظ ناظری در حاشیه مراسم تجلیل از اصغرفرهادی/ فیلم
- شهرام ناظری و اصغر فرهادی در یک قاب/ عکس
- گزارش یک جشن/ از هدیه بهرام بیضایی تا حضور ناظری ها و بوسه های فرهادی
- عکسی که حافظ ناظری از پدرش و اصغر فرهادی منتشر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





