با معرفی برندگان جشنواره مستند شفیلد، «سکوت دیگران» جایزه اصلی این جشنواره را به خانه برد.
به گزارش سینماسینما، بیست و پنجمین دوره جشنواره مستند شفیلد برندگانش را شناخت و جایزه اصلی خود را به «سکوت دیگران» ساخته المودنا کاراسدو و رابرت بهار اهدا کرد.
فیلم «سکوت دیگران» ساخته المودنا کاراسدو و رابرت بهار جایزه بزرگ هیات ژوری را از آن خود کرد.
این فیلم درباره تلاش قربانیان دوره ۴۰ ساله دیکتاتوری در اسپانیا در دوران فرانکو است و ادامه تلاش آنها برای عدالت در امروز را روایت میکند. پدرو آلمادوار و برادرش آگوستین تهیه کننده این فیلم هستند.
از فیلم «یک زن دستگیرشده» ساخته برنادت توسا-ریتر نیز در این بخش تجلیل ویژه به عمل آمد.
جایزه محیط زیست نیز به فیلم جومانا مانا با عنوان «خویشاوندان وحشی» رسید که درباره ماتریکس مردم و سیاره زمین در دو نقطه کاملا متفاوت قطب جنوب و لبنان است.
جایزه تیم هترینگتون که به یاد و افتخار فتوژورنالیست بریتانیایی که در جنگ داخلی لیبی در سال ۲۰۱۱ کشته شده نامگذاری شده به دیودو حمدی برای فیلم «کینشازا ماکامبو» رسید که درباره سه فعال جوان کنگویی است که تلاش میکنند در مناطق زندگیشان یک نسل یاغی را بسیج کنند.
در دومین سال اهدای جایزه هزار پوندی ایلومینیت این جایزه به اریک استول و چِیز وایتساید برای فیلم «آمریکا» رسید که درباره سه برادر است که در حال مراقبت از مادربزرگ ۹۳ سالهشان هستند. «خلوت جوان» ساخته کلر سیمون نیز یک تقدیر ویژه در این بخش کسب کرد.
جایزه مستند هنری نیز به اسماعیل کانهپله برای «موسیقی وقتی نور از بین میرود» رسید.
«توجه به شکاف» ساخته بینگ لیو نیز ۲ جایزه به خانه برد که یکی جایزه استعداد جدید و دیگری جایزه مخاطبان بود. در این بخش فیلم جیل مگید با عنوان «پیشنهاد» یک تجلیل ویژه دریافت کرد.
جایزه مستند کوتاه به ارزش هزار پوند نیز به اد پرکینز برای «گوسفند سیاه» رسید و جایزه جوان به همین ارزش نیز به محمد سیام برای تصویر یک نوجوان سیاسی در مصر معاصر برای فیلم «امل» اهدا شد.
به عنوان برنده جایزه کمک هزینه نیز فیلم «آینه آینه روی دیوار» از ساشا شوبرل انتخاب شد که جایزهای به ارزش ۸۰ هزار پوند را برای ساخت فیلم دریافت کرد. جایزه دوم نیز به مگومی اینمن برای «دهکده ناپدید شده» رسید که جایزه ۱۵ هزار پوندی را از آن خود کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به دو مستند؛ از ماجرای صداهای پررنج تا خاطرهبازی با سینما
- تاکستان بی ثمر /درباره تعدد جشنواره های سینمایی که هیچ کارکردی ندارند
- جریان نوی مستندهای کره جنوبی؛ فراتر از ملتها، فراتر از سیاست
- برای آرش کوردسالی/ «نفت» از آن سوی «دیوار»
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت ۱۴۰۳
- معرفی فیلمهای ۳ بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- ۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- یک ایرانی نامزد دریافت پاندای طلایی چین شد
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- کتاب «حاشیه همان متن است» منتشر شد
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار راهیافته به بخش مستند بلند جشنواره چهل و یکم فیلم فجر اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





