مجید قاریزاده کارگردان کهنهکار سینمای ایران از شرایط اکران فیلم جدید خود انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما مجید قاریزاده کارگردان فیلم سینمایی “رفقای خوب” که چند روزی است وارد عرصه اکران عمومی شده است، با ابراز نارضایتی از برخی از همکاران در عرصه سینما، گفت: ما در سینما نمیتوانیم برای بلندمدت برنامهریزی کنیم، مخصوصاً در زمان اکران شرایط بسیار سخت است و دلگیرم از این بخش و از سوی دیگر ممنونم از همه آنهایی که به من در به ثمر نشستن این فیلم کمک کردند.
او ادامه داد: دلگیرم از اینکه من پنج پیشکسوت عرصه سینما (جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، محمد کاسبی، عنایت بخشی و رضا رویگری) را در کنار هم در این فیلم دور هم جمع کردم و از آنها دعوت کردم تا در این کار حضور داشته باشند، اما برای گرفتن سالن سینما باید کلی دوندگی کنم تا بتوانم یک سالن مناسب بگیرم، در حالی که به من میگویند سالن مناسب نیست چرا که فیلمم چهره ندارد.
کارگردان فیلمهای “پدربزرگ”، “سرزمین آرزوها” و “دخترم سحر” افزود: این در حالی است که در برنامههای مختلف دائماً از این افراد دعوت میشود تا حضور داشته باشند و این قلب آدم را به درد میآورد. این نشان میدهد ما این عزیزان را تا زمانی که زنده هستند میخواهیم تا با آنها عکس یادگاری داشته باشیم ولی به کارهایشان در این سنین توجه نمیشود. وقتی این عزیزان را از دست میدهیم غمگین هستیم، اما تا زمانی که زنده هستند قدر آنها را نمیدانیم و به کارشان اهمیت نمیدهیم.
این کارگردان بیان کرد: برای اکران این فیلم به من بسیار سخت گذشت، چرا نباید سینمایی مانند سینما فرهنگ که بخشی از آن متعلق به فارابی است به ما توجه نکند و سالن در اختیار ما نگذارد. سینما کم است اگر این عزیزان را وقتی از دست میدهیم تا این اندازه ناراحت میشویم و گریبان میدریم، چرا تا زنده هستند قدرشان را نمیدانیم.
او درباره داستان “رفقای خوب” با نام قبلی “سلام پدربزرگ” عنوان کرد: قصه فیلم درباره بازیگری قدیمی است که سالهاست بازی نمیکند و فراموش شده است و حالا که بناست مراسم تجلیلی برایش برگزار شود هم هیچکس از محل زندگیاش خبر ندارد. اینجاست که رفقای قدیمی این بازیگر که آنها نیز مدتهاست به دنبالش هستند درصدد برمیآیند تا با کمک نوهاش، او را پیدا کنند.
کارگردان فیلمهای “شقایق”، “بیقرار” و “پسران آجری” درباره بازخورد فیلم “رفقای خوب” در زمان اکران، گفت: فکر میکنم این فیلم کشش خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد، ولی این بستگی به شرایط اکران هم دارد. این فیلم همراه یک حس نوستالژی است و حسی است که این روزها کمتر به آن پرداخته میشود و به دنبال یک جرقه و فرصت است.
قاریزاده با ابراز گلایه از وضعیت اکران اظهار کرد: من از سال گذشته این فیلم را آماده اکران دارم و میتوانستم در زمان تولید نیز از چهرههای جوان و موضوعی جوانپسند استفاده کنم و فیلمی پرفروش داشته باشم، اما نخواستم این کار را انجام دهم، چرا که احساس میکنم الان نیاز به این کار بود و باید این تلنگر الان زده میشد و متأسفم که بیرحمانه به ما سالن نمیدهند. من به دنبال جنجال نیستم برای اینکه سوار هیچ موجی نمیشوم تا با آن همراه شوم و فیلمم را با این جریان نشان دهم. ولی چطور ممکن است شما هفته گذشته آقای مشایخی را ببرید در مراسم جشنتان و حالا که فیلم او میخواهد اکران شود بگویید جا نداریم؟
این کارگردان کهنهکار در خاتمه درباره وضعیت حال حاضر سینما گفت: در یک کلام میگویم، اگر عدالت نباشد که این روزها نیست، قوی قویتر و ضعیف ضعیفتر میشود و اولین چیزی که از دست میدهیم خیر و برکت است. همه چیز آمار نیست و این خیر و برکت زمانی است که حال بقیه را نیز بپرسند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ابراز پشیمانی اسکورسیزی از همکاری نکردن دوباره با بازیگر «رفقای خوب»
- ری لیوتا بازیگر «رفقای خوب» درگذشت/ ابراز تاسف رابرت دنیرو
- رونمایی از کتاب زنده یاد جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «گفت هر سه نفرشان»
- برشی از مصاحبه با جمشید مشایخی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- روسیه و ترکیه نمایندههای خود را به اسکار معرفی کردند
- برشهای کوتاه/ تریلر «رفقای خوب»
- لوکیشن مقدس/ درباره سقاخانهها در فیلمهای سینمایی
- محمد متوسلانی از جمشید مشایخی میگوید/ خاطراتی از رودخانه و جکوزی
- برای اولین جشن تولد بدون جمشید مشایخی
- شکستی زیبا از ادبیات!/ نگاهی به فیلم «شازده احتجاب»
- آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی برگزار شد / همه عمر دیر رسیدیم
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری ۲
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز