مجید قاریزاده کارگردان کهنهکار سینمای ایران از شرایط اکران فیلم جدید خود انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما مجید قاریزاده کارگردان فیلم سینمایی “رفقای خوب” که چند روزی است وارد عرصه اکران عمومی شده است، با ابراز نارضایتی از برخی از همکاران در عرصه سینما، گفت: ما در سینما نمیتوانیم برای بلندمدت برنامهریزی کنیم، مخصوصاً در زمان اکران شرایط بسیار سخت است و دلگیرم از این بخش و از سوی دیگر ممنونم از همه آنهایی که به من در به ثمر نشستن این فیلم کمک کردند.
او ادامه داد: دلگیرم از اینکه من پنج پیشکسوت عرصه سینما (جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، محمد کاسبی، عنایت بخشی و رضا رویگری) را در کنار هم در این فیلم دور هم جمع کردم و از آنها دعوت کردم تا در این کار حضور داشته باشند، اما برای گرفتن سالن سینما باید کلی دوندگی کنم تا بتوانم یک سالن مناسب بگیرم، در حالی که به من میگویند سالن مناسب نیست چرا که فیلمم چهره ندارد.
کارگردان فیلمهای “پدربزرگ”، “سرزمین آرزوها” و “دخترم سحر” افزود: این در حالی است که در برنامههای مختلف دائماً از این افراد دعوت میشود تا حضور داشته باشند و این قلب آدم را به درد میآورد. این نشان میدهد ما این عزیزان را تا زمانی که زنده هستند میخواهیم تا با آنها عکس یادگاری داشته باشیم ولی به کارهایشان در این سنین توجه نمیشود. وقتی این عزیزان را از دست میدهیم غمگین هستیم، اما تا زمانی که زنده هستند قدر آنها را نمیدانیم و به کارشان اهمیت نمیدهیم.
این کارگردان بیان کرد: برای اکران این فیلم به من بسیار سخت گذشت، چرا نباید سینمایی مانند سینما فرهنگ که بخشی از آن متعلق به فارابی است به ما توجه نکند و سالن در اختیار ما نگذارد. سینما کم است اگر این عزیزان را وقتی از دست میدهیم تا این اندازه ناراحت میشویم و گریبان میدریم، چرا تا زنده هستند قدرشان را نمیدانیم.
او درباره داستان “رفقای خوب” با نام قبلی “سلام پدربزرگ” عنوان کرد: قصه فیلم درباره بازیگری قدیمی است که سالهاست بازی نمیکند و فراموش شده است و حالا که بناست مراسم تجلیلی برایش برگزار شود هم هیچکس از محل زندگیاش خبر ندارد. اینجاست که رفقای قدیمی این بازیگر که آنها نیز مدتهاست به دنبالش هستند درصدد برمیآیند تا با کمک نوهاش، او را پیدا کنند.
کارگردان فیلمهای “شقایق”، “بیقرار” و “پسران آجری” درباره بازخورد فیلم “رفقای خوب” در زمان اکران، گفت: فکر میکنم این فیلم کشش خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد، ولی این بستگی به شرایط اکران هم دارد. این فیلم همراه یک حس نوستالژی است و حسی است که این روزها کمتر به آن پرداخته میشود و به دنبال یک جرقه و فرصت است.
قاریزاده با ابراز گلایه از وضعیت اکران اظهار کرد: من از سال گذشته این فیلم را آماده اکران دارم و میتوانستم در زمان تولید نیز از چهرههای جوان و موضوعی جوانپسند استفاده کنم و فیلمی پرفروش داشته باشم، اما نخواستم این کار را انجام دهم، چرا که احساس میکنم الان نیاز به این کار بود و باید این تلنگر الان زده میشد و متأسفم که بیرحمانه به ما سالن نمیدهند. من به دنبال جنجال نیستم برای اینکه سوار هیچ موجی نمیشوم تا با آن همراه شوم و فیلمم را با این جریان نشان دهم. ولی چطور ممکن است شما هفته گذشته آقای مشایخی را ببرید در مراسم جشنتان و حالا که فیلم او میخواهد اکران شود بگویید جا نداریم؟
این کارگردان کهنهکار در خاتمه درباره وضعیت حال حاضر سینما گفت: در یک کلام میگویم، اگر عدالت نباشد که این روزها نیست، قوی قویتر و ضعیف ضعیفتر میشود و اولین چیزی که از دست میدهیم خیر و برکت است. همه چیز آمار نیست و این خیر و برکت زمانی است که حال بقیه را نیز بپرسند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ابراز پشیمانی اسکورسیزی از همکاری نکردن دوباره با بازیگر «رفقای خوب»
- ری لیوتا بازیگر «رفقای خوب» درگذشت/ ابراز تاسف رابرت دنیرو
- رونمایی از کتاب زنده یاد جمشید مشایخی / گزارش تصویری
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از فیلم «گفت هر سه نفرشان»
- برشی از مصاحبه با جمشید مشایخی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- روسیه و ترکیه نمایندههای خود را به اسکار معرفی کردند
- برشهای کوتاه/ تریلر «رفقای خوب»
- لوکیشن مقدس/ درباره سقاخانهها در فیلمهای سینمایی
- محمد متوسلانی از جمشید مشایخی میگوید/ خاطراتی از رودخانه و جکوزی
- برای اولین جشن تولد بدون جمشید مشایخی
- شکستی زیبا از ادبیات!/ نگاهی به فیلم «شازده احتجاب»
- آیین نکوداشت زنده یاد جمشید مشایخی برگزار شد / همه عمر دیر رسیدیم
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری ۲
- آیین نکوداشت جمشید مشایخی / گزارش تصویری۱
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





