سید علی طباطبایینژاد معاون پخش و اکران حوزه هنری از اجرای طرح قیمتگذاری شناور بلیت در زنجیره سینماهای بهمن سبز خبر داد.
به گزارش سینماسینما، سید علی طباطبایینژاد معاون پخش و اکران حوزه هنری از اجرای طرح قیمتگذاری شناور در زنجیره سینماهای بهمن سبز به صورت آزمایشی خبر داد.
وی تاکید کرد: قیمتگذاری شناور بلیت فیلمهای سینمایی، موضوعی متداول در اغلب زنجیره سینماهای جهان است که در روشهای سنتی مدیریت فرهنگی و هنری در ایران در نظر گرفته نشده است. ما با شناسایی و تحلیل روشهای متداول قیمتگذاری محصولات فرهنگی در جهان، در تلاشیم تا به نسخهای بومی برای این کار دست یابیم.
مدیر پخش بهمن سبز با اشاره به استفاده از روشهای نوین مدیریت برای رسیدن به حالت بهینه فروش گفت: قیمتگذاری یکی از عوامل هفتگانه تعیینکننده در تحلیلهای سینمای دنیاست که میتواند در حجم استقبال مخاطبان از محصول و سود نهایی فروش تاثیرگذار باشد. قیمت هر محصول باید با توجه به ارزش پیشنهادی به مشتریان تعیین شود.
طباطبایینژاد اضافه کرد: نگاه سنتی به قیمتگذاری و تعیین نرخ ثابت یا انجام حرکتهای هیجانی مثل نیمبها کردن بلیت همه فیلمها در تمام سینماها، نتیجهای جز ضربه زدن به اقتصاد سینما و فرهنگ کشور در پی نخواهد داشت. این نسخهها روش درستی برای مدیریت بلند مدت نیستند و تنها تاثیر مقطعی و حتی مخرب به ویژه در افتتاحیه اکران فیلمها خواهند داشت.
وی گفت: ما با بررسی روند فروش در حدود ۱۵۰ سالن سینمایی حوزه هنری در طول یک بازه معین بعد از کرونا در تلاشیم به برنامهای جامع برای قیمتگذاری سانسهای سینما برسیم. این طرح به صورت آزمایشی برای فیلم «هناس» در سینماهای بهمن سبز اجرا خواهد شد تا با بازخورد گرفتن از مرحله آزمایشی به نقطهای مطلوب برسد.
مدیر پخش بهمن سبز افزود: روز نمایش، سانس، کیفیت سالن، هفته نمایش فیلم و … عواملی هستند که باید در قیمتگذاری شناور سانسهای سینماها مد نظر قرار بگیرند.
طباطبایینژاد در پایان تاکید کرد: با اجرای فاز صفر این طرح و بهینه شدن طرح قیمتگذاری پویا میتوان به نسخهای جامع برای قیمتگذاری آثار در سینماهای سراسر کشور دست یافت که در صورت اجرایی شدن میتواند با افزایش استقبال مخاطبان از فیلمهای سینمایی، چرخهای اقتصاد صنعت سینما را بیش از پیش به گردش درآورد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بلیت سینماها نیم بها شد
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- یک تهیهکننده و پخشکننده سینما: اکران جام جهانی به نفع سینماداران است نه سینما
- خبری از اکران جدید نیست/ سینماگران رغبت ندارند، سازمان سینمایی راه حل
- بلیت سینما برای دو هفته نیمبها میشود
- نمایش ده فیلم از فیلمسازان دفاع مقدس در محوطه باز موزه سینمای ایران
- بلیت سینما با قیمت شناور ارزان شد
- بررسی آمار فروش فیلمها؛ آیا بلیت نیم بها گیشه سینما را نجات میدهد؟
- همزمان با ولادت امام رضا(ع)؛ بلیت فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» فردا در سراسر کشور نیم بها است
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- بالاخره تعداد مخاطبان فیلمهای نوروزی به یک میلیون نفر رسید
- بلیت سینما در روزهای ماه رمضان نیم بها شد
- بزرگداشت علی سلیمانی / گزارش تصویری
- ۶۵ سالن سینمایی تازه تاسیس حوزه هنری افتتاح میشوند
- یک انیمیشنساز جوان: در صورت حمایت، تولیدات فاخر و ارزشمندی در ایران شکل خواهد گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





