لادن مستوفی گفت:در سینما، تلویزیون و تئاتر خیلی ایدهآل به حرفهام نگاه میکنم؛ دوست ندارم به هر شکلی دیده شوم و ترجیح میدهم به کاری که انجام میدهم اعتقاد داشته باشم.به گزارش سینماسینما، این بازیگر سینما و تئاتر درخصوص کمکار بودنش در سینما با بیان این مطلب ادامه داد: صرف اینکه فلان قدر فیلم و تئاتر در کارنامهام باشد، کار نمیکنم. اینکه من در این حوزه کار میکنم موهبت بزرگی است که دلم نمیخواهد با از دست دادن موقعیتهای خوب لذت بردن از کارم را از دست بدهم، دوست دارم کارهایی را انتخاب کنم که جای درستی برای من باشد.
لادن مستوفی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر من بیشتر در تئاتر فعالیت داشتم. در سینما هم کمکار نبودم اما فیلمهایی که من کار کردم بیشتر «انگ هنری» به آنها خورد و در اکرانهای خاص» نمایش داده شد. چند سال پیش من یکی از پرکارترین بازیگران جشنواره بودم که چهار فیلم داشتم اما هر چهار فیلم جزو اکران فیلمهای خاص بود! من خیلی به این اتفاق معترضم که چرا باید چنین عنوانی برای دسته بندی محصولات فرهنگی داشته باشیم؟ این توهین به فیلمساز و توهین به مخاطب است که ما تعیین میکنیم که شما چه چیزی ببینید.
او با بیان اینکه این اتفاق به «مافیای پخش» مربوط است، اظهار کرد: بی برنامگی و ضوابط نادرست آنها را ناگزیر میکنند با چنین نامهایی فیلمها را دسته بندی کنند. این درد بزرگی برای سینماست. سینمایی که نتواند خودش را احیا کند هر روز خسارت میبیند. وقتی سیاستگذار سینمایی به رشد فیلمساز و عوامل تولید کمک نکند، فرصت از دست میرود و آن آدمها به مرور حذف میشوند و این خسارت برای آن هنرمند نیست بلکه برای مردم است. وقتی سیاست درستی را در حوزه فرهنگ و هنر که آسیبپذیر است دنبال نکنید، در هر بحرانی بیشترین ضربه را این بخش میخورد و اول از همه بودجه این بخش قطع میشود.
مستوفی با بیان اینکه متأسفانه در سالهای اخیر سینمای ما به دستاندازهای شدیدی خورد، ادامه داد: الان به شکل دیگری خودش را پیدا میکند و اتفاق خوبی برای سینما میافتد و زبان جدیدی برای بیان کارهای نمایشی و گفتمان جدیدی بین فیلمساز و مخاطب ایجاد میشود. این قضیه التزام امروز است. چیزی که سالها مورد توجه قرار نگرفته بود این بود که بر اساس نیازهای روز و نیازهای اجتماعی مخاطب کار کنید، امیدوارم افقی که پیش روست روشن باشد و به جایگاه بهتری برسیم.
این هنرپیشه با تأکید بر اینکه افق روشن آینده بین هنرمندان است نه بین سیاستگذاران، افزود: من حتی اگر در فیلمی حضور داشته باشم، وقتی یک اثر خوب میبینم خوشحالم چون این اتفاق خوب است؛ اما تأسف من از این است که سیاستگذاران فرهنگی ما با افرادی که در این حوزه کار میکنند همگام نیستند و خیلی از آنان عقبترند. بخاطر خیلی از محدودیتها هنرمند همیشه راه خود را از میان هزارتوی سختیها و مشکلات پیدا میکند که همین روح خاصی به کار هنری میدهد اما سیاستگذاران فرهنگی ما کمکی نمیکنند. اتفاقات این عرصه را که من در اندازه ای کوچک میبینم و قطعاْ یک سیاستگذار باید از بالا به تمام تحولات آن اشراف داشته باشد و حمایت کند؛ اما اینکه حمایتی نمیکنند تأسف برانگیز است.
این بازیگر که آخرین بار با نمایش موفق «سقراط» در تالار وحدت روی صحنه رفت، درخصوص فعالیتهای تازهاش نیز گفت: در حال حاضر مشغول بررسی چند کار سینمایی و تئاتری هستم، امسال قرار است دو کار تئاتر داشته باشم اما کارهای سینمایی فعلاً قطعی نیست.
لادن مستوفی که اخیراً با مجموعهی «پریا» با موضوع بیماری ایدز در تلویزیون حاضر بود، در خصوص بازخوردهایی که از پخش این سریال دریافت کرده نیز گفت: «پریا» سریالی بود که اقبال تماشاگر را به دنبال داشت. این برای من هم جای خرسندی داشت و هم خیلی تأسف انگیز بود؛ در صد زیادی از مردم اصلاً نمی دانستند ایدز چیست! و الی ماشاالله ما از این مسائل داریم که مطرح نمیشود و این درد بزرگی است؛ ما چقدر در حق بیننده تلویزیون ظلم میکنیم؛ وقتی من با این حجم از تبادل فرهنگی مواجهیم، وقتی نمیتوانیم با تولیدات درستمان، بیننده را جذب کنیم او حق دارد هر کانالی که دوست دارد نگاه کند.
او در ادامه داد: من بعد از پخش این سریال متوجه شدم که مردم چقدر سریالهای خودمان را دوست دارند و دوست دارند کارهای خوب از تلویزیون خودمان ببینند. محتوای شبکههای ماهوارهای چیزی نیست در ارتباط با فرهنگ روزمره و جامعهی ما باشد. احساس میکنم مردمی که این شبکهها را نگاه میکنند از سر ناچاری این کار را میکنند چون انتخاب بهتری ندارند. اگر ما در سریالهایمان کمی آزادی عمل به تولیدکنندهها و کارگردانان بدهیم و بحثهای جاری روز را مطرح کنیم، بینندهها هم خیلی استقبال خواهند کرد.
مستوفی در پایان گفت: بعد از این سریال هم کارهایی به من پیشنهاد شد اما طوری نبود که بخواهم کار کنم؛ دوست دارم با تلویزیون همکاری داشته باشم اما باید کاری باشد که مخاطبی که به من اعتماد کرده است، پاسخ اعتمادش را بگیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته»
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- گرگها زمستان ندارند/ کوتاه درباره فیلم «برف آخر»
- پیچیده، ساکت، عاشق/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- مردد و کمرنگ/ نگاهی به موسیقی فیلم «برف آخر»
- دلدادگی در بستر برف/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- «برف آخر»؛ فیلمی دوپاره
- در نشست خبری فیلم عنوان شد؛ انصراف احسان علیخانی از تهیهکنندگی «برف آخر» به خاطر «عصر جدید»
- فیلمبرداری «برف آخر» در شمال کشور به پایان رسید
- رونمایی از تصویر امین حیایی در «برف آخر» + عکس
- مجید صالحی در «برف آخر» بازی میکند + عکس
- لادن مستوفی به «برف آخر» پیوست + عکس
- لادن مستوفی و حامی به رئالیتیشو بینالمللی تلویزیون پیوستند
- نگاهی به سریال پریا / یک عاشقانه نامتعارف
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- رونمایی از کتاب بیتا / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید