حسین انتظامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت ساماندهی و شفافسازی مکاتبات اداری، اعلام کرد: جزئیات و تصاویر کلیه نامههای صادره عادی فاقد طبقهبندی، ظرف ۴۸ ساعت پس از صدور باید بخش شفافسازی وبگاه این وزارتخانه منتشر شود.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی در بخشنامهای با تأکید بر نظمبخشی به مکاتبات اداری، موارد متعددی را برای رعایت در تهیه و انتشار نامههای اداری اعلام کرده است. مهمترین بند این بخشنامه، مربوط به انتشار همه نامههای صادره عادی فاقد طبقهبندی ظرف ۴۸ ساعت در بخش شفافسازی وبگاه وزارتخانه است.
او همچنین تاکید کرده است که برای تسهیل جستجو و دسترسی کاربران، جداول خلاصهای از این نامهها در قالب اکسل ارائه شود.
این بخشنامه ضمن مستثنی کردن نامههایی با مضامین حریم خصوصی و اطلاعات شخصی، تأکید کرده است که اطلاعاتی نظیر کد ملی، شماره تلفن و نشانی در سایر نامهها باید حذف شود. با این حال، مکاتباتی مانند معرفی یک ناشر برای بهرهمندی از تعرفه ویژه برق یا یک مدیر سینما برای اخذ تسهیلات کمبهره، جزو موارد حریم شخصی محسوب نمیشود و باید در روند شفافسازی قرار گیرد.
معاون وزیر فرهنگ در این بخشنامه به موارد دیگر نیز اشاره کرده است که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– در مکاتبات با خطاب به مدیران وزارتخانه از عناوینی چون دکتر یا مهندس استفاده نشود.
– هرگونه تغییر در متن نامهها پس از امضا تنها با صدور اصلاحیه ممکن است.
در پایان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت کاهش مکاتبات داخلی تصریح کرده است گزارش هفتگی از مکاتبات صادره تهیه شود تا اصلاحات لازم در رویکردها و فرهنگ سازمانی اعمال شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هومن عظیمی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی شد
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- واکنشهای فرهنگی به حادثه تروریستی کرمان/ همه فعالیتهای هنری فردا تعطیل خواهد بود
- پیشنهاد انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما؛ نه ساترا، نه ارشاد
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- محمد خزاعی: تلاش سازمان سینمایی برای تعدیل حکم سینماگران/ ممنوع از کار نمیکنیم
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- افتتاح سه هنرستان جدید دخترانه با ایجاد امکان تحصیل در رشته نمایش توسط وزارت ارشاد/ هنرستانهای هنرهای زیبا از ماندگارترین موسسات تمدن نوین در ایران است
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- قادر آشنا: کرونا بار دیگر «تئاتر» را تعطیل کرد
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





