به گزارش سینماسینما، محسن امیریوسفی – نویسنده و کارگردان سینما – ادامه داد: زمانی که میبینیم در همه جای دنیا میتوان با ساخت فیلم در همه زمینهها، فرهنگسازی و الگوسازی گسترده کرد و دغدغههای فراوانی را اشاعه داد، چه بهتر که بحران آب را که مهمترین مسأله جامعه بشری است، با سوژههای بکر، به تصویر بکشیم.
کارگردان فیلم «آتشکار» اظهار کرد: باید کاری کرد که کمتر شاهد هدر رفتن آب به اشکال مختلف باشیم، بعضی مواقع صحنههایی را میبینیم که دل آدم را به درد میآورد، مثلا برخی افراد بهراحتی از چکه کردن شیرآلات خانهشان میگذرند یا از آب به جای جارو استفاده میکنند. فکر میکنم اینگونه اتفاقات به زمان کودکی ما، یعنی دورانی که بحران آب آنچنان بهوجود نیامده بود، برمیگردد.
امیریوسفی بیان کرد: اکنون باید بحران شدید آب را برای خودمان تکرار کنیم و از هدر دادن این نعمت الهی و زندگیبخش جلوگیری کنیم. این کار وظیفه تکتک ما است، چون نعمتهای الهی بهوجود نیامده است که بیهوده مصرف شود.
این کارگردان سینما درباره اهمیت جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» نیز گفت: بهطور قطع چنین جشنوارههایی اثرات و بازخوردهای فراوانی بهدنبال دارد، اگر به موبایلی که در دستتان است توجه کنید، یک دوربین فیلمبرداری با امکانات کامل، یک رسانه را شامل میشود، یعنی هر انسان و شهروندی با این ابزار میتواند در دنیای تکنولوژی پیشرفته فعلی، درباره بحران آب مانند یک رسانه عمل کند و اتفاقات مثبتی را رقم بزند، همین که با یک دوربین موبایل و بهسادگی میتوانیم قسمتی از بحران آب را پوشش دهیم، بسیار مفید است.
سیدجواد رضویان – بازیگر و کارگردان – دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» است و شرکتکنندگان میتوانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.twff.ir ارسال کنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- در شب محمدعلی نجفی مطرح شد؛ روشنفکری که برای نجات سینما تلاش کرد
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





