محمد حاتمی قصد دارد نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» را با بازی گلاب آدینه روی صحنه ببرد.
به گزارش سینماسینما، این هنرمند تئاتر از تصمیمش برای اجرای دو اثر نمایشی خبر داد و تاکید کرد: نمیتوان زندگی را متوقف کرد و بیکار نشست چون فعلا شرایط همین است.
حاتمی درباره نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» توضیح داد: این نمایش اثری اجتماعی و کمدی است که متن آن را خودم نوشتهام و خانم گلاب آدینه در آن بازی خواهند داشت.
او ترجیح داد ارایه جزییات بیشتر درباره این نمایش را به زمانی دیگر موکول کند ولی از قصدش برای اجرای نمایشی دیگر هم خبر داد و گفت: نمایشنامه «ادریسیها، برج خاموشان» را سالها پیش نوشته بودم که فرصتی برای اجرایش دست نداد ولی تصمیم دارم امسال این نمایش را هم اجرا کنم.
حاتمی توضیح داد که این نمایشنامه برداشتی آزاد از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» است که ارتباطی به رمان «خانه اردیسیها»ی غزاله علیزاده ندارد.
او اضافه کرد: تصمیم این است که این نمایش را هم در قالب تئاتر، روی صحنه ببرم و هم از آن یک فیلم بسازم که البته تله تئاتر نخواهد بود بلکه دکوپاژ سینمایی خواهیم داشت و فیلمبرداریمان کاملا حرفهای است. البته این فیلم را برای پخش خانگی میسازیم.
این کارگردان و بازیگر تئاتر با انتقاد از کیفیت ضبط برخی از تئاترها افزود: بیشتر تئاترهای ما به شکلی آماتور ضبط شده و چیزی بیهویت و بلاتکلیف است نه تله تئاتر است و نه تئاتر چراکه هر یک از این مدیومها، مختصات خود را دارند ولی تئاترهای ضبط شده ما شیر بی یال و دم و اشکمی هستند که ما به بازار ارایه میکنیم و توقع هم داریم مردم چنین محصولاتی را بخرند. خب با این کیفیت نمیشود!
حاتمی در پایان درباره کار هنری در دوران کرونایی گفت: در مدت قرنطینه که همه خانهنشین بودیم و مشغول امور شخصی ولی این وضعیت ادامه دارد و نمیتوان زندگی را تعطیل کرد. باید کار کرد ولی با شرایط درست. بنابراین من هم صحبتهایم را برای شروع کار انجام دادهام و متناسب با شرایط فعلی، کارهایم را پیش میبرم که هم سلامت گروه حفظ شود و هم تماشاگر، چون شرایط همین است و برای همه هم همین است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی بر نمایش «هم این هم آن» و روایت تلخ فراموشی اصالت در عصر شهرت/ وقتی فالوئرها جای خاک صحنه را میگیرند
- نمایش «هم این، هم آن»؛ در مسیر تعامل، همدلی و تفاهم متقابل
- در بیستمین شب کارگردان؛ نکوداشت گلاب آدینه برگزار میشود
- معرفی داوران دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- بازیگران نمایش گلاب آدینه معرفی شدند
- میزبانی تالار حافظ از نمایش «قفس»
- بانوی محبوب من عامه پسند نیست /انگ به نمایش ها نچسبانیم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با جلیل فرجاد بازیگر نمایش «بانوی محبوب من»
- گفتگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با گلاب آدینه کارگردان نمایش «بانوی محبوب من»
- مفری برای رسیدن به جهان شادی/ نگاهی به نمایش «بانوی محبوب من»
- اجرای «بانوی محبوب من» گلاب آدینه با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز شد
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- گلاب آدینه «بانوی محبوب من» را روی صحنه میبرد
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هفتم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





