محمد نیک بین معتقد است: سرمایه گذار، امنیت سرمایه گذاری می خواهد که در نتیجه بتواند برگشت سرمایه داشته باشد.
به گزارش سینماسینما ،تهیه کننده فیلم «ملی و راههای نرفته اش» درباره ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به سینمای ایران، گفت: ما در شرایطی هستیم که «قانون نیوتن» در کشور ما کار نمی کند! سیب که از درخت می افتد به جای اینکه پایین بیفتد، بالا می رود! سرمایه گذاری طبیعتاً در هر رشته و حرفه ای امری بسیار لازم و مثبت است، ولی کارها باید به صورت درست انجام شود. وقتی به صورت درست انجام نشود طبیعتاً مشکلاتی را تولید می کند که الان در سینمای ایران با چنین مشکلاتی روبه رو هستیم. قطعاً عواقب این سرمایه گذاران جدید چون متأسفانه به صورت درست انجام و اجرایی نشده تا بتوانند برای سینمای ایران مثبت باشند، دامن این سینما را گرفته است.
تهیه کننده فیلم «سوپراستار» درباره اینکه درباره اینکه میزان پیشرفت سینمای ایران از ورود این سرمایه ها چقدر از لحاظ فروش فیلم ها و ارتقای جایگاه هنری به نفع سینما بوده، افزود: نیاز به این است که در زمینه مطالعه کرد و متقن جواب داد. باید به نتیجه خود فیلم ها و رابطه سینماگران با سرمایه گذاران مراجعه کرد، ولی چون من آمار دقیقی در این باره ندارم، در نتیجه نمی توانم به این سوال پاسخگو باشم.
تهیه کننده فیلم «آتش بس» درباره مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در سینما، گفت: سرمایه گذار امنیت سرمایه گذاری می خواهد که در نتیجه بتواند برگشت سرمایه داشته باشد. در نتیجه حرفه هایی که آن امنیت را نمی توانند گارانتی کنند، شرایط سرمایه گذاری و پیدا کردن سرمایه گذار در آنها خیلی سخت می شود. ما به دلیل اینکه در سینما درباره یک سری مسائل به صورت سلیقه ای تصمیم گیری می شود، این مشکل را داریم. پروژه ای که مجوز ساخت بگیرد، هیچ گارانتی ای نیست که مجوز پخش هم بگیرد. اینکه شما به سرمایه دارتان نمی توانید قول بدهید که حتماً این سرمایه ای که گذاشته برگشت خواهد داشت، این اولین مشکل اساسی است که داریم. گرچه مشکلات دیگر هم وجود دارند، اما این پررنگ ترین مسئله است و یا گرفتن زمان اکران مناسب که آن هم یک مشکل دیگر است که شما نمی توانید نسبت به آن به سرمایه گذار گارانتی دهید.
تهیه کننده فیلم «دو زن» در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد منابع مالی بخش خصوصی فقط در اختیار یک سری تهیه کننده هاست که اتفاقاً نگاه منفی به سینما دارند و اهدافشان در راستای صنعت سینما نیست، گفت: پاسخ دادن به این نوع سوالات یک مقدار سخت است. طبیعتاً یک سری اتفاقات ناگواری روی داده و شرایط کار کردن در سینمای ایران را سخت تر کرده، ولی اینکه چه کسی و با چه هدفی سرمایه گذاری کرده، نمی توانیم بگوییم همه سرمایه گذاری ها بدین صورت بوده، اما می توان گفت بخشی از سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری هایی بوده که برای سینمای ایران نتایج منفی در پی داشته است.
تهیه کننده فیلم «واکنش پنجم» در خصوص ارزیابی اش نسبت به اینکه در این میان عده ای هستند که چون دسترسی به سرمایه های کلان ندارند، دیگران را متهم به پولشویی می کنند گفت: من آمار و اطلاعات دقیق در این مورد ندارم و در نتیجه نمی توانم درباره آن دقیق صحبتی کنم. این صحبت ها را من هم شنیده ام و یک سری از دوستان این ادعا را می کنند، ولی تا مطمئن نباشم و دلایل و فَکت های کافی نداشته باشم، نمی توانم چیزی درباره آن بگویم.
بانی فیلم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
- گفتوگو با محمد نیکبین: از ماجرای افزایش دستمزدهای بازیگران سینما تا گروه هنروتجربه
- گفت وگوی سینماسینما با محمد نیکبین درباره توقیف دوفیلم در کرمان و قم
- نیک بین:حیدریان شروع خوبی داشت امابه بحران هایی برخوردکردکه عملکردش را تحت الشعاع قرار داد
- نیک بین :افزایش دلارروی زندگی مردم اثر بسیار وحشتناکی می گذارد/فیلمسازانی که به جشنواره های خارجی می روند با شرایط بدی مواجه شده اند
- محمد نیک بین :پیش تولید فیلم ها را جدی بگیریم
- گلایه محمد نیکبین از فراهم نشدن شرایط ساخت «تنهایی پرهیاهو»
- قصد ندارم پا در کفش عکاسها کنم / تهمینه میلانی از سینما و عکسهایش میگوید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند