تهیهکننده فیلم سینمایی «دارکوب» در نشست نقد و بررسی این فیلم تاکید کرد شهرداری تهران هیچ نقشی در ساخت این فیلم نداشته است.
به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «دارکوب» با حضور بهروز شعیبی؛ کارگردان، سید محمود رضوی؛ تهیهکننده، آزیتا ایرایی؛ نویسنده، بهزاد عبدی؛ آهنگساز، علیرضا برازنده؛ مدیر فیلمبرداری، فرامرز هوتهم؛ تدوینگر، آیدین ظریف؛ طراح صحنه و لباس، کامران حجازی؛ مدیر تولید، سارا بهرامی، مهناز افشار، امین حیایی، نگار عابدی؛ بازیگران با اجرای محمود گبرلو امشب بیستم بهمنماه در پردیس سینما گالری پردیس برگزار شد.
در ابتدای نشست گبرلو درگذشت فریده صابری از بازیگران پیشکسوت تاتر و سینما را به خانواده ایشان و اهالی سینما تسلیت گفت.
شعیبی درباره ساخت «دارکوب» توضیح داد: از گروه خوب دارکوب که ماهها کار کردند سپاسگزارم. پیش تولید و نگارش این فیلم بسیار زمان برد و یکی از سختترین کارهایی بود که تاکنون ساختهام.
بهزاد عبدی گفت: معمولا کارهایی که من انجام میدهم همراه با ارکستر است و تجربه جدیدی بود. من در این کار فضاهایی که در ذهنم میشنیدم؛ ساختم. از اولین لحظهای که قصه کامل نشده بود، آقای شعیبی با من صحبت کردند و به دنبال سوژههای جدید بودند. کار حدود ۱۵ دقیقه موسیقی اورجینال داشت. درباره تیتراژ فیلم هم باید بگویم نگاه شخصیت زن فیلم به شکلی است که اگر این بچه کنار من بود، این آهنگ را میخواند و من با همکاری چهار بچه این تیتراژ را کار کردم.
رضوی با بیان این مطلب که سعی کردیم یک فیلم استاندارد، اجتماعی و امیدبخش بسازیم، افزود: ما همه سعیمان را کردیم و تیمی حرفهای را دور هم جمع کردیم که گیشه موفقی نیز داشته باشیم.
آزیتا ایرایی نویسنده «دارکوب» بیان داشت: این متن را من به همراه آقای ترابنژاد نوشتم و اولین تجربه من با آقای شعیبی و چهارمین همکاریام با آقای رضوی بود. نگارش این فیلم بسیار دشوار بود.
سارا بهرامی درباره همکاری در این فیلم و نقش متفاوتاش و اینکه آیا این نقش مکمل است یا اول، توضیح داد: همکاری من با آقای شعیبی در این کار یکی از بزرگترین شانسهای من و لطف خدا بود. چیزی که برای من اهمیت دارد، این است که همه تلاشم را برای نقشی که دیگر اجرا نمیکنم انجام دادم. اجازه بدهید داوریها را ببینیم که چه اتفاقی میافتد و مهم این است که بیشتر به کیفیت بازی توجه کنیم.
علیرضا برازنده در پاسخ به سئوالی درباره فیلمبرداری دوربین روی دست و لرزشهای ابتدای فیلم گفت: طی جلساتی که با آقای شعیبی داشتیم ایشان به دلیل نوع پرداختی که برای فیلم درنظر گرفته بودند میخواست دوربین سیالی داشته باشیم. ما کل فیلم را با دوربین روی دست گرفتیم و سکانسهای ملتهب را با لرزههای بیشتری فیلمبرداری کردیم. برای تک تک سکانسها حرکات مختلف را در نظر گرفته بودیم.
شعیبی درباره انتقاد به سوژه تکراری فیلم گفت: تمام قصهها و موضوعها بارها ساخته شدهاند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد. در سالهای اخیر شاهد فیلمهای خوبی هستیم که با پرداختهای متفاوت موفق عمل کردهاند. ما این کار را با پرداخت خودمان کار کردیم.
شعیبی در پاسخ به این انتقاد که این فیلم نوعی پس رفت برای شماست گفت: من هیچ ادعایی ندارم که هر فیلمی قرار است پیشرفت باشد.. من تلاش خودم را میکنم که تجربه کنم و همین که به من نمیگویید این فیلم شبیه فیلمهای قبلیام است، برای من اهمیت دارد.
رضوی در پاسخ به سئوالی درباره نقش شهرداری در ساخته شدن این فیلم توضیح داد: شهرداری در این فیلم نقشی نداشته است و ما براساس نیاز فیلمنامه، لوکیشنهایی را انتخاب کردیم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- رییس سازمان سینمایی به خانمها تبریک نگفت/ پیام تبریک خزاعی در پی موفقیت سینماگران در ونیز و مسکو
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
آخرین ها
- مرگ بازیگر سرشناس هالیوود؛ وال کیلمر درگذشت
- خبرهایی از «جزیره آزاد» و «ذرات آشوب»
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید