مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره ورود این مجموعه به فضاهای آنلاین گفت: در این زمینه و با درنظر گرفتن اتفاقاتی که رخ داده، مطالعاتی انجام دادهایم. باید توجه داشت هنرمندان همیشه خلاقیتهای فردی خود را دارند ولی ما در مجموعه تئاتر شهر باید با هدفی معین، در این فضا فعالیت کنیم، بویژه که در شرایط فعلی، مباحث حقوقی و بحث مجوزها هم مطرح است.
به گزارش سینماسینما، سعید اسدی ادامه داد: ابتدا ظرفیتهای خود و بخش خصوصی را گردآوری کردیم. یک وجه این ماجرا به تامین امکانات برمیگردد و وجه دیگر هم منوط به استفاده از سایر ظرفیتهاست. ولی در هر حال برایمان مهم است که اعتبار و برند مجموعه تئاترشهر را حفظ کنیم، به این معنا که وارد سلیقه رایج بازار نشویم، چون اعتبار تئاتری از هر نکته دیگری برایمان مهمتر است.
او اضافه کرد: فعلا درخواستهایی را برای تامین اعتبار ارائه کردهایم و پس از تصویب شدن، برای انجام فعالیتهای جدید و با هماهنگی گروههای نمایشی، زمینههای لازم را ایجاد خواهیم کرد.
اسدی از احتمال تولید نمایشهای تازه بر اساس شرایط تئاتر آنلاین خبر داد ولی در عین حال متذکر شد: البته باید با طمانینه و در نظر گرفتن همه جوانب وارد این فضا شویم، ضمن اینکه بخشی از اجرایی شدن این ایده، به تامین اعتبار وابسته است و بخشی دیگر هم به فراهم کردن زمینههای قانونی و حقوقی بویژه درمورد صدور مجوز؛ چراکه در حال حاضر مباحثی درباره صدور مجوز فیلم تئاترها مطرح شده است. به هر حال با هماهنگی اداره کل هنرهای نمایشی، درخواستهایمان را در این زمینهها ارائه کردهایم.
مدیر تئاتر شهر در پاسخ به این پرسش که اگر گروههایی که اجرایشان به دلیل کرونا متوقف شده است، به ادامه اجرا به صورت آنلاین تمایل داشته باشند، آیا چنین امکانی در مجموعه تئاتر شهر فراهم است، توضیح داد: این احتمال هست، ولی به گروه و شرایط پخش آنلاین بستگی دارد. ضمن اینکه برای اجرای آنلاین باید کیفیت هنری را هم در نظر بگیریم. این نکته را هم فراموش نکنیم که اگر اجراهای صحنهای از سر گرفته شود، اجرای آنلاین این نمایشها میتواند بر ریزش مخاطبانشان تاثیرگذار باشد و همه اینها چالشها و پرسشهایی است که باید به آنها بیندیشیم و تصمیم شتابزدهای نگیریم.
اسدی با تاکید بر اینکه ناچاریم با احتیاط قدم برداریم، ادامه داد: تصمیم نهایی درباره این شرایط به اجماع نظر هنرمندان، گروهها و مدیران بستگی دارد. ضمن اینکه باید شرایطی را در نظر بگیریم که مشکلی برای اجرای صحنهای نمایشها پیش نیاید.
او درباره تولید نمایشهای تازه ویژه پخش آنلاین گفت: باید بررسی کرد در چنین شرایطی چه متن، اجرا و چه عواملی میتوانند برای مخاطب جذاب باشند، چون در فضای اینترنت، نسبت ما با مخاطب متفاوت میشود و طبیعتا باید تولیدات جدید متناسب با ویژگیهای این فضا باشد و همانگونه که توضیح دادم، معیارهای کیفی تئاتر هم برای ما اهمیت بسیار دارد.
این مدیر هنری درباره حمایت از گروههایی که اجرایشان در اسفندماه متوقف شده و دیگر گروههایی که در نوبت اجرای فروردین بودهاند با توجه به اطلاعیه دوم مرکز هنرهای نمایشی، توضیح داد: ازآنجاکه مرکز هنرهای نمایشی به شکل متمرکز به همه امور رسیدگی میکند و با توجه به اینکه کارگروهی ویژه رسیدگی به این امور تشکیل شده است، تمام اطلاعات لازم را از طرف مجموعه تئاتر شهر ارائه کردهایم ولی طبیعتا در تصمیمگیریها دخالت مستقیمی نخواهیم داشت.
اسدی افزود: در حال حاضر با گروههای نمایشی و مراجع رسمی در ارتباط مستمر هستیم و مدام مشغول تغییر برنامهایم ولی فعلا بازگشایی سالنها و چگونگی ادامه اجراها مشخص نیست، چراکه در حال حاضر همچنان برپایی تجمعات ممنوع است.
او در عین حال خبر داد که گرچه در حال حاضر هیچ اجرا و تمرینی در تئاتر شهر جریان ندارد ولی فعالیتهای داخلی این مجموعه در زمینه حفظ و نگهداری سالنها و سرکشی به آنها در جریان است و برای مشکلاتی که در حین کار وجود دارد، گامهایی برداشته شده است.
سعید اسدی در پایان گفت: در حال حاضر همکاران ما در بخش اداری به صورت شیفتی در مجموعه حضور دارند تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، نگهداری و انجام امور اداری تئاتر شهر دچار اخلال نشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





