فرزاد موتمن کارگردان سینما می گوید : سینمای ایران دوران بدی را سپری می کند، چندان سلیقه سینمایی در میان جامعه و مردم وجود ندارد مردم به سینما می روند که راش (بریده فیلم) ببینند یعنی برای شان مهم نیست که چه چیزی در سینما می بینند آنها به سینما می روند که سلبریتی های سینما را ببینند با سلبریتی عکس سلفی بیندازند و بازیگران را در گیشه سینما ببینند.
به گزارش سینماسینما بازیگران کمدی فیلم ها از این سینما به سینمای دیگر از این گیشه به گیشه ای دیگر هیچ: جای دنیا این اتفاقات نمی افتد.
باید اعتراف کرد که این روزها فیلم های سینمایی بر پایه حواشی که به وجود می آورند می فروشند: خود فیلم ها قابلیت جذب مخاطب را ندارند این وضعیت برای فیلم های کمدی به مراتب بدتر است. نکته ای که موتمن بر آن تاکید دارد.
از جهت دیگر با نگاه به فیلم های روی پرده این نکته به ذهن می رسد که آیا سینمای ایران تک ژانری شده، فرزاد موتمن هم می گوید: «سینما این روزها تک ژانری شده تنها یک نمونه از فیلم ها هستند که ساخته می شوند و همین یک نمونه فیلم ها هستند که به فروش می رسند. فیلم های ژانرهای دیگر به زحمت می توانند در اکران جای بگیرند یا سالن مناسب در اختیار داشته باشند.»
به اعتقاد موتمن در حال حاضر شرایط برای فیلم های جدی سخت شده و روز به روز هم سخت تر هم می شود و چنین شرایطی محصول سیاستگذاری مسوولان سینمایی است.
اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- فیلمبرداری «خاطرات بندباز» به پایان رسید
- «شبگرد» آماده نمایش شد + عکس
- پایان فیلمبرداری «شبگرد» موتمن
- «شبگرد» در روزهای پایانی فیلمبرداری/ انتشار اولین تصاویر
- امیرحسین فتحی به «شبگرد» پیوست
- پانتهآ پناهیها به «شبگرد» پیوست
- فیلم جدید موتمن در مرحله پیشتولید/ امیر آقایی بازیگر «شبگرد» شد
- گفتوگوی سینماسینما با فرزاد مؤتمن/ در «سراسر شب»، ژانرها در هم آمیخته شدهاند
- در جستجوی چیزی که میتواند اصلاً وجود نداشته باشد/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- گفتوگو با فرزاد موتمن/ «سراسر شب» به فیلمهای دیگر من هیچ شباهتی ندارد
- سراسر شبی روشن/ نگاهی به فیلم «سراسر شب»
- همزمان با اکران در آلمان؛ تیزر فیلم «سراسر شب» منتشر شد + تیزر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- مراسم رونمایی فیلم سینمایی برکه خاموش / گزارش تصویری
- جزئیاتی از ارقام قراردادهای یک سریال منتشر شد؛ پولپاشی VODها/ با این روند سینما ورشکسته میشود
- هشدار انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما؛ نقش فروشی در سینمای ایران غیرقانونی است
- پنج جایزه برای «انتقام تیرهروزان» از جشنواره فیلیپینی
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- فیلم کوتاه «پیاده»؛ ایکاش وطن جای بهتری برای ماندن بود
- میزبانی جشنواره تئاتر فجر از ۳ نمایش هنرمندان دارای معلولیت
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- اولین اجرای «مزین السلطنه» تقدیم خبرنگاران میشود/ «ژن زامبی» در راه تماشاخانه هما
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- وقتی از سینمای حرفه ای و اصیل حرف می زنیم
- روزنامه فرهیختگان : فیلم پروین تبدیل به یک بیوگرافی متوسط شده
- عمارت روبرو برگزار میکند؛ سومین دوره «چشم در چشم» با رخشان بنیاعتماد
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- نگاهی به «هفتاد سی»؛ شروع امیدوارکننده بهرام افشاری
- در یک نشست فوقالعاده مطرح شد؛ دغدغههای تهیهکنندگان سینمای ایران چیست؟
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- برگزاری هفتمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتوهای یونساز و غیریونساز با مشارکت همراه اول
- فیلم رسولاف میان بهترین فیلمهای غیرانگلیسی/ اعلام برندگان انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا
- در جشنواره فیلم گوتبورگ سوئد؛ ژولی دلپی جایزه یک عمر دستاورد هنری میگیرد
- نشست رسانهای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ دبیر جشنواره: به حواشی توجهی ندارم/ مشارکت ۲۸۱ هنرمند در جشنواره چهل و سوم
- انتقاد از سانسهای محدود فیلمهای غیرکمدی؛ کدام فیلمهای کمدی و جدی در هفته گذشته پرفروش بودند؟
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ اعلام آثار مسابقه کوتاه داستانی
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- دردم از عشق است و درمان نیز هم
- تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت حسن تدبیر در پایهگذاری سایت ارتباطی امیرآباد دشتروم
- فوت دو بازیگر تئاتر؛ علی رشوند و مریم منصوری درگذشتند
- «۲۱ گرم»؛ وزنِ روح
- بهرهبرداری از سایتهای روستایی جدید همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد با دستور وزیر ارتباطات