«سانسور قسمتی از مراسم اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون اتفاق عجیب نیست و مردم هم به این ماجرا عادت کردهاند.»
به گزارش سینماسینما، مهرداد خوشبخت، کارگردان سینما و تلویزیون جمله بالا را بیان میکند و درباره نحوه پوشش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون میگوید: تعدادی از مردم بینندهی ثابت تلویزیون هستند. این افراد برنامههای تلویزیون خودمان را میبینند، تعدادی از مخاطبان هم مراسم مختلف و اتفاقاتی که در آن در حال جریان است را از فضای مجازی تماشا میکنند. تلویزیون ما برنامههایی که دوست دارد را پخش میکند؛ بنابراین در مراسم اختتامیه فیلم فجر هم تصمیم گرفته شد که قسمتی از مراسم را پخش نکند. افرادی هم که دوست دارند قسمت حذف شده مراسم را ببینند در فضای مجازی تماشا میکنند. به نظرم سانسور قسمتی از مراسم اختتامیه فیلم فجر در تلویزیون عجیب نیست و مردم هم به این ماجرا عادت کردهاند.
او ادامه میدهد: به نظرم برای مردم جا افتاده که تلویزیون خط قرمزهایی دارد؛ برای مثال ما شبکه ورزشی داریم که فقط برنامههای ورزشی پخش میکند و اگر فردی بخواهد برنامه سیاسی ببیند، آن را تماشا نمیکند. مردم ما هم برای اینکه ببینند واقعیت امر چیست، قاعدتاً تلویزیون ما را نگاه نمیکنند بلکه ماهواره و فضای مجازی را میبینند.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره پوشش زنده مراسم اختتامیه فیلم فجر از شبکه نمایش اظهار میکند: مراسمی که به شکل زنده از تلویزیون پخش میشود مانند مسابقات فوتبال با تأخیر است. اگر مردم بخواهند گزارش درستی از یک مسابقه فوتبال را ببینند، آن را از تلویزیون تماشا نمیکنند بلکه به فضای مجازی یا شبکههای خارجی مراجعه میکنند و به این وضع هم عادت کردهاند.
این کارگردان تصریح میکند: تلویزیون تلاش بیهودهای برای جذب مخاطب انجام میدهد زیرا مخاطبان خود را دارد. ما به عنوان کارگردان در تلویزیون خط قرمزها را رعایت میکنیم و مردمی هم که میخواهند صداوسیما را نگاه کنند، وضعیت را میدانند بنابراین مردم انتخاب خود را انجام دادهاند.
خوشبخت در ادامه بیان میکند: مدیران تلویزیون از تعداد بینندگانشان آمار دارند و میگویند تلویزیون ۹۶ درصد بیننده دارد؛ بنابراین وقتی یک رسانه این آمار را دارد، به نظرتان لزومی دارد که در شیوه خود تغییری اعمال کند؟ تلویزیون هم برای پخش، نحوه پخش و ممیزیهای تلویزیون آمار گرفته و ملاک خود قرار داده است.
این کارگردان سینما و تلویزیون درباره سانسور صحبتهای یکی از کارگردان برگزیده در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم میگوید: سانسور به جز آبروریزی برای تلویزیون چیزی در بر ندارد. زمانی بود که مردم به اطلاعات دسترسی نداشتند اما در حال حاضر اطلاعات آزاد است و همه میبینند چه اتفاقاتی در جریان است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت «احمدرضا معتمدی» در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر
- «زهرمار» از چهارشنبه روی پرده سینماها میرود
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- سوئیچ پن/ فُرم، دانش فیلمساز از مِدیای سینما است
- گلایه سردار ایوب سلیمانی از عوامل «متری شیش و نیم»
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- «قسم»، «جاندار» و «متری شیش و نیم» برگزیده قوه قضائیه شدند
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- ناگفتههای محمود کلاری از داوری فیلم فجر/ «از برخی اظهارنظرها متعجب شدم»
- از کاهش هزینهها تا واکنش به حواشی/ سخنان دبیر جشنواره فیلم فجر در برنامه «هفت»
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





