مرضیه برومند کارگردان سینمای کودک، دولت باید زیرساخت های سینما را بهبود ببخشد تا آثار قابل توجهی تولید شود.
به گزارش سینماسینما، مرضیه برومند کارگردان سینمای کودک درباره سینمای کودک گفت: ما در حال خارج شدن از زیر چتر حمایت دولت و ایستادن روی پای خودمان هستیم بنابراین یک بازار عرضه و تقاضا ایجاد می شود و باید آن سینمای گلخانه ای را پشت سر بگذاریم. به تبع همین اتفاق باید فیلم های مان از نظر کیفیت دارای درجه ای باشند که سینمادار مایل به اکران آنها باشد چون مهمتر از همه رضایت تماشاگر است.
وی افزود: تنها موضوعی که در سینمای کودک جای گله دارد این است که آثار کودک تنها سه ماه در سال سرپا هستند زیرا در سایر ماه ها بچه ها تا ساعت ۱۷ در مدرسه حضور دارند بنابراین اگر آموزش و پرورش با سینماها همراهی کند در طول روز هم سالن های سینما پر می شود. از همین رو من فکر می کنم یکی از مسایلی که به سینمای کودک ضربه می زند، همین امر است.
برومند عنوان کرد: از نکات دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که زیرساخت های ما ضعیف است به همین دلیل فکر می کنم اگر دولت قصد حمایت دارد، باید در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند مثلا ما یک استودیو یا سوله خوب و مجهز برای ساخت آثار نداریم در حالی که سینمای کودک سینمای تخیل است؛ ما برای اینکه یک فیلم تخیلی بسازیم و از تکنولوژی روز بهره بگیریم نیاز به یک سری زیر ساخت ها داریم در حالی که این زیرساخت ها فراهم نیست.
کارگردان «الو الو من جوجوام» بیان کرد: برخی از سینماگران کودک از فروش کم و شرایط بد اکران گله دارند که به نظرم چندان به جا نیست چون فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» با همین شرایط به فروش خوبی رسیده است البته امیدوارم «شکلاتی» و «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی» هم به فروش خوبی دست یابند.
برومند در پایان با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه اظهار کرد: به نظرم باید بخش خصوصی همت و روی سینمای کودک سرمایه گذاری کند تا این سینما بتواند از اقبال خوبی بهره مند شود البته اگر مردم هم دوست دارند که کودکان آنها سینمای کودک داشته باشند و در هر زمان بتوانند آنها را برای تماشای آثار به سینما ببرند، باید از فیلم ها استقبال کنند و به صورت خانوادگی به تماشای فیلم ها بنشینند در این صورت چرخ سینمای کودک به حرکت درمی آید. بنابراین نمی توانیم نقش مردم را نادیده بگیریم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پروانههای در قفس؛ آینده جشنواره فیلم کودک در محاصره نگاههای خرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- مرضیه برومند: من تنـدم اما تندرو نیستم
- مرضیه برومند از استعفایش میگوید؛ تناقصهای درونی خانه سینما/ خودداری سازمان سینمایی از پرداخت بودجه
- با اعلام هیات رییسه خانه سینما؛ استعفای مرضیه برومند پذیرفته شد
- دشمنان متجدد داریوش مهرجویی و مرضیه برومند
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- مشاور اقتصادی خانه سینما منصوب شد
- سعید رشتیان در مراسم اهدای نشان عالی خورشید مطرح کرد: باید بیشتر به سمت حرفهای شدن در سینمای مستند پیش برویم/ افزایش توجه بر تهیهکنندگی سینمای مستند
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- تبریک انجمن بازیگران سینمای ایران به مرضیه برومند
- مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما شد
- نظر متناقض تهیهکننده و کارگردان «کلیله و دمنه» درباره پایان این مجموعه
- مشکل «کلیله و دمنه» حل شد/ انتشار قسمت جدید با مجوز ساترا
- «شهرک کلیله و دمنه» توقیف شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





