
سعید مستغاثی با اشاره به اینکه اکران «آشغال های دوست داشتنی» خدشه ای به ارکان نظام وارد نکرده است، گفت: فیلم هایی بسیار بالاتر از این فیلم هم نمی تواند خللی در روند نظام ایجاد کند.
به گزارش سینماسینما ،این منتقد سینما ضمن گفتن این مسئله تاکید کرد: من از سا و کارهای توقیف سر در نمی آورم و نمی دانم چرا فیلم «آشغال های دوست داشتنی» توقیف شد. فیلم به اندازه ای خسته کننده و کسالت بار بود که من در میانه فیلم در سالن سینما خوابم برد! ریتم فیلم بسیار غیر قابل تحمل بود.
مستغاثی ادامه داد: اگر قرار بر توقیف فیلم هایی مانند «آشغال های دوست داشتنی» هست باید به دلیل اینکه سینما نیستند توقیف شوند و مدیران بگویند چون این پدیده به دلیل ساختار، سینما نیست نباید به عنوان یک فیلم به نمایش درآید.
وی تصریح کرد: فیلم برداشتی ساده انگارانه، سطحی و سخیف داشت، البته این ماجرا مختص به «آشغال های دوست داشتنی» نیست و خیلی فیلم های دیگری هم هست که در دوره ای پروانه نمایش نمی گیرد و در دوره دیگری می گیرد، در دوره ای فیلمی که پروانه نگرفته جایزه می گیرد و در دوره دیگری پروانه نمایش فیلمی که جایزه گرفته لغو می شود.
این منتقد در ادامه اذعان داشت: فیلم خواب تلخ و آتشکار محسن امیر یوسفی خیلی بهتر از «آشغال های دوست داشتنی» بود و به نظر من این فیلم نشان از نزول سطح فیلمسازی این کارگردان است و به نظر من ضرر این فیلم تنها برای خود سینما و سالن هایی است که این فیلم را به نمایش در می آورند و البته وقت تماشاگر که به هدر رفته است.
مستغاثی ادامه داد: «آشغال های دوست داشتنی» به اندازه ای کسالت بار بود که دیدنش حس خاصی را ایجاد نمی کرد، تکه پرانی هایی داشت از جنس جملاتی که در این سالها بسیار شنیده ایم. شاید به دلیل اینکه اعتراضات و فتنه سال ۸۸ در حاشیه این فیلم به صورت بسیار جزئی مطرح می شود توقیف شده است، اما اشاره به ماجرای سال ۸۸ در این فیلم خیلی محدود و پیش پا افتاده است و پرداخت های بارزتر از این فیلم به مسائل سال ۸۸ را بارها در تلویزیون و سریال ها و روزنامه داشته ایم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سعید مستغاثی دوباره به امیر اثباتی جواب داد؛ حکایت دفتر کارگاه چرخ طیاره و دستیارش
- پاسخ دوبارهی امیر اثباتی به جواب سعید مستغاثی؛ گفتوگو ادامه دارد
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- واکنش امیر اثباتی به حرفهای سعید مستغاثی/ سینمای ایران گرفتار و قربانیِ همین شوراهاست
- واکنش کارگردان فیلم عزیز به اظهارات سعید مستغاثی در برنامه خط فرضی
- سعید مستغاثی، عضو شوراهای پروانه ساخت و نمایش: ترکیب «سینمای ایران» دو دروغ بزرگ است نه سینماست، نه ایرانی!
- اعضای شورای پروانه ساخت آثار سینمایی معرفی شدند
- واکنش فرمانآرا پس از تماشای «آشغالهای دوست داشتنی»
- در ستایش ماندن
- روزنامه جوان : آشغالهای دوست داشتنی اگر همان سال تولید اکران می شد هم هیچ اتفاق خاصی نمیافتاد
- آشغال هایی که ایران آن ها را دوست دارد/نگاهی به فیلم آشغالهای دوست داشتنی
- محسن امیر یوسفی: فیلمساز توقیفی مثل زن بارداری است که اجازه وضع حمل به او نمیدهند
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته





