مسعود امینی تیرانی برای فیلم سینمایی «آه سرد» برنده جایزه بهترین فیلمبرداری از فستیوال ایسکیا در ایتالیا شد.
به گزارش سینماسینما، اختتامیه بیست و دومین فستیوال بینالمللی فیلم ایسکیا (ناپل_ایتالیا) شنبه شب مصادف با ۱۶ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد و مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «آه سرد» ساخته ناهید صدیق موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری از بخش اصلی این جشنواره شد.
در بیانیه هیات داوران آمده است: جایزه فیلمبرداری به یک فیلم اولی قدرتمند داده میشود که قدرت خود را از فیلمبرداری مییابد که به طرز درخشانی احساسات قهرمان داستان و رابطه متناقض او با پدرش را برجسته میکند.
داوان بخش اصلی این رویداد عبارت بودند از تینا لوک بنیانگذار و مدیر جشنواره فیلم شبهای سیاه تالین (PÖFF)، مائوریزیو نیچتی کارگردان، بازیگر و فیلمنامهنویس ایتالیایی و یوگوسلاو پانتلیج مدیر هنری و از اعضای انتخاب جشنواره بین المللی فیلم بلگراد (FEST).
فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید صدیق و تهیهکنندگی رضا محقق تاکنون در چند جشنواره بینالمللی از جمله سانتاباربارا، مسکو، چبوکساری، پسکف حضور داشته و موفق به دریافت جوایزی مثل سن ژرژ نقرهای بهترین کارگردانی (مسکو)، نت پک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه)، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران (مسکو)، بهترین کارگردانی (چبوکساری) و سیمرغ ویژه هیات داوران بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر شده است.
ایمان صدیق و علی باقری بازیگران اصلی این فیلم هستند.
عرضه و توزیع بین المللی این فیلم به عهده ماداکتو پیکچرز است.
برخی از عوامل این فیلم شامل تدوین: پویان شعله ور، موسیقی: فواد قهرمانی، مدیر برنامه ریزی: صالح جوان، طراح گریم: جلال موسوی، صدابردار: آرش برومند، صداگذار: حسن مهدوی، اصلاح رنگونور: سامان مجدوفایی، مجری طرح: احمد بهرامی، محمود بهرامی (خانه فیلم پارسیان)، مدیر روابط عمومی: نغمه دانشآشتیانی هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «آه سرد» آنلاین اکران میشود
- پاسخ امیر اثباتی به نامه مسعود امینی تیرانی؛ وظیفه خانه سینما «ایستادن» در یک سمت نیست/ «حرکتِ جدی» برای تغییر به نفع همه سینماگران است!
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
- سه جایزه اصلی جشنواره ریچموند آمریکا به «آه سرد» رسید
- «آه سرد» نامزد جایزه بزرگ جشنواره آمریکایی شد
- «آه سرد» در بخش رقابتی جشنواره ایتالیایی
- جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره روسی برای «آه سرد»
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- رقابت «آه سرد» در جشنواره فیلم مسکو
- اولین حضور جهانی «آه سرد» در جشنواره سانتاباربارای آمریکا
- آغاز نمایش فیلمهای سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با «آه سرد»
- تلخی چارهناپذیر نفرت/ نگاهی به فیلم «آه سرد»
- «آه سرد» از ۱۲ مهر اکران میشود
- اطلاعات و اولین عکس «آه سرد» رونمایی شد/ فیلمی با حال و هوای متفاوت
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





