حسامالدین آشنا خود را یکی از مخاطبان شبکه مستند دانست. او تأکید کرد افزایش تأمین آثار فاخر مستند در این شبکه مستندسازان را امیدوار میکند. به گزارش سینما سینما، مشاور فرهنگی رییس جمهور در گفتگو با روابط عمومی شبکه مستند سیما، در پاسخ به اینکه آیا شبکه مستند را میبیند یا خیر اظهار کرد: «اخیرا شبکه مستند را بیشتر میبینم. مگر میشود شبکه مستند را ندید؟» او درباره آثار مورد دلخواهش افزود: «من همه نوع مستند را تماشا میکنم. اما ما به دنبال نوعی از مستند هستیم که اسم آن را مستندهای پژوهش محور و با موضوع سیاست گذاری عمومی گذاشتهایم. مستندهای پژوهشی که موضوع آنها سیاست گذاری در کشور است نه سیاست. به این معنا که ما در موضوعات حساس مملکت در طول زمان طولانی چه کردهایم و چه اتفاقی افتاده است؟»
به مستند ظلم کردهایم
مشاور فرهنگی رییس جمهور در این باره که آیا اکنون چنین مستندهایی ساخته میشود یا خیر، تصریح کرد: «ظلمی که ما به مستند کردهایم این بوده که یا در تلاش برای تبلیغاتی کردن آن بودهایم و یا به این سمت رفتهایم که با این آثار دیگران را بکوبیم. اما مستندهایی که تلاش میکند با انصاف و حقیقت جویی به دنبال آگاهی بیشتر مردم باشد قدری کم است. به خصوص در سالهای اخیر که نوعی مستند باب شده که بیش از حد سفارشی است.»
حمایت از مستندهایی با موضوعات ملی و با نگاه انتقادی
آشنا با بیان اینکه ما مستندی را حمایت میکنیم که موضوعات ملی را با نگاه انتقادی ببیند، گفت: «مستند «مادر کشی» نمونهای از این آثار است که در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمد.» مشاور فرهنگی رییس جمهور در این باره که آیا نمونه چنین آثاری را در شبکه مستند دیده؟ گفت: «آثار خارجی با این مضامین بله اما مستندهای داخلی هنوز خیر. از طرفی من خیلی طرفدار این نیستم که شبکه مستند تولید کند بیشتر طرفدار این هستم که شبکه مستند تأمین کند.»
مستندسازان به روی خوش شبکه مستند امیدوار باشند
آشنا با اشاره به اینکه نگاه تأمینی در شبکه مستند خیلی مهمتر از تولید است، گفت: «چون شبکه مستند بودجه زیادی برای تولید ندارد در نتیجه تعداد تولیداتش کم میشود اما اگر به سمت تأمین مستندهای فاخر برود، همه کسانی که مستند میسازند میتوانند امیدوار باشند با روی باز شبکه مستند مواجه شوند.»
آشنا در پایان خود را همراه شبکه مستند معرفی کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جنگل خاموش» در شبکه مستند روایت میشود
- پخش مستند پرتره ایرج اسکندری از تلویزیون
- مرتضی پایهشناس: با آنچه درباره سینمای داستانی میدانیم از مستند حرف نزنیم
- تاریخچه فوتبال ایران، سریال مستند شد/ «یک ملت، یک ضربان» روایت دههها فوتبال در ایران
- به یاد خسرو سینایی؛ پخش «مرثیه گمشده» از شبکه مستند
- «عبور از بحران» در شبکه مستند/ چالش تامین گاز زمستانی کشور موضوع یک مستند شد
- صدای ماندگار کشتی ایران در شبکه مستند/ مرور زندگی هادی عامل در «خدا قوت پهلوان»
- تولید مجموعه مستند «خانه های نورانی» با محوریت روضهداریهای سنتی
- «انسان گرسنه» به شبکه مستند آمد
- ۶۵۰ مستند متقاضی حضور در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت شدند
- «سفیدخوانی» به شبکه مستند رسید / روایت قصه مشروطه از زبان نوادگان رجال قاجار
- پرتره مشهورترین باستانشناسان ایرانی در شبکه مستند
- «اهل سفر» از نیمه گذشت/ سختیهای تولید در دوران کرونا
- «فریاد بلوط» در شبکه مستند
- «زخمه بر فولاد» به شبکه مستند رسید / پرتره هنرمند تمام عیار قلم زنی روی فولاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت