
محمد تاجیک :
علی سرتیپی تهیه کننده سینما و مدیرعامل فیلمیران و فیلم نت ، به تازگی گفت وگویی با خبرگزاری ایرنا کرده واز تولید ۴ سریال جدید از این پلتفرم خبر داده که قرار است توسط کارگردانان شناخته شده ساخته شود.
صفحات مجازی پربیننده نیز که عموما با این پلتفرم ها قرار داد دارند با آب و تاب نسبت به پوشش این خبر پرداخته اند .
دراین باره چند نکته را باید یاد آوری کرد:
۱. احتمال اینکه این سریالها در جذب مخاطب موفق بشوند چه قدر است ؟ عموم سریالهای شبکه نمایش خانگی در سالهای اخیر ،سریالهای متوسط وضعیفی بوده اند و سریالهایی که توانسته باشند بخش اعظمی از رضایت مخاطب را برآورده کنند بسیار کم بوده است .
۲.اتفاقا تماشاگران سریالهای شبکه نمایش خانگی از تماشاگران تلویزیون و حتی سینما ، سخت گیر تر وبی رحم تر هستند .آنها هم پول اشتراک می دهند و هم حجم اینترت شان به فنا می رود و هم باید آگهی های بین سریالها را تماشا کنند وهم باید وقت بیشتری نسبت به یک فیلم ، صرف تماشای یک سریال کنند .
اگر تعداد سریالهای ضعیف شبکه نمایش خانگی زیاد شود در دراز مدت باعث بی اعتمادی شدید مخاطبان به سریالها خواهد شد .
۳.از سویی دیگر در سالهای اخیر سریالهایی تولید شده اند که گویی جزو سینمای هنروتجربه محسوب می شود!برخلاف سینما ، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون اصلا جای این تجربه گرایی نیست .نمی دانم با چه منطقی چنین سریالهای بی سروته و حوصله سر بری ساخته می شود .اتفاقا فیلمهای هنروتجربه فیلمهای بسیار ارزشمندی اند ولی ساخت سریال هنروتجربه آن هم برای نمایش خانگی ، با هیچ منطقی جور در نمی آید!
۴. این که صفحات اینستاگرامی پر بیننده با آب و تاب به انعکاس آخرین مصاحبه آقای سرتیپی می پذیرند لزوما دارای نشانه های امیدوار کننده ای نیست .باید منتظر گذشت زمان ماند و دید این سریالها چه سرنوشتی پیدا می کنند …سازندگان این سریالها هم باید به شدت این تماشاگران سخت گیر و بی رحم را جدی بگیرند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- حاج کاظم و عباس و حزب اللهی واقعی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





