دیزنی بخش بزرگی از سهام کمپانی قرن بیست و یکم فاکس متعلق به روپرت مرداک را میخرد.
به گزارش سینماسینما، روپرت مرداک قبول کرده معادل ۶۶ میلیارد دلار از داراییهای کمپانی خود یعنی قرن بیستویکم فاکس را به کمپانی دیزنی به هدایت باب آیگر بفروشد. این داراییها شامل یک کمپانی تهیه فیلم هالیوودی و ۳۹ درصد از سهام شبکه اسکای میشود. این قراردادی است که امپراتوری رسانهای مرداک و همچنین صنعت سرگرمی ایالات متحده را متحول میکند.
به عنوان بخشی از این اکتساب، این سرمایهدار ۸۶ ساله و خانواده او صاحب ۴.۲۵ درصد از سهام دیزنی میشوند و در مقابل دیزنی مالکیت داراییهای شناختهشدهای از جمله مجموعه فیلمهای «آواتار» و «اکسمن»، سریالهای «سیمپسونها» و «خانواده مدرن» و شبکه افاکس و نشنال جیوگرافیک را در دست میگیرد.
مرداک کنترل بخشی از داراییهای فاکس از جمله شبکه سودمند و بحثبرانگیز فاکسنیوز را حفظ خواهد کرد.
مرداک، رییس هیات مدیره کمپانی قرن بیستویکم فاکس در بیانیهای گفت: ما به شدت به تمام چیزهایی که در کمپانی قرن بیستویکم فاکس ساختهایم افتخار میکنیم و من با قاطعیت بر این باور هستم که این ترکیب با دیزنی باعث میشود ارزش بیشتری برای سهامداران آزاد شود و دیزنی به حرکت خود در صنعتی هیجانانگیز و پویا ادامه خواهد داد.
باب آیگر مدیر عامل دیزنی قراردادی امضا کرده که ریاست او را تا سال ۲۰۲۱ ادامه میدهد، اما در بیانیههایی که برای رسانهها منتشر شده هیچ اشارهای به مقام احتمالی آینده پسر مرداک یعنی جیمز نشده که درحال حاضر مدیر عامل کمپانی قرن بیستویکم فاکس است.
آیگر گفت: ما افتخار میکنیم و خوشحال هستیم که روپرت مرداک آینده تجارتی که یک عمر صرف ساختن آن کرده را با اطمینان در دستان ما قرار داده است.
کمپانی قرن بیستویکم فاکس اعلام کرده میخواهد باقیمانده داراییهای خود را تحت قالب شرکتی جدید با عنوان نیو فاکس اداره کند که شامل شبکه فاکس برادکستینگ و دیگر شبکهها از جمله فاکس نیوز، فاکس بیزنس، فاکس اسپورتس و شبکههای منطقهای داخل ایالات متحده میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- تجدید دیزنی در فیلمهای مارولی؛ اکران «انتقامجویان» به تعویق افتاد
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- با فرارسیدن سال ۲۰۲۴؛ از امروز میکی ماوس متعلق به همه میشود/ تملک عمومی پس از ۹۵ سال
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- باب کرانستون سخنرانی کرد؛ بازیگران علیه «دیزنی»/ اجازه نمیدهیم رباتها جایگزین ما شوند!
- شکست دیزنی در چین/ عدم استقبال از «پری دریایی کوچولو» در دومین بازار بزرگ سینمای جهان
- دیزنی ۱۰۰ سالگیاش را جشن میگیرد/ آغاز دومین قرن خلق جادو
- سناریوی سریال سازی دیزنی به «جنگ ستارگان» رسید
- دیزنی، مالکیت انحصاری «میکی ماوس» را از دست میدهد
- برای تکرار نقش جک اسپارو؛ شایعه توافق جانی دپ با دیزنی رد شد/ مذاکره برای برگشت در کار نیست
- نتفلیکس و ادامه بحران کاهش ارزش سهام/ دور دوم اخراجها شروع شد!
- بزم رنگ و آواز و افسون
- دیزنی ریسک کرد/ نمایش اختصاصی فیلم جدید رایان رینولدز در سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





