رمضانعلی حیدری خلیلی میگوید: حتی با تمام شدن کرونا نیز نباید شیوه آنلاین را در کنار شیوه مرسوم برگزاری جشنواره «سینما حقیقت» فراموش کنیم. این شیوه به عنوان مزیت میتواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بینالمللی معرفی و آثار را برجسته کند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد اطلاعرسانی چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند «سینما حقیقت»، رمضانعلی حیدری خلیلی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی) در محل استقرار تیم اجرایی جشنواره «سینما حقیقت» حاضر شد و از بخشهای مختلف تهیه برنامههای این رویداد سینمایی که به صورت آنلاین برگزار میشود، بازدید کرد.
رمضانعلی حیدری درباره جشنواره «سینما حقیقت» گفت: یکی از مزیتهای برگزاری این دوره از جشنواره سینما حقیقت به عبارتی استمرار حیات سینمای مستند است. مزیت دیگر عمومیسازی دسترسی فرهنگی است که با برگزاری آنلاین این رویداد ایجاد شده است. به هر ترتیب با ابتکار عملی که جشنواره در این دوره به جهت شرایط کرونا به خرج داده، این حجم از بازدیدکننده و مخاطب که آمار آن اعلام شده برنامههای جشنواره را دنبال کردند.
وی افزود: در نتیجه این اتفاق مزیت مهمی است که نباید از آن غافل شد. این میتواند یک سرمایه باشد که باید به آن افتخار کنیم. چراکه با شرایطی که داشتیم برگزاری این جشنواره رکنی برای استمرار حیات سینمای مستند بود و اکنون با مزیتهایی نیز در این شکل از برگزاری مواجه شدیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه بیان کرد: امیدواریم که هر سال اتفاق بهتری را در این جشنواره شاهد باشیم. حتی با تمام شدن کرونا این شیوه از برگزاری را در کنار شیوه مرسوم نباید فراموش کنیم. چراکه این شیوه به عنوان یک مزیت میتواند ما را در پهنه بیشتر از سطح ملی و بینالمللی معرفی و آثار را برجسته کند.
خلیلی ادامه داد: چراکه به هر حال اصلیترین ویترینی که سینمای مستند در کشور ما و منطقه دیده میشود، جشنواره سینما حقیقت است که به عنوان یک برند قابل احترام شناخته میشود.
این مدیر سینمایی درباره تاثیر سینمای مستند و جشنواره «سینما حقیقت» در ارتقای فرهنگ جامعه توضیح داد: سینمای مستند بهترین ابزار تصویری است که میتواند رنگینکمان فرهنگی که جزو داشتههای ایران بزرگ است و همه ما به آن افتخار میکنیم را در قاب تصویر معرفی کند. سینمای مستند مخصوصا برای معرفی قابلیتها، مزیتها و ویژگیهای فرهنگی مورد توجه بیشتر استانهایی که ما به آن سفر کردیم، خیلی کمک کرده و قابلیت کمک بیش از این را نیز دارد.
وی افزود: باتوجه به توضیحاتی که از اهمیت سینمای مستند گفتم، بخشهای مختلف بیشتر باید به این سینما نزدیک شوند. به هر ترتیب به لحاظ حاکمیتی و دولتی هربخش و دستگاهی در کشور ماموریت و وظیفهای دارد که میتواند به ابزار و امکانات سینمای مستند مجهز شود و بیشتر از آن استفاده کند.
خلیلی در پایان گفت: به این صورت آنها بهتر میتوانند خدمات خود را معرفی و از ظرفیت خود برای کاستیها و شناسایی نیازهای اصلی استفاده کنند. کما اینکه به هر حال تجربه استفاده از سینمای مستند برای مستندنگاری طرحهای مهم و جدید ظرفیتی است که کشور بیش از این میتواند از آن استفاده کند و سینمای مستند قابلیت آن را دارد. امیدوارم به این سمت حرکت کنیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت
- مراسم یادبود جمشید مشایخی و همسرش در اکران «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» برگزار شد/ مشایخی: موسیقی و شعر از زندگی ایرانیان جدا نشدنی است
- عمیق ترین لحظه های محسوس حیات در مستند «ایستوود»
- «بیبی جان»؛ توانمند در قصهگویی و ایجاد تعلیق
- مستند «مرگ ماسایوشی»؛ حفظ شرافت یا ابرقدرت شدن؟
- معرفی نامزدهای مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت»
- شبهای روشن/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «به ماه»
- مستند «ناگهان ذهنم ایستاد»؛ روایتی از یک شهر، یک بیماری
- جنگ با کرونا/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «روزهای ناتمام» و دو فیلم دیگر
- پیروز کلانتری: «میبرد تا به کجا» گفتگوی میان من و سوژه است
- مستند «آن مرد با اتوبوس آمد»؛ ترکیبی از سرگرمی، سیاست و جامعهشناسی
- گام معلق لکلک/ پیشنهاد تماشای مستند در جشنواره سینماحقیقت؛ «جابهجایی یا نابهجایی»
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با محمد احسانی، مستندساز/ توسعه کشور بدون توجه به محیط زیست امکانپذیر نیست
- همزمان با نمایش در جشنواره سینماحقیقت؛ پوستر «روزهای ناتمام» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»