
سینماسینما، فریدون صدیقی: پس از حاشیه های حضور رامبد جوان و نگار جواهریان در کانادا، ماجرای ازدواج دوم مهدی هاشمی بازیگر تئاتر و سینما خوراک شبکه های اجتماعی شده. تسلسل این اخبار در فضای مجازی و جنس واکنش ها به آن نیاز به نگاهی جدی تر دارد.
هر کس که خود را به نمایش و قضاوت عمومی می گذارد و از قبال آن صاحب اعتبار، شهرت یا محبوبیت می شود یا بالعکس تنفر می آفریند باید مهیای قضاوت عمومی باشد. بازیگر تئاتر و سینما، موزیسینی که سازش شنیده می شود و حتی روزنامه نگاری که مطلب مینویسد، مخاطب دارد و خودش را به قضاوت می گذارد. اگر نمی خواستیم قضاوت شویم کارمند ثبت احوال و اداره برق می شدیم اما وقتی در رسانه های جمعی خودمان را به داوری می گذاریم، به دیگران اجازه داده ایم که قضاوت مان کنند. رامبد جوان بواسطه حضور و به نمایش گذاشتن خود به چنین موقعیتی دست پیدا کرده و طبیعی است که قضاوت شود. وقتی از مزایای شهرت استفاده می کنیم باید آماده باشیم اگر جایی خلاف عرف عمومی جامعه رفتار کردیم مورد قضاوت عمومی قرار بگیریم. آقای مهدی هاشمی به خاطر کاراکتر و توانایی بازیگری اش، صاحب شهرت و اعتبار و ثروت شده و در جایی که زیست هنری، رفتار و کردار او دلالت بر سلامت اخلاق هنری و اجتماعی دارد طبیعی است که به عنوان فرد محبوب و شناخته شده و مورد احترام جامعه مورد توجه قرار می گیرد، مردم هر فیلم و سریال و تئاتری که بازی می کند را می بینند و تشویقش می کنند.
خانمی در فضای مجازی مدعی می شود که همسر مهدی هاشمی است و بحث ها پیرامون آن آغاز می شود، اگر ایشان این خبر را اعلام نمی کرد که کسی قضاوتی نداشت، اهالی سینما و رسانه ها که مدت ها پیش، از این خبر اطلاع داشتند اما هیاهویی به پا نشده بود، خب وقتی این خانم خودش این خبر را داد زده و نگاه ها را به خود جلب کرده و پس از آن خود آقای هاشمی در همین فضا جوابگو شده و آن را تایید کرده، چطور آقای هاشمی توقع دارد که در مطالبه گری مردم در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی معطوف مسائل جدی تر سیاسی و اجتماعی باشد. به اعتقاد من برای آدمی که بواسطه شهرت اش به اعتبار، محبوبیت و ثروت رسیده دیگر مسائل شخصی و خصوصی معنایی ندارد. نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای جهان هم همین طور است. در همه جای دنیا گاهی حتی این ازدواج ها و آشنایی های ناگهانی برای استمراربخشی به عنصر شهرت و بیرون آمدن از ورطه فراموشی است.
منبع: ایران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- درباره «مرد آرام» و «ممنوع الخروجی»/ از فاصله با فیلم جان فورد تا دختری کُلت بهدست
- «مرداب» سریال جدید شبکه نمایش خانگی
- «روزگار قریب»؛ رئالیسم کاشفانهی کیانوش عیاری
- عکسی که فرح اصولی از فیلم «زنده باد…» منتشر کرد
- «طبقه یک و نیم» برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشود
- «طبقه یک و نیم» با مهدی هاشمی راهی جشنواره فجر میشود
- تولد بیضایی و یک سکانس طلایی (۱۲)/ علی اصغر کشانی
- برشهای کوتاه/ صحنههایی از بازی کریم اکبری مبارکه در «مرگ یزدگرد»
- «انفرادی» با بازی رضا عطاران پروانه نمایش گرفت
- مهدی هاشمی و نسرین مقانلو در سریال نوروزی “کامیون”
- مهدی هاشمی و احمد مهرانفر در «انفرادی» بازی میکنند
- کاسه کوزه را سر فضای مجازی نشکنید، ما بیتعارف همین هستیم/ «روی خط»
- تایید مهدی هاشمی بر خبر ازدواجش: آنهایی که تکذیب کردند خبر نداشتند!
- انتقاد مهرزاد دانش از جنجال ازدواج دوم مهدی هاشمی: لب خزینه بزرگی به نام فضای مجازی نشستهایم!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





