فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی «جیمز میلر» شش جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم و کارگردانی را از آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم آخرالزمانی و هیجانی «مکس دیوانه: جاده خشم» که تاکنون عملکرد موفقی در فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ داشته است، در جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا علاوه بر کسب عنوان بهترین فیلم و کارگرانی، چهار جایزه یگر از جمله بهترین جلوه های بصری و فیلمبرداری را نیز کسب کرد.
«مکس دیوانه» امسال پرفروشترین فیلم سینماهای استرالیا بود و تاکنون توانسته فروش ۱۶ میلیون دلاری را در سینماهای این کشور ثبت کند.
ساخته «جورج میلر» استرالیایی چندی پیش عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۵ را از سوی هیئت ملی نقد آمریکا به دست آورد و یکی از ۲۰ فیلم حاضر در فهرست بلند جوایز اسکار بهترین جلوههای ویژه بصری است.
این فیلم ۱۵۰ میلیون دلاری که اولین نمایش خود را در ماه می ۲۰۱۵ و پس از نمایش در جشنواره فیلم کن تجربه کرد تاکنون موفق به ثبت رقمی بالغ بر ۳۷۵ میلیون دلار در گیشه جهانی شده است.
در سایر بخشها، فیلم «خیاط زنانه» به کارگردانی «ژاکلین مورهاوس» جایزه بهترین بازیگر زن را برای «کیت وینزلت» از جوایز آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا به ارمغان آورد و «جودی دیویس» و «هوگو ویوینگ» نیز برای بازی در این فیلم به ترتیب جایزه نقش مکمل زن و مرد را از آن خود کردند و «مایکل کیتون» نیز برا بازی در فیلم «آخرین تاکسی به داروین» جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد این رویداد سینمایی را به خانه برد.
فیلم استرالیایی «خیاط زنانه» که تاکنون فروش ۱۱٫۷ میلیون دلاری را در سینماهای این کشو رقم زده است، توانست جایزه فیلم منتخب مردم را نیز از اسکار سینمای استرالیا کسب کند.
«مل گیبسون» بازیگر سرشناس و استرالیایی سینمای جهان که هم اکنون برای ساخت فیلم جدیدش «لبه اره» در استرالیا به سر میبرد یکی از اعطاء کنندگان جوایز ر این رویداد سینمایی بود و «کیت بلانشت» بازیگر برنده دو جایزه اسکار اهل استرالیا نیز با حضور در مراسم این رویداد سینمایی جایزه دستاورد سینمایی «لانگفورد لیل» بالاترین نشان سینمایی کشور استرالیا را دریافت کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ بلغارستان «تاریکا» را به اسکار میفرستد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





