ناصر ملک مطیعی بازیگر مشهور و ۸۶ ساله سینمای ایران، این روزها چه می کند؟ همین پرسش باعث شد تا گوشی تلفن را برداریم و شماره اش را بگیریم تا حال و احوالی با مردی داشته باشم که پس از سال ها دوری از سینما در فیلم «نقش نگار» ساخته علی عطشانی توانست بازی کند و در پرده نقره ای چهره اش نقش بندد.
به گزارش سینماسینما، ملک مطیعی در حالی که صدایش گرفته بود و به دلیل سرماخوردگی به قول خودش چندان «میزان» نبود، پاسخگوی پرسش های جام جم آنلاین شد.
او در پاسخ به احوالپرسی ما درباره این روزهایش گفت: مشکل از شناسنامه است، سرما خورده ام و کمی کسالت دارم و خیلی توان قول و قرار و گپ و گفت ندارم.
از ناصرخان ملک مطیعی پرسیدم، پس از فیلم «نقش نگار» آیا پیشنهاد جدیدی برای حضور دوباره در سینما داشته است یا خیر که گفت: پیشنهاد که بوده است اما من دیگر آن آدم ۲۰ سال پیش نیستم، بخواهم قراری بگذارم و بروم سر صحنه و … می خندد و می گوید همان طور که گفتم مشکل از شناسنامه است.
از این سوپراستار سال های دور می پرسم، سینمای امروز ایران را پیگیری می کند یا نه که پاسخ داد: بله البته بدون تعصب پیگیری می کنم، چند وقت پیش در مهرشهر کرج سینما رفتم. سینمای خوبی هم ساخته شده است و مردم استقبال خوبی دارند.
پرسیدم استاد چه فیلمی را در سینما دیدید؟ گفت: «بادیگارد» کار آقای حاتمی کیا و پرویز پرستویی نازنین.
پرسیدم آقای ملک مطیعی «بادیگارد» چطور بود؟ توضیح داد: فیلم خوبی بود، هم بازی آقای پرستویی عالی بود هم خود فیلم و مضمونش را دوست داشتم. امروز دنیا روی این سینمای ما حساب ویژه باز کرده است.
اینجای صحبتش ناخودآگاه نام کیارستمی را برد و گفت: خدا رحمت کند عباس کیارستمی را، کلی افتخار برای سینمای ما به دست آورد.
به او می گویم، اگر بخواهد دوباره در فیلمی بازی کند، مهمترین نگاه یا شرط یا انگیزه اش در پذیرش یک نقش جدید چه خواهد بود که گفت: به هر حال من در این سینما سوابقی دارم، خیلی وقت ها یادی از گذشته می کنم، دوست دارم این سابقه به بهترین شکل تکمیل شود، اشتباهاتم را در تکنیک، در داستان فیلم هایی که بازی کردم جبران و اصلاح کنم؛ اگرچه می دانم که دیر شده است ولی من هنوز عاشق سینما هستم، در دلم و روحم این شوق زنده است و با خاطره اش نفس می کشم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- یادداشت ابراهیم حاتمیکیا برای صادق صفایی/ راز ماندگاری نقش نوذر در «از کرخه تا راین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری