ناصر ملک مطیعی بازیگر مشهور و ۸۶ ساله سینمای ایران، این روزها چه می کند؟ همین پرسش باعث شد تا گوشی تلفن را برداریم و شماره اش را بگیریم تا حال و احوالی با مردی داشته باشم که پس از سال ها دوری از سینما در فیلم «نقش نگار» ساخته علی عطشانی توانست بازی کند و در پرده نقره ای چهره اش نقش بندد.
به گزارش سینماسینما، ملک مطیعی در حالی که صدایش گرفته بود و به دلیل سرماخوردگی به قول خودش چندان «میزان» نبود، پاسخگوی پرسش های جام جم آنلاین شد.
او در پاسخ به احوالپرسی ما درباره این روزهایش گفت: مشکل از شناسنامه است، سرما خورده ام و کمی کسالت دارم و خیلی توان قول و قرار و گپ و گفت ندارم.
از ناصرخان ملک مطیعی پرسیدم، پس از فیلم «نقش نگار» آیا پیشنهاد جدیدی برای حضور دوباره در سینما داشته است یا خیر که گفت: پیشنهاد که بوده است اما من دیگر آن آدم ۲۰ سال پیش نیستم، بخواهم قراری بگذارم و بروم سر صحنه و … می خندد و می گوید همان طور که گفتم مشکل از شناسنامه است.
از این سوپراستار سال های دور می پرسم، سینمای امروز ایران را پیگیری می کند یا نه که پاسخ داد: بله البته بدون تعصب پیگیری می کنم، چند وقت پیش در مهرشهر کرج سینما رفتم. سینمای خوبی هم ساخته شده است و مردم استقبال خوبی دارند.
پرسیدم استاد چه فیلمی را در سینما دیدید؟ گفت: «بادیگارد» کار آقای حاتمی کیا و پرویز پرستویی نازنین.
پرسیدم آقای ملک مطیعی «بادیگارد» چطور بود؟ توضیح داد: فیلم خوبی بود، هم بازی آقای پرستویی عالی بود هم خود فیلم و مضمونش را دوست داشتم. امروز دنیا روی این سینمای ما حساب ویژه باز کرده است.
اینجای صحبتش ناخودآگاه نام کیارستمی را برد و گفت: خدا رحمت کند عباس کیارستمی را، کلی افتخار برای سینمای ما به دست آورد.
به او می گویم، اگر بخواهد دوباره در فیلمی بازی کند، مهمترین نگاه یا شرط یا انگیزه اش در پذیرش یک نقش جدید چه خواهد بود که گفت: به هر حال من در این سینما سوابقی دارم، خیلی وقت ها یادی از گذشته می کنم، دوست دارم این سابقه به بهترین شکل تکمیل شود، اشتباهاتم را در تکنیک، در داستان فیلم هایی که بازی کردم جبران و اصلاح کنم؛ اگرچه می دانم که دیر شده است ولی من هنوز عاشق سینما هستم، در دلم و روحم این شوق زنده است و با خاطره اش نفس می کشم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت شیرین ملک مطیعی بر جشن روز سینما؛ دیر آمدی ای نگار سرمست
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





