ناصر ملک مطیعی بازیگر مشهور و ۸۶ ساله سینمای ایران، این روزها چه می کند؟ همین پرسش باعث شد تا گوشی تلفن را برداریم و شماره اش را بگیریم تا حال و احوالی با مردی داشته باشم که پس از سال ها دوری از سینما در فیلم «نقش نگار» ساخته علی عطشانی توانست بازی کند و در پرده نقره ای چهره اش نقش بندد.
به گزارش سینماسینما، ملک مطیعی در حالی که صدایش گرفته بود و به دلیل سرماخوردگی به قول خودش چندان «میزان» نبود، پاسخگوی پرسش های جام جم آنلاین شد.
او در پاسخ به احوالپرسی ما درباره این روزهایش گفت: مشکل از شناسنامه است، سرما خورده ام و کمی کسالت دارم و خیلی توان قول و قرار و گپ و گفت ندارم.
از ناصرخان ملک مطیعی پرسیدم، پس از فیلم «نقش نگار» آیا پیشنهاد جدیدی برای حضور دوباره در سینما داشته است یا خیر که گفت: پیشنهاد که بوده است اما من دیگر آن آدم ۲۰ سال پیش نیستم، بخواهم قراری بگذارم و بروم سر صحنه و … می خندد و می گوید همان طور که گفتم مشکل از شناسنامه است.
از این سوپراستار سال های دور می پرسم، سینمای امروز ایران را پیگیری می کند یا نه که پاسخ داد: بله البته بدون تعصب پیگیری می کنم، چند وقت پیش در مهرشهر کرج سینما رفتم. سینمای خوبی هم ساخته شده است و مردم استقبال خوبی دارند.
پرسیدم استاد چه فیلمی را در سینما دیدید؟ گفت: «بادیگارد» کار آقای حاتمی کیا و پرویز پرستویی نازنین.
پرسیدم آقای ملک مطیعی «بادیگارد» چطور بود؟ توضیح داد: فیلم خوبی بود، هم بازی آقای پرستویی عالی بود هم خود فیلم و مضمونش را دوست داشتم. امروز دنیا روی این سینمای ما حساب ویژه باز کرده است.
اینجای صحبتش ناخودآگاه نام کیارستمی را برد و گفت: خدا رحمت کند عباس کیارستمی را، کلی افتخار برای سینمای ما به دست آورد.
به او می گویم، اگر بخواهد دوباره در فیلمی بازی کند، مهمترین نگاه یا شرط یا انگیزه اش در پذیرش یک نقش جدید چه خواهد بود که گفت: به هر حال من در این سینما سوابقی دارم، خیلی وقت ها یادی از گذشته می کنم، دوست دارم این سابقه به بهترین شکل تکمیل شود، اشتباهاتم را در تکنیک، در داستان فیلم هایی که بازی کردم جبران و اصلاح کنم؛ اگرچه می دانم که دیر شده است ولی من هنوز عاشق سینما هستم، در دلم و روحم این شوق زنده است و با خاطره اش نفس می کشم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت شیرین ملک مطیعی بر جشن روز سینما؛ دیر آمدی ای نگار سرمست
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





