همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی دو سالن نمایش سازمان سینمایی به نام زنده یاد رسول ملاقلی پور و شهید سیدمرتضی آوینی نامگذاری شدند.
به گزارش سینماسینما، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با نصب تابلوهای جدید این سالنها در جمع مدیران و همکاران سینمایی طی سخنان کوتاهی گفت: مرحوم ملاقلیپور نماد سینماگر متعهد، عدالت جو و تصویرگر حماسههای این سرزمین و شهید آوینی چراغ راه هنر و سینمای انقلاب است.
وی ادامه داد: سه دهه از پرواز آسمانی، سید شهدای اهل قلم میگذرد و امروز، بیش از گذشته توجه به آرا، افکار، اندیشهها و تجربیات او ضروری به نظر میرسد.
به گفته وی، شهید آوینی، هنرمند متولد شده در دامان پاک انقلاب اسلامی بود، پیشرو و در عین حال وفادار به آرمانها و امیدوار به رویش و بالندگی نسلی که انقلاب اسلامی را درک کرده بود.
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه زمانه ما، روزگار تبلیغات و هوچیگری رسانههایی است که حقیقت را به هزار ترفند معامله و مصالح را قربانی منافع میکنند. خاطرنشان ساخت: در این هیاهوی پر زرق و برق، سینماگرانی چون زنده یاد رسول ملاقلی پور و سید مرتضی آوینی میتوانند تراز حرکت بر مسیر روشنگری و الگوی هنرمند متعهد و انقلابی باشند. خدا را شاکریم که از عزیزان، گنجینهای باشکوه باقی مانده است.
وی با اشاره به روز هنر انقلاب یادآور شد: روز هنر انقلاب اسلامی، روزی فرخنده و اشارهای به پیوند دیرینه نظام با فرهنگ و هنر است. انقلاب اسلامی، محل رویش هنرمندان بسیاری بود. زنان و مردان بزرگواری که در ساحت هنر، حماسه آفریدند و لحظات پرشکوه تاریخ چهل ساله این سرزمین و مردمان قهرمانش را ثبت کردند. سینماگران در این میانه، سهمی به سزا داشتند و چهرههایی چون ملاقلیپور و شهید آوینی نگینهای درخشان سینمای دفاع مقدس به مثابه نابترین دستاورد این جهاد چهل ساله هستند.
خزاعی عنوان کرد: زنده یاد ملاقلیپور و شهید آوینی به مثابه چراغ راه هستند و نیاز است در گام دوم انقلاب، مسیر حرکت به سمت سینمای انقلابی، پاک و متعالی را با اراده مضاعف بپیماییم. بازشناسی شخصیت، افکار و اندیشههای شهید بزرگوار آوینی و مشی و منش زنده یاد ملاقلی پور، همراه ما در این مسیر است.
به گفته وی، این نامگذاری به نامهای زنده یاد رسول ملاقلی پور و شهید آوینی در واقع، ادای احترام به سینماگرانی است که خلاقیت، جسارت، نوآوری، خلوص، تعهد و شور انقلابی از ویژگیهای آثار آنها است.
بنابراین گزارش: سالن نمایش فیلم سازمان سینمایی به یاد و نام هنرمند فقید رسول ملاقلی پور و سالن جلسات تخصصی و نمایش فیلم به نام شهید سیدمرتضی آوینی نامگذاری شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: پیشنهاد تغییر تاریخ جشنواره جهانی فجر/ ضرورت بازنگری در آییننامههای صدور مجوز
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- واکنش خزاعی به هتک حرمت قرآن؛ خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنوارههای ایران
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- دبیر جشنواره ۴۲ حکم گرفت؛ امینی دبیر ماند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- موافقت با آئیننامه اکران فیلمهای خارجی و تسهیم فروش فیلمها از مبدا
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





