
فرزانه متین-فیلم لتیان به کارگردانی علی تیموری بیش از یک هفته است که به صورت آنلاین در حال اکران است ، فیلمی به شدت ضعیف و دسته چندمی که حتی قبول آن از یک کارگردان اولی، فاجعه است.این درام ضعیف خانوادگی و اجتماعی بیش از هر چیز ما را یاد فیلم «درباره الی» فرهادی می اندازد که تیموری نسخه ایی بی کیفیت و ضعیف از آن را به نمایش گذاشته است .پنهان کردن حقیقت، دو دلی، بی هویتی از مضمون های این فیلم است.
داستان فیلم در مورد چند دوست هست که تصمیم می گیرند برای تعطیلات به ویلای یکی از دوستانشان در لواسان بروند که در طی این سفر، حقیقتی مهم افشا می شودو…با این که در لتیان ،هنرپیشه هایی چون پری ناز ایزد یار،امیر جدیدی،سارا بهرامی، حسن معجونی بازی کرده اند و سه تن از آن ها با خود سیمرغ را به خانه برده انداما بازی بسیار ضعیفی از خود در کارنامه شان ارائه داده اند.بازیگرها نه دریک تیپ فرو رفته اند و نه دارای کاراکتر هستند بلکه با بازی های بسیار ضعیف، شخصیت های بی هویتی را از خود بر روی پرده نمایش داده اند.در میان بازیها، بازی امیر جدیدی از همه مصنوعی تر است.تمامی حرکات بازی جدیدی در نقش طاها که شخص اول مرد را بازی می کند ، صورت اغراق گونه و غیر طبیعی است.کارگردان باید بداند نقش فردی شکاک و عصبی به این معنا نیست که فرد مانند آهن ربا راه برود، صحبت کند،در غم و شادی هیچکدام از اعضای صورت جدیدی تغییری نمی کند و بدتر از آن متوجه می شویم او به جای بازی در حال ادا در آوردن است.بازی سایرین هم چنگی به دل نمی زند.خیلی ها ضعف اساسی لتیان را در بازی می دانند ما نباید از ضعف های فیلمنامه و ناکارگردانی آن غافل شد.
در فیلم هیچ اطلاعاتی به مخاطب داده نمی شود و مخاطب از ابتدا تا ۱۵ دقیقه انتهای فیلم کلافه و گمگشته است.کارگردان به جای ان که به صورت قطره چکانی اطلاعات را به تماشاگر دهد ناگهان او را بمباران اطلاعاتی می کند و با یک پایان بندی بد سعی می کند سر و ته فیلمی که از اساس مشکل دارد راهم آورد.بود و نبود برخی از نقش ها فرقی برای پیشبرد داستان ندارد مثلا نوجوانی که در فیلم دوربین به دست بود و دائما از تمامی لحظات عکس می انداخت.
با همه ی ضعف و کاستی ها ی فیلم لتیان ، تنها نقطه ی درخشان کارنامه ی آن ،قاب بندی های بسیار خوب و حرفه ای فیلم است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی تیموری: هوش، خلاقیت و سختکوشی لازمه بازیگری است
- «لتیان»، باران کمجان بهاری/ نگاهی به فیلم «لتیان»
- نفسهای آخر/ نگاهی به فیلم «لتیان»
- کوتاه درباره فیلم «لتیان»/ درباره یاسی
- آخرین اخبار از «لتیان»/ انتشار اولین عکس از فیلم تازه امیر جدیدی
- جدیدترین خبر از فیلمی با بازی سارا بهرامی
- سارا بهرامی همبازی پریناز ایزدیار در «لتیان» شد
- پریناز ایزدیار به «لتیان» پیوست
- امیر جدیدی اولین بازیگر فیلم «لتیان» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





