کارگردان «بن بست وثوق» میگوید اگر تهیه کننده خوب و حرفهای با فیلم اولیها کار کند و پای کار بایستد خروجی خوبی خواهد داشت.
به گزارش سینماسینما، حمید کاویانی کارگردان سینما، درباره تاثیر اکران خارجی فیلمها بر نمایش داخلی عنوان کرد: موفقیتهاى بین المللى در شرایطی که به اندازه کافی فضا برای تبلیغ در اختیار فیلم باشد میتواند در جذب مخاطب و اقبال مردمى تاثیرگذار باشد.
او افزود: اهمیت دیده شدن فیلم در فضای بین الملل و مورد قضاوت قرار گرفتن فیلمهاى ایرانى در جهان بسیار است، اما در فرایند نمایش فیلم در کشور، چیزى که بیشتر نیاز داریم رسالت اصحاب رسانه خواهد بود. معرفى درست فیلمها توسط رسانههاى جمعى فارسى زبان براى مردم و ارایه اطلاعات کافى درباره فیلم به مخاطب ایرانى را نباید نادیده گرفت. باید براى تمام سلیقه ها فیلم ساخت و رسانه هاى جمعى باید در معرفى فیلم به مخاطب هدف به رسالت خود عمل کند.
این کارگردان در ادامه در خصوص قرار گرفتن تهیه کننده حرفهای کنار فیلم اولی ها که از تصمیمات جدید سینمایی است، عنوان کرد: نیاز اینکه تهیه کننده حرفه ای کنار فیلمساز اول قراربگیرد بدیهی است و لازمه ساخت فیلم حضور حرفهاى تهیه کننده متعهد است و این موضوع برای فیلمساز اول با اهمیت تر است و از سویی مى تواند ضمانتی در موفقیت و دیده شدن و اکران آثار فیلمسازان باشد. امیدوارم این راهکار مانع نباشد بر سر راه روایت مستقل فیلمساز.
کارگردان «بن بست وثوق» اذعان کرد: در سال های گذشته فرایند همکاری تهیه کننده و کارگردان به یک نام در پروانه ساخت خلاصه شده بود و فعالیت های حرفه ای در بسیاری از موارد اتفاق نمی افتاد که باعث می شد فیلم بدون صاحبی دلسوز ساخته شود؛ در نتیجه به اندازه کافی از سوی تهیه کننده حمایت نشود و در موضوعات مهمی چون اکران داخلی و حضور بین المللی و… به نوعی بى سرپرست دیده شود.
کاویانی خاطر نشان کرد: اگر این موضوع با طرح و ایده جدید که قرار است در سال های آتی با حضور تهیه کنندههاى باتجربه به صورت حرفهای، در دستور کار قرار گیرد در صورتی که به لابی گری و معاملات پشت پرده ختم نشود، خروجی خوبی خواهد داشت.
این کارگردان در پایان در خصوص آخرین وضعیت «رد باران» گفت: در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم و فکر میکنم نهایتا ده روز آینده آماده شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





