عبدالله علیخانی، مالک سینمای عصر جدید تهران و تهیه کننده سینما بسیاری از تولیدات سینمای ایران را بدون صلاحیت لازم برای اکران در سینماها دانست و گفت: خیلی از فیلم هایی که در سینمای ایران تولید می شود درخور اکران در سینماها نیستند. به همین دلیل صاحبان این فیلم ها می روند شورای صنفی را تحت فشار می گذارند و از آن طرف هم به سینمادار خواهش و تمنا می کنند که فیلم شان را اکران کنند و بعد که فیلم شان اکران شد فریاد فیلم سوزی سر می دهند. اینجا فیلم سوزی چه معنا دارد؟ مگر کسی می تواند به زور فیلم کسی را اکران کند! خودتان می خواهید فیلم تان را اکران کنید. اگر از این فصل اکران ناراحتید، فیلم تان را اکران نکنید.
به گزارش سینماسینما ، تهیه کننده فیلم هایی چون «آواز قو»، «شب های تهران»، «کلاغ پر»، «کما»، «زندگی خصوصی» و… تصریح کرد: بجز بعضی از فیلم های خوبی که درگیر چنین مناسباتی می شوند، فیلم های بی کیفیتی هم هستند که با شرایطی که توضیح دادم بر پرده اکران می روند و وقتی در گیشه نمی فروشند صاحبانشان دم از فیلم سوزی می زنند. فیلم بد تحت هیچ شرایطی نمی فروشد! چه دو هفته روی اکران باشد، چه ۴۰ هفته! به زور نمی توان به مردم گفت برو فلان فیلم را ببین. چنین فیلم هایی نظم اکران را به هم می زنند و اتفاقا همین ها هم هستند که به چند فیلم خوبی که در اکران هستند لطمه می زنند. حالا اگر صاحبان فیلم های خوب حرف از فیلم سوزی بزنند مشکلی نیست، اما مشکل فیلمی است که اگر در بهترین زمان سال هم اکران شود باز هم نمی فروشد و صاحبانش برای سرپوش گذاشتن روی بی رونقی گیشه فیلم شان مساله فیلم سوزی را به میان می کشند.
منبع: جام جم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





