امین حیایی و امیرمهدی ژوله دو مهمان «خندوانه» به حواشی حضور خود در این برنامه پاسخ دادند.
امیرمهدی ژوله نویسنده سینما و تلویزیون در گفتگو با حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به حواشی پیش آمده درباره اجرای استندآپ کمدی در برنامه «خندوانه» گفت: مدتی است شبکهای به نام نسیم برای تفریحات و سرگرمی راه افتاده و یک برنامه درجه یک با هزار زحمت و خون دل با اجرای رامبد جوان شروع به کار کرده و با برنامه ریزی درستی هم جای خودش را توانسته در دل مردم پیدا کند، برنامهای با عنوان «خندوانه» در ستایش خندیدن و کمدی و طنز؛ یعنی اینکه شما دعوا نکنید، داد نزنید، درگیر نشوید و در واقع بتوانید با طنز حرفتان را بزنید، آنچه در این برنامه گفته می شود به زبان مسامحه و دوستی است.
وی در ادامه گفت: تمامی هنرمندانی که در این برنامه شرکت کردند به طور قطع نگاهشون همین موضوع بوده که در واقع با حضور خودشان لحظات شادی را برای مردم ایجاد کنند. اینکه پیشکسوت و جوان ، شناخته شده و ناشناخته بیایند و کنار هم مسابقه بدهند ،برای ارزش گذاشتن به مفهوم کمدی و طنز است.
ژوله اظهار داشت: ما هنرمندان کاری که انجام می دهیم کمدی است ، در واقع کمدین هستیم ، هیچ کدام از ما نماینده جریانی، گروهی یا فکری نیستیم و وقتی اجرا میکنیم، نه نماینده پرسپولیس و استقلال هستیم ، نه نماینده مردان و زنان، نه نماینده تهرانی ها و شهرستانی ها و نه نمانیده جناح خاص سیاسی هستیم ، فقط نماینده کمدی هستیم ؛ بعنوان سفیران کمدی از برنامه «خندوانه» سعی می کنیم مردم را بخندانیم.
این فیلمنامه نویس ادامه داد: به نظرم هرکار دیگری که انجام شود ، هر جوی که به راه بیافتد و هر تعبیرنادرستی که صورت بگیرد و هر استفاده نادرستی که از این اتفاق میمون رخ بدهد ، درواقع خلاف نیت همه ما کمدین ها است، چه از اونهایی که شبکه را تاسیس کردند و کسانی که برنامه “خندوانه ” را راه اندازی کردند تا ما کمدین هایی که در این استند آپ کمدی شرکت کردیم. برای همین عاجزانه از همه مردم میخواهم به خنده و طنز و کمدی اهمیت بدهند ، از هر دو قطبی کردنی ، هر جناح بندی و دعوا و درگیری بپرهیزند.
ژوله خطاب به مخاطبان تاکید کرد: اجراها را ببینند و آن اجرایی که بیشتر به دلشان نشسته به آن رای بدهند و بدانند که این ارج و قربی که به طنز و کمدی گذاشته میشود با چنین رفتارهایی خدای ناکرده تحت الشاع قرار نگیرد ، چون این اتفاق خلاف هدف «خندوانه» بوده و به ضرر شرکت کنندگان و سازندگان برنامه و مسئولان صداو سیما است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: این جزء اولین کارهایی است که کمدی و کمدین در معرض قضاوت مستقیم و بی واسطه مردم قرار میگرد و مردم تصمیم می گیرند که چه کسی خوب اجرا کرد و چه کسی اجرای ضعیفی داشت . طبیعی است وقتی آنقدر کار فراگیر می شود، در حاشیهای از این ماجرا، ممکن است با احساسات هم تصمیم گیری شود، یا برخی برای حمایت از هنرمند دلخواهشان دست به اقداماتی بزنند که باعث ایجاد سوء تفاهم شود و از طرفی ممکن است برخی از شوخی ها و کارهای طنز ما دلخور شوند. به نظرم مرور زمان باعث میشود این ماجرا در بین عموم مردم جا بیافتد چون تازه درحال تجربه کردن هستیم و تا پخته شدن و به بلوغ رسیدن استند آپ کمدی در تلویزیون زمان نیاز است.
واکنش امین حیایی به حواشی بعد از استدآپ در «خندوانه»
امین حیایی بازیگر سینما دربار حواشی پیش آمده در برنامه «خندوانه» گفت: من امین حیایی به عنوان بازیگری که سالهای سال در سینما و تلویزیون میهمان چشمهای شما بودم فقط و فقط برای شادی مردم کشورم در جایگاه خنداننده ایستادهام نه هیچ چیز دیگری.
وی در ادامه افزود: اصل و مهمترین اصل به نظر من دوستی، صلح و شادی مردم ایرانه، ما همه با هم دوست و یکدل هستیم پس خواهش میکنم از هرگونه بیاحترامی بپرهیزیم و تلاش کنیم مهر و به چشمهای هم هدیه کنیم و مطمئن باشین همیشه تلاش مى کنم با کارهاى خوب بتونم دلتون رو شاد کنم ، چون انرژى شماهاست که به ما انگیزه براى کارهاى بهتر مى دهد. با احترام امین حیایی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- «غریزه»؛ شکوهِ سینمای ناب
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- «زیبا صدایم کن»؛ بذرِ امید
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- با بازی امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی؛ «این دنیا یه کنسرت... به من بدهکاره» به صحنه برگشت
- دارا حیایی: پدرم تا کی میتواند نقش یک پسر جوان را بازی کند؟
- «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد
- امین حیایی و امیر جعفری با یک کمدی به سینماها میآیند
- فیلمبرداری «کوکتل مولوتف» به پایان رسید
- امیر مهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی به تئاتر شهر میآیند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد






بسه بابا همه ش خندوانه. کشتین ما رو