به گزارش سینماسینما، موضوع نداشتن روانشناس ستارهها یا اصطلاحاً نبود مدیریت و کنترل سلبریتیها در جامعه ما لطمات زیادی را در فرهنگسازی و الگوسازی انجام داده است. اما رامبد جوان در پاسخ به سؤالی مبنی بر ورود به همه مسائل توسط سلبریتیها، خاطرنشان کرد: من معتقدم هرکسی میتواند هرکاری بخواهد انجام دهد و یک آزادی رسانهای دارند. من برای خودم میتوانم تعریف قائل باشم.

کارگردان و مجری برنامه «خندوانه»، تأکید کرد: معتقدم که جهان آزاد و فکر آزاد فکر و جهانی هستند که به همه افکار احترام میگزارد و همه نگاهها را محترم میشمارد. احترام دقیقاً به این معنی است که میپذیرم در یک چیزی با همدیگر اختلاف نظر داشته باشیم. اینکه آدمها اجازه ورود دارند معلوم است که دارند و الآن فضای مجازی یک رسانه است و هرکس یک صفحهای برای خودش دارد و میتواند نظرات خودش را ارائه بدهد.
رامبد جوان با اشاره به اینکه فعالان رسانهای و جامعه خودش درباره موضعگیریهای درست یا نادرست سلبریتیها قضاوت میکنند، افزود: چرا یک سلبریتی نباید به همه موضوعات ورود کند؟ حال اینکه ورود میکند چقدر از پس این ورود برمیآید خودش جای بحث دارد، یعنی چقدر سواد و توانمندیاش را دارد و میتواند تحلیل درست ارائه بدهد. مخاطب هم همان قدر میتواند با آن سلبریتی یا فرد مشهور ارتباط برقرار کند ــ کسی که مطلب او را میخواند، ویدئویی را که بارگذاری کرده میبیند یا با موضعش مواجه میشود ــ اما کار غلطی است که ما آن سلبریتی را تحت فشار قرار دهیم و بگوییم “تو نباید این کار را بکنی، سوادش را نداری” این اظهارنظر را انجام ندهد. چون مردم ناظران حقیقی هستند و سواد آن موضعگیری مربوطه را نداشته باشد همهچیز معلوم میشود.
وی ادامه داد: یک کسی آنقدر بلد است که یک کاری را انجام میدهد و یک کسی بلد نیست انجام میدهد و نمیشود. این آزادی را باید بدهیم و همهمان این آزادی و حق اظهارنظر را برای همدیگر قائل شویم. و فضای مجازی اتفاقاً همین رویکرد را دارد و از این جهت همین رسانه پرمخاطبی است، چون همه آدمها اجازه اعلام وجود دارند و این اتفاق جذابی است.
جوان در پاسخ به این سؤال که این عالم رها در فضای مجازی باعث شده اینهمه شائبه ایجاد شود و با آبروی بسیاری از افراد هم بازی شود، گفت: این تحلیل را من نمیتوانم انجام دهم و سواد و تواناییاش را هم ندارم. من آنقدر که میبینم، کار میکنم و زندگی میکنم در صفحه مجازیام مینویسم. معتقدم که من این شکلی میتوانم و همین کار را میکنم. اضافه بر این موجودیت صفحهام، کاری انجام نمیدهم بهخاطر این است که بیشتر از این نمیدانم و ترجیح میدهم کارهایی انجام بدهم که توانایی آن را دارم و کارهایی را بکنم که دلم میخواهد تجربه در آن حرفه و کار کسب کنم و بیشتر یاد بگیرم و بیاموزم.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- رامبد جوان با یک رئالیتیشو در شبکه نمایش خانگی/ انتشار دوبله «ترنسفورمرز»
- اکران «زودپز» رامبد جوان به تعویق افتاد
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- همکاری مشترک رامبد جوان و عاطفه تهرانی
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- هنرمندان باید بیاثر شوند/ توهین به سلبریتیها برای دیده شدن بیشتر
- رامبد جوان تهیهکننده فیلم کوتاه «فقط مه واقعی است!» شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





