محمد حیدری در برنامه «سینماچهار» که پنجشنبه هفته گذشته از رسانه ملی پخش شد، درباره غیرقانونی بودن حضور «آشغالهای دوستداشتنی» در جشنواره امسال و موضوعاتی مربوط به بنیاد فارابی سخنانی بیان داشت.
به گزارش سینماسینما، در پی این سخنان، محسن امیریوسفی در نامهای به محمد حیدری نوشته است:
«به روال سه سال قبل در صدد اعتراض و پاسخگویی نیستم. چند سطری جهت روشنگری خدمت آن دسته مدیرانی مینویسم که تصوراتشان بسیار فاصله دارد با حقیقتِ ماجرای «آشغالهای دوست داشتنی»، عارضم که:
اولاً «آشغالهای دوست داشتنی» به استناد شواهد موجود، در هیچ دورهای از جشنواره و توسط هیچ هیات انتخابی دیده نشده و هیچ صورتجلسهای در این زمینه وجود ندارد. هم آقای رضاداد دبیر پیشین جشنواره در مصاحبههای آن زمان تاکید کرد که فیلم را به هیات انتخاب نمیدهد و هم تعدادی از اعضای محترم هیئت انتخاب مثل آقای مازیار میری و آقای دکتر داروغه زاده گفتند که فیلم دیده نشده و صورتجلسهای امضا نکردند.
اگر فیلم من یک بار توسط هیئت انتخاب دیده شده بود مصدع اوقات شما و جشنوارهتان نمیشدم. متاسفانه این حرفِ نادرستِ دیده شدن فیلم توسط هیئت انتخاب دورههای قبلی جشنواره، اولین بار چند هفته پیش از سوی”یک کارمند دوستداشتنی” سازمان سینمایی به یکی از مدیران حوزه وزارتی منتقل شد و یکی از مخالفین محترم فیلم هم در یک خبرگزاری آن را اعلام کرد.
دوم اینکه خیال پردازیٍ بخشش سهم فارابی ، دیگر چه صیغهایست که همگان (بالاخص اینجانب) از آن بی اطلاعیم!! هیچ بخششی در کار نبوده و من هم خواهان چنین بخششی نیستم و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی در این سه سال حتی به فکرم نرسیده که نمایش و اکران «آشغالهای دوستداشتنی» را وجه المصالحه چنین کاری قرار دهم و آخر این چه بخششی بوده که من به عنوان تهیه کننده و مالک فیلم از آن بیخبرم؟! از طرفی، این مسئله به مدیریت محترم بنیاد سینمائی فارابی مربوط میشود و چه ربطی به جشنواره فیلم فجر دارد؟! اگر پشت پرده خبر دیگریست لطفا به من هم بگویید!
جناب آقای حیدری، فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در مورد وحدت ملی، گفتگو و دوری از خشونت است که بطور قانونی و با مجوز ساخته شده و حق قانونی و شهروندی تمام عوامل نجیب و صبور این فیلم است که فیلمشان بعد از سه سال در جشنواره توسط مردم و اهالی مطبوعات دیده شود تا همگان ببینند که عوامل این فیلم چه کارستانی در سینما کردهاند.
تنها تقاضای سه ساله من تمکین جشنواره فیلم فجر به قانون است. قصد من فشار برای حضور در جشنواره فیلم فجر نیست چون، نه در شأن من است و نه در شأن فیلم «آشغالهای دوست داشتنی». تقاضایِ سه ساله من این است که میخواهم برای اولین بار فیلمم به هیئت محترم انتخاب جشنواره نشان داده شود، نتیجه هر چه باشد مورد قبول من است.
آقای حیدری با احتساب جشنواره فیلم فجر امسال، من در سیزده دوره جشنواره فیلم فجر و تنها با سه فیلم، هشت بار تقاضای حضور در این جشنواره را داشتهام. امیدوارم امسال با تمکین به قانون، نحسی عدد سیزده دامن هیچکداممان را نگیرد!
زیاده عرضی نیست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بازخوانی اظهارات امیر یوسفی : چه شد که در برابرفاجعه توقیف سنتوری همه سکوت کردیم و چیزی نگفتیم؟
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- گزارش مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی
- در لایو «هنرمندان و مسئولیت اجتماعی» مطرح شد/ امیریوسفی: فضای مجازی تنها مامن این روزهایمان برای تمرین دموکراسی است
- رییس کانون کارگردانان: آقای علیعسگری مسئولیت سریالها را قبول کنید/ تنها راه تعطیلی موقت پروژههاست
- ادامه واکنشها به جلسه شورای صنفی نمایش
- توضیحات معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره انتخابات شورای صنفی نمایش
- هشت کارگردان ایرانی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند
- هشدار رئیس کانون کارگردانان/ باید با تعطیلی پروژههای تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود
- پیام تبریک متفاوت محسن امیریوسفی به بهروز وثوقی به مناسبت زادروزش
- اختصاصی سینماسینما/ محسن امیریوسفی: احضار محمد رسول اف شوکه کننده است
- نوروز چه فیلمهایی روی پرده میروند؟
- محسن امیریوسفی متقاضی اکران نوروزی «آشغالهای دوستداشتنی اصل»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- فوت بازیگر جوان تئاتر؛ میلاد افواج درگذشت
- فوت یک خبرنگار تئاتر؛ حسین محمدیانی درگذشت
- معرفی داوران و راه یافتگان نهایی دو بخش از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- عکس مهرداد اسکویی، مدال طلا گرفت
- هیچی ازش نمونده جز یه سایه*
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- آرای یک منتقد به برترینهای سینما در سال ۲۰۲۴
- رونمایی از سامانه مصاحبه آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی توسط همراه اول در تلکام ۲۰۲۴
- همراه اول در سه بخش مجزا، غرفه برتر نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ شد
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟