محمد حیدری در برنامه «سینماچهار» که پنجشنبه هفته گذشته از رسانه ملی پخش شد، درباره غیرقانونی بودن حضور «آشغالهای دوستداشتنی» در جشنواره امسال و موضوعاتی مربوط به بنیاد فارابی سخنانی بیان داشت.
به گزارش سینماسینما، در پی این سخنان، محسن امیریوسفی در نامهای به محمد حیدری نوشته است:
«به روال سه سال قبل در صدد اعتراض و پاسخگویی نیستم. چند سطری جهت روشنگری خدمت آن دسته مدیرانی مینویسم که تصوراتشان بسیار فاصله دارد با حقیقتِ ماجرای «آشغالهای دوست داشتنی»، عارضم که:
اولاً «آشغالهای دوست داشتنی» به استناد شواهد موجود، در هیچ دورهای از جشنواره و توسط هیچ هیات انتخابی دیده نشده و هیچ صورتجلسهای در این زمینه وجود ندارد. هم آقای رضاداد دبیر پیشین جشنواره در مصاحبههای آن زمان تاکید کرد که فیلم را به هیات انتخاب نمیدهد و هم تعدادی از اعضای محترم هیئت انتخاب مثل آقای مازیار میری و آقای دکتر داروغه زاده گفتند که فیلم دیده نشده و صورتجلسهای امضا نکردند.
اگر فیلم من یک بار توسط هیئت انتخاب دیده شده بود مصدع اوقات شما و جشنوارهتان نمیشدم. متاسفانه این حرفِ نادرستِ دیده شدن فیلم توسط هیئت انتخاب دورههای قبلی جشنواره، اولین بار چند هفته پیش از سوی”یک کارمند دوستداشتنی” سازمان سینمایی به یکی از مدیران حوزه وزارتی منتقل شد و یکی از مخالفین محترم فیلم هم در یک خبرگزاری آن را اعلام کرد.
دوم اینکه خیال پردازیٍ بخشش سهم فارابی ، دیگر چه صیغهایست که همگان (بالاخص اینجانب) از آن بی اطلاعیم!! هیچ بخششی در کار نبوده و من هم خواهان چنین بخششی نیستم و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی در این سه سال حتی به فکرم نرسیده که نمایش و اکران «آشغالهای دوستداشتنی» را وجه المصالحه چنین کاری قرار دهم و آخر این چه بخششی بوده که من به عنوان تهیه کننده و مالک فیلم از آن بیخبرم؟! از طرفی، این مسئله به مدیریت محترم بنیاد سینمائی فارابی مربوط میشود و چه ربطی به جشنواره فیلم فجر دارد؟! اگر پشت پرده خبر دیگریست لطفا به من هم بگویید!
جناب آقای حیدری، فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در مورد وحدت ملی، گفتگو و دوری از خشونت است که بطور قانونی و با مجوز ساخته شده و حق قانونی و شهروندی تمام عوامل نجیب و صبور این فیلم است که فیلمشان بعد از سه سال در جشنواره توسط مردم و اهالی مطبوعات دیده شود تا همگان ببینند که عوامل این فیلم چه کارستانی در سینما کردهاند.
تنها تقاضای سه ساله من تمکین جشنواره فیلم فجر به قانون است. قصد من فشار برای حضور در جشنواره فیلم فجر نیست چون، نه در شأن من است و نه در شأن فیلم «آشغالهای دوست داشتنی». تقاضایِ سه ساله من این است که میخواهم برای اولین بار فیلمم به هیئت محترم انتخاب جشنواره نشان داده شود، نتیجه هر چه باشد مورد قبول من است.
آقای حیدری با احتساب جشنواره فیلم فجر امسال، من در سیزده دوره جشنواره فیلم فجر و تنها با سه فیلم، هشت بار تقاضای حضور در این جشنواره را داشتهام. امیدوارم امسال با تمکین به قانون، نحسی عدد سیزده دامن هیچکداممان را نگیرد!
زیاده عرضی نیست.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن امیریوسفی: آقای تقوایی عزیز! شما هنوز هم ناخدای کشتی سینمای مستقل ایران هستید
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بازخوانی اظهارات امیر یوسفی : چه شد که در برابرفاجعه توقیف سنتوری همه سکوت کردیم و چیزی نگفتیم؟
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- گزارش مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی
- در لایو «هنرمندان و مسئولیت اجتماعی» مطرح شد/ امیریوسفی: فضای مجازی تنها مامن این روزهایمان برای تمرین دموکراسی است
- رییس کانون کارگردانان: آقای علیعسگری مسئولیت سریالها را قبول کنید/ تنها راه تعطیلی موقت پروژههاست
- ادامه واکنشها به جلسه شورای صنفی نمایش
- توضیحات معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره انتخابات شورای صنفی نمایش
- هشت کارگردان ایرانی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند
- هشدار رئیس کانون کارگردانان/ باید با تعطیلی پروژههای تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود
- پیام تبریک متفاوت محسن امیریوسفی به بهروز وثوقی به مناسبت زادروزش
- اختصاصی سینماسینما/ محسن امیریوسفی: احضار محمد رسول اف شوکه کننده است
- نوروز چه فیلمهایی روی پرده میروند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





