در یک ابتکار کرونایی جدید، طرح «سینما روی آب» در پاریس اجرا شد و سینمادوستان ضمن رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در قایقهایی برقی به تماشای فیلم روی یک پرده شناور نشستند.
به گزارش سینماسینما به نقل از خبرگزاری رویترز، با شیوع ویروس کرونا و آغاز دوره قرنطینه خانگی و فاصلهگذاری اجتماعی پدیده «سینما ماشین» در کشورهای مختلف طرفدارانی را به دست آورد و محبوب شد. به لطف چنین ابتکاری، علاقمندان به سینما میتوانستند از داخل خودروی شخصی و بدون این که با دیگر تماشاگران در تماس باشند، فیلمها را روی پرده تماشا کنند. حال متولیان شهر پاریس با به راه انداختن سینما روی آب (cinéma sur l’eau) طرح ابتکاری دیگری را برای جذب مخاطب در دوره شیوع کرونا کلید زدند.
در این طرح ابتکاری که افتتاح کننده برنامه تابستانی پلاژ پاریس ۲۰۲۰ (Paris Plage) بود، تماشاچیان با ۳۸ قایق برقی ضمن رعایت فاصلهگذاری اجتماعی به صورت رایگان به تماشای کمدی حمام بزرگ (Le Grand Bain) محصول سال ۲۰۱۸ کشور فرانسه نشستند. هر قایق ظرفیت پذیرش نهایت ۶ نفر از اعضای یک خانواده یا دوستانی را داشت که از ناقل نبودن یکدیگر اطمینان داشتند.
۱۵۰ صندلی نیز در حاشیه پرآبترین رودخانه فرانسه تعبیه شده بود و دیگر علاقمندان میتوانستند از آنجا فیلم را روی پرده شناور سینما روی آب، دنبال کنند.
در برنامه پلاژ پاریس هر ساله قسمتهایی از رود سن با هدف ایجاد یک مرکز تفریحی به ساحلهای مصنوعی تبدیل میشود. این برنامه تابستانی امسال با وجود شیوع کرونا از ۱۸ ژوئیه تا ۳۰ اوت (۲۸ تیر تا ۹ شهریور) برگزار میشود.
با وجود آن که سینماها در فرانسه فعالیت خود را از سرگرفتهاند اما به دلیل نگرانیها درباره گسترش کرونا، با استقبال چندانی از سوی مخاطبان روبهرو نشدند. ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۳۰ هزار نفر را در این کشور اروپایی گرفته است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





