سیدجمال ساداتیان میگوید هیچ مصلحتاندیشی در اهدای جوایز اعمال نشد و تمامی داوران در آرای اعلام شده اتفاق نظر داشتند.
به گزارش سینماسینما، سیدجمال ساداتیان (تهیهکننده سینما و عضو هیات داوران جشنواره سی و چهارم فیلم فجر)؛ درباره آرای اعلام شده در بخش سودای سیمرغ گفت: در مجموع اختلافنظر زیادی بین داوران درباره نتایج وجود نداشت البته لزوما همه نتایج براساس ۷ رای داوران نبود اما تمام برندهها با رای بالای هیات داوران معرفی شدند و گاهی اگر اختلافی بوجود میآمد؛ باهم گفتگو میکردیم و حتی برخی فیلمها دوبار توسط داوران دیده شد.
ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلم ابد و یک روز بسیاری از جوایز بخشهای دیگر را ازآن خود کرد؛ اما جایزه بهترین فیلم به ایستاده در غبار رسید؛ گفت: هیچ مصلحتاندیشی مطرح نبود بلکه فیلمی که به عنوان فیلم برتر انتخاب شد در حالت کلی و در مجموع ساختارهای یک فیلم اثر قابل قبولی بود.
وی ادامه داد: فیلم ابد و یک روز در بخشهای تخصصی و جزئیات امتیازات زیادی بدست آورده بود و اجزای آن قابل تقدیر بود.
ساداتیان با تاکید بر اینکه این دو جایزه در تضاد باهم نیستند و منافاتی باهم ندارند؛ افزود: مثلا فیلم خشم و هیاهو که جایزه ویژه هیات داوران را بدست آورد، در بخشهای دیگر جوایز زیادی نگرفته بود اما هیات داوران تشخیص داد که این فیلم ساختار و قابلیتهای خوبی دارد لذا به فیلم جایزه داد. هرچند هومن سیدی کارگردان فیلم نیز اطلاعی از این جایزه نداشت و در مراسم شگفتزده شد.
ساداتیان با اشاره به اینکه هیات داوران امسال رئیس نداشت؛ افزود: اصلا هیچ فشاری از طرف سازمان سینمایی یا مدیران دیگر برای اینکه به فیلمی توجه بیشتری شود؛ وجود نداشت و از ابتدا نیز قرار ما همین بود.
ساداتیان در پاسخ به این سوال که چرا فیلمهایی همچون امکان مینا و آخرین بار کی سحر را دیدی که در بخشهای زیادی نامزده شده بودند؛ جایزهای بدست نیاوردند؛ گفت: در هیات داوران از بین همه فیلمهای به نمایش درآمده ابتدا نامزدها را تعیین کردیم و بعد دوباره نامزدها بررسی و امتیازبندی شدند و از میان نامزدها برترینهای هر بخش را معرفی کردیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ تغییری در آرا صورت نگرفته است؛ ادامه داد: نتایج اعلام شده رای اول و آخر هیات داوران بود و جمعبندی نهایی ما درباره نتایج و برندگان تنها ۵ ساعت مانده به آغاز مراسم اختتامیه انجام شد.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بدهی ۳۵ میلیاردی سینما/ سعید روستایی فیلم جدید میسازد/ بزودی بلیت شناور اجرا خواهد شد
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- سیدجمال ساداتیان: «برادران لیلا» را مردادماه اکران میکنیم
- معرفی ۲۲ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر
- سیدجمال ساداتیان: شاخصهای پیشرفت را باید در پژوهش دنبال کنیم
- فهرست تفصیلی سهم صاحبان آثار و سینماها در جشنواره فجر۳۹ منتشر شد
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- ساداتیان مطرح کرد/ حذف پروانه ساخت بدون حذف دخالتهای بیرون از ارشاد، کارآمد نیست
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- نظر سیدجمال ساداتیان درباره رضا عطاران و نوید محمدزاده
- نگاهی به «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی / ضد قهرمان دوست داشتنی
- دلیل حذف برخی سکانسها از «متری شش و نیم»/ شهاب حسینی قرار بود کدام نقش را بازی کند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





