فیلمبرداری مستند سینمایی «سرباز شماره صفر» پایان یافت.
به گزارش سینماسینما این مستند به کارگردانی محمد سلیمی راد از اردیبهشت ۹۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد و بعد از ۴ ماه، مراحل پایانی فیلمبرداری آن در آبادان و مناطق عملیاتی اروند کنار به پایان رسید.
سلیمی راد در این باره گفت: بخاطر شرایط کرونا فیلمبرداری کار یک ماه به تعویق افتاد و در ادامه با توجه به قرمز بودن وضعیت خیلی از استان ها و تعطیلی اکثر مکان های عمومی بالاخره توانستیم کار را به پایان برسانیم.
«سرباز شماره صفر» داستان زندگی مردی به اسم جهانگیر کرمی مقدم(بدوره) از روستای فیروزآباد یاسوج را روایت می کند که به خاطر بیماری همسرش، به سراغ پرونده جانبازی اش می رود ولی متوجه می شود در زمان جنگ بیمارستانی که همان موقع در آن بستری بود مورد حمله دشمن قرار می گیرد و اسناد تعداد زیادی از مجروحان جنگی از جمله پرونده خودش از بین می روند. حال جهانگیر برای تکمیل پرونده و ارائه به کمیسیون جهت دریافت درصد ایثارگری و استفاده از دفترچه خدمات درمانی، می بایست به سراغ رزمنده ها و فرماندهان زمان جنگ که از حضور و نحوه مجروحیت او اطلاع دارند برود تا برگه استشهادش را امضاء و ضمیمه پرونده اش بکند. او در این مسیر با اتفاقاتی روبرو می شود.
مستند «سرباز شماره صفر» با مدت زمان ۷۵ دقیقه هم اکنون در مرحله تدوین است و برای حضور در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی آماده می شود.
عوامل این مستند عبارتند از:
پژوهش و کارگردانی: محمد سلیمی راد
گروه پژوهش: رسول حاتمی نژاد- محمدجواد سعیدی
تصویربردار: محمد سلیمی راد- جابر بادیاد- حبیب علوانی- سعید کریمی
تدوین: هوشنگ میرزایی
صدابردار: بهمن درخشنده
صداگذار: گیسو آزادرَوش
گروه تولید: بهمن درخشنده- سبحان مسکینی- امید سبحانی
پشتیبانی: میررضا رفیعی- عباد ادیب پور- داریوش محمدی نژاد- علی پلم- سید مهدی بهشتی پور- امیر غلامیان
سلیمی راد سال ۲۰۱۹ با فیلم کوتاه «وُرد» برنده جایزه بهترین فیلم از چهارمین دوره جشنواره بین المللی لیفت هندوستان شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- جنگیدن برای اثبات هویت/ نگاهی به مستند «سرباز شماره صفر»
- نگاهی به مستند «زیر این چتر باران میبارد»/ چیزی خزنده و مرموز راه پیدا کرده به دفتر مدیری مسئول
- «کاغذپارهها» از اول بهمن اکران عمومی میشود
- خبرهای تازه از «اکران حقیقت»/ نمایش چهار مستند در بهمن ماه
- صنوبرهایِ شیرین، در همنوازیِ عشق
- مستندهای بخش مسابقه اصلی «ایدفا» معرفی شد
- شهرت یا آرامش / مستند «مزرعه کلارکسون»؛ پیچوخمهای مزرعهداری
- یک هشدار زیبا / مستند «سالی که جهان تغییر کرد»؛ حال خوش طبیعت وقتی انسان در قرنطینه بود
- قدیمیترین تصاویر عزاداریها و مجالس آذری زبانها در مستند «صادق الوعد»
- نه فرشتهام، نه شیطان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





