فیلم «ابد و یک روز» طی کمتر از یک هفته چندین بار از شبکههای ماهوارهای فارسی زبان روی آنتن رفته است و مسئولان سینمایی و قضایی اقدامی برای مبارزه جدی با پخش غیر قانونی فیلمهای سینمایی از شبکههای ماهوارهای انجام نمیدهند.
به گزارش سینماسینما، باگذشت نزدیک به یک سال از اولین نمایش «ابد و یک روز» در جشنواره فیلم فجر و حضور آن در اکران نوروزی ۹۵، این فیلم از پنجشنبه هفته گذشته بالاخره در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. با ورود این فیلم به شبکه ویدیویی، پخش کننده که احتمال دانلود غیرقانونی این فیلم را میداد، همان ابتدا اعلام کرد که از سایتهایی که لینک دانلود این فیلم را بارگذاری کنند، شکایت خواهند کرد تا اینگونه سایتها فیلتر شوند.
اما ناگهان خبر رسید که تعداد لینکهای دانلود «ابد ویک روز» بعد از گذشت یک روز از توزیع فیلم به رقم ۶۰۰ هزار رسیده است. در حالی که تنها چند روز از توزیع «ابد و یک روز» در شبکه نمایش خانگی میگذرد، بسیاری از شبکههای ماهوارهای فارسی زبان به پخش غیر قانونی این فیلم هم روی آوردند.
«ابد و یک روز» با اینکه توانست در اکران عمومی به فروش بسیار بالایی برسد، اما قطعا تولیدکنندگان این فیلم روی میزان درآمد اولین ساخته سعید روستایی در شبکه نمایش خانگی، حساب ویژهای باز کرده بودند.
با توجه به اینکه مخاطبان شبکههای ماهوارهای در ایران بسیار زیاد هستند و به قول علی جنتی وزیر سابق ارشاد ۷۰ درصد مردم به تماشای برنامههای ماهوارهای میپردازند، پخش مکرر فیلمهای سینمایی از این شبکهها، باعث میشود که مخاطبان دیگر برای تهیه قانونی فیلمها، اقدام نکنند و با خود بگویند در آینده این فیلم را از ماهواره خواهند دید، که به این ترتیب بیشترین ضرر را سازندگان فیلمهای سینمایی متحمل میشوند.
در حالی که مسئولان قضایی نسبت به پخش تیزهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی از شبکههای ماهوارهای موضع سرسختانهای میگیرند و حتی تا تعلیق دفاتر پخش هم پیش میروند و از عنوان «جرم» برای تبلیغات ماهوارهای فیلمهای روی پرده استفاده میکنند، اما زمانی که پای حمایت از سازندگان فیلمهای سینمایی در برابر شبکههای ماهوارهای فارسی زبان میرسد، ترجیح میدهند سکوت کنند و اقدام خاصی در این باره انجام ندهند.
منبع: آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- بازیگران «ابد و یک روز» با «متری شش و نیم» در راه جشنواره فجر
- واکنش پیمان معادی به انتشار تصویر «ابدویک روز» در کتاب درسی
- تصویری عجیب از نوید محمدزاده پشت صحنه «ابد و یک روز» + عکس
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت دانش اقباشاوی درباره اظهارنظر جنجالی سعید روستایی/ نگاه پیدا کردی ؟؟؟؟
- عکسی از نویدمحمدزاده در پشت صحنه «ابد و یک روز»
- نوشته سعید روستایی به مناسبت تولد نوید محمدزاده
- تهیه کننده «مختارنامه» سریال شبکه نمایش خانگی میسازد
- «ابد و یک روز» به یک جشنواره در آمریکا دعوت شد
- در سینماسینما بشنوید/ لحظاتی از صدای فیلم «ابد و یک روز»
- بابک حمیدیان: روستایی فیلمنامه ابدو یک روز را به ۲۵دفتر داده بود و هیچکدام قبول نکردند
- دانلود غیرمجاز نیم میلیونی یک فیلم تازه وارد به شبکه خانگی
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- سلطان خانوادههای ازدسترفته/ مروری بر فیلم های کوتاه سعید روستایی
- واکنش یک جامعه شناس به ۶۰۰ هزاربار دانلود غیرقانونی یک فیلم در ۲۴ ساعت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





