
انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران در بیانیه ای، ضمن ابرازهمدردی با هموطنان مصیبت دیده، به روند کند واکسیناسون واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما ،دراین بیانیه آمده است:
ما شادى را ثبت مى کنیم، غم را، آهى که از بنِ جانى خسته بیرون مى آید. ما رنج ها را ثبت مى کنیم. این ثبت ها چیزى از روزگارِ ما را به تاریخ مى برد. این سیاهی و تباهی تحمل ناپذیرطاقتمان را گرفته است. ما مردمان ایران، روزها است که عزاداریم. سیاه پوش عزیزان ازدست رفته مان وهم وطنان بی پناه و دردمندی که جزساده ترین حق انسانی که همانا برخورداری ازاقدمات اولیه بهداشت و ایمنی درمقابل ویروس کرونا است، چیزی طلب نکردیم. ماه ها است با هر زبان و طریقی این خواست ابتدایی و ساده را فریاد می زنیم، اما هیچ مقام و مسئولی خواهان گوش سپردن به آن نیست. خطاب به کسانى که حیات و هستىِ این روزگارِ مردم ایران به دست آنهاست. آنچه این روزها درعکس ها به ثبت مى رسد، گواه بى کفایتىِ بسیارى ازمسئولین امر است. عکس هاى ما انعکاسِ آن چیزى خواهد بود که شما مى کنید. درعکس هاى این روزها مردم صف بسته اند، بر گورها مویه مى کنند، برتخت هاى بیمارستان دراز افتاده اند. تصویرِ این روزها درعکس هاى ما مطلقا رنج و سرگردانیست. این عکس ها کارنامه ى شماست. آینه اى که براساس آن قضاوتِ تاریخىِ آیندگان برآنچه شما بودید و شما کردید، آسان خواهد بود. حال که شرایط روز به روز وخیم ترمی شود و دوستان و هم وطنان بیشتری را از دست می دهیم، این زخم عمیق ترو صبرمان لبریزشده است. به عنوان یکی ازصنوف خانه سینما به سهم خودمان درخواست تهیه حداکثری واکسن و تزریق هر چه سریع تر آن به هموطنان مان و همکاران زحمتکش مان درسینما را داریم. همه آگاهیم که اگردر زمان مناسب این حق مسلم با پاسخی درخورمواجه می شد، شاهد این اندوه پایان ناپذیرنبودیم. ای کاش حالا که در بحرانی ترین روزهای کشورمان ازحقمان سخن می گویم، گوش شنوایی برای شنیدنش پیدا شود. انجمن عکاسان سینماى ایران ضمن سوگوارى و همدردى با هموطنان مصیبت دیده ازمسئولین بهداشتى و تصمیم ساز مى خواهد که با تسریع روند واکسیناسیون، پرتره هاى خود را در چشم تاریخ با شرم و بى کفایتى به نمایش نگذارند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





