خانه مستند پرونده «نیمه خرداد» را به مناسبت رحلت امام خمینی «ره» و قیام ۱۵ خرداد در طرح جدیدی با عنوان «تجربه نگاری» اکران آنلاین میکند.
به گزارش سینماسینما، طرح «تجربه نگاری» از تازهترین برنامههای خانه مستند است که با هدف بررسی سالها فعالیت این مرکز در حوزه مستندسازی را در نیمه ابتدایی سال پیش رو در قالب پروندههایی تفکیک شده بر اساس موضوع و محتوا در اختیار مخاطبان علاقهمند به سینمای مستند قرار میدهد.
اولین پروندهای که قرار است با عنوان «نیمه خرداد» در دسترس مخاطبان قرار گیرد به مناسبت رحلت امام خمینی «ره» و قیام ۱۵ خرداد آماده شده و شامل چهار مستند میشود که قرار است به صورت آنلاین اکران آنها در سایت خانه مستند آغاز شود.
«نیمه خرداد» شامل چهار مستند به نامهای «کمیته» به کارگردانی عبدالحسین بدرلو و تهیهکنندگی مصطفی فتاحی، «رازهای جماران» به کارگردانی مشترک محسن سلیمانی و محمد ثقفی، «ملاقات در مدار بسته» به کارگردانی مشترک امیرحسین خلیلزاده و مهدی جوزایی و تهیهکنندگی مهدی مطهر و همچنین مستند «پدر، پسر، گلوله» به کارگردانی امیر اصانلو میشود.
پرونده «نیمه خرداد» از شنبه ۱۴ خردادماه و همزمان با رحلت امام خمینی «ره» اکران آنلاین خود را آغاز میکند و مخاطبان میتوانند مستندهای این پرونده را به صورت رایگان در سایت خانه مستند به نشانی khanemostanad.ir تماشا کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





