شاید بتوان پژمان بازغی را یکی از پرکارترین بازیگران مرد حاضر در جشنواره سی و ششم دانست؛ او این روزها مشغول ایفای نقش در یک پروژه سینمایی و یک سریال تلویزیونی است.به گزارش سینماسینما، پژمان بازغی بازیگر این روزها مشغول ایفای نقش در فیلم سینمایی “آهوی پیشونی سفید ۲” در نقش “بل بله” است. او علاوه بر این فیلمهای “هایلایت”، “همه چی عادیه”، “توچال” را هم آماده اکران دارد.
بازغی که این روزها در فیلم ” آهوی پیشونی سفید ” ایفای نقش میکند، درباره حضور در این فیلم که برای کودکان است، گفت: به نظرم تصور ما از سینمای کودک اشتباه است و فکر میکنیم چون یک جشنواره مستقل دارد باید آن را کنار بگذاریم و به آن جشنواره و اکرانهای محدود اکتفا کنیم. درحالیکه ژانر دفاع مقدس نیز برای خودش صاحب جشنواره است و فیلم شهر هم جشنواره دارد. دلیلی ندارد فیلمهایی که در این راستا تولید میشوند وارد چرخه اقتصادی سینما نشوند. تصور سیاستگذاران درباره سینمای کودک اشتباه است، درحالیکه در همه جای دنیا آموزشوپرورش مهمترین بخش است و سینمای کودک نیز رابطه مستقیم با موضوع آموزشوپرورش دارد. عزت گذاشتن به این سینما هم به فرهنگسازی ما کمک میکند و هم به رشد اقتصادی سینما.
وی در ادامه به حضور در مجموعه تلویزیونی “مرد ” اشاره کرد و افزود: سریال “مرد” به کارگردانی فریدون حسنپور را این روزها در مرحله ضبط دارم که در شمال کشور مشغول هستیم.
بازیگر “گمشدگان” درباره حضور فعالش در تلویزیون گفت: من همیشه در تلویزیون هستم و سعی میکنم حداقل سالی یک اثر در تلویزیون داشته باشم، چرا که خاستگاه اول من اینجاست و با سریال “آژانس دوستی” در تلویزیون به مخاطب معرفی شدم. فکر میکنم تلویزیون در این ۲۵ سالی که در این عرصه مشغول فعالیت بودم برای من سرمایهگذاری کرده و الآن وقت برداشت است. اگر فکر کنم که امروز دیگر پژمان بازغی نباید به تلویزیون بیاید، هم کملطفی به این رسانه است و هم کملطفی به مخاطبینی است که من را به اینجا رساندهاند. به همین دلیل همیشه ارتباطم را با تلویزیون و سینما حفظ کردهام. البته که نسل جدید و جوانترها که نسل خوبی هم هستند، هم در عرصه کارگردانی و هم سایر حوزهها مشغول شدهاند و کمکم بهجای ما وارد این فضا میشوند و باید جا را به آنها داد. حضور پررنگ آنها باعث شده تا چشمانداز خوبی داشته باشیم، البته اگر اتفاقات در پخش هم درست پیش برود.
این بازیگر که در مراسم امحای آثار غیرمجاز سینمای ایران حضور داشت، درباره عملکرد ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری اظهار کرد: پیگیری و کشف و امحای این آثار در راستای عملکرد بهتر و همچنین کم شدن اینگونه فعالیتها بیتأثیر نیست، اما به نظرم مجموعه خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ماجرا ضعیف عمل کرده است و نقصهایی دارد. بهطور مثال در این بستهها فیلمهای تاریخ سینما هم دیده میشود و نوع ارائه آن به کسانی که دانشآموخته سینما هستند و میخواهند وارد این فضا شوند را هم باید در نظر گرفت. چراکه اغلب این آثار مورداستفاده این قشر خاص است و برای تهیه آن همواره با مشکل مواجه هستند. اگر این اتفاق بیفتد تا این آثار از راه قانونی به دست مصرفکننده برسد قطعاً به جریان سینما کمک میکند. درواقع این آثار مربوط به بخش آرشیوی هستند که اگر خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستین بالا بزند و مراکزی را مشخص کند برای ارائه این نوع سیدیها، هم شرایط توزیع و پخش قابلکنترلتر است و هم میتوان صنف مورداستفاده آن را شناسایی کرد. حتی میتوان یک کتابخانه مرکز آرشیو برای آن تهیه کرد تا به این آثار بتوان دسترسی قانونی داشت. در بخش محصولات داخلی هم واقعاً انتشار غیرمجاز آثار سینمایی ظلم به تهیهکننده است.
وی ادامه داد: اگر قانون حمایت از تولیدکننده و مصرفکننده اجرا و حق کپیرایت رعایت شود و قابلپیگیری باشد، اتفاق مهمتری است تا گرفتن و امحای این سیدیها؛ باید این مشکل را ریشهای برطرف کرد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- پروانههای در قفس؛ آینده جشنواره فیلم کودک در محاصره نگاههای خرد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- در مراسم تشییع فردوس کاویانی مطرح شد: ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم/ فردوس کاویانی در قلب ما زنده است
- «مادر خوانده» با آناهیتا درگاهی به شبکه نمایش خانگی میآید
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- اعتراض سازندگان «مرد بازنده» به صدا و سیما
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





