مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان با انتشار یادداشتی درگذشت اصغر عبداللهی را تسلیت گفت .
به گزارش سینماسینما در این پیام آمده است :
سایه بانی از حصیر…
آدمها می آیند همچون مسافری در صبح یک روز که زمین و زمان را برفی سفید پوشانده است، و با زندگیشان ،جای پایشان را بر زمین باقی می گذارند. بعضی آنچنان بی مقصود و بی هویت و بی تاثیرند که با اولین تابش آفتاب از آنان چیزی باقی نمی ماند .اندک انسانهایی هستند که جای پای ماندگار و عمیق از خود به جا می گذارند.
اصغر عبداللهی چنین انسانی بود .او با زندگی اش که سراسر قابل احترام بود و با تعهد به کارش که همه احساس مسئولیت بود و ناشی از عشقش به باورها واعتقاداتش، در چارچوبهای انسانیش، قلم زد و نوشت و خالق آثاری شد که بزرگان سینما چه در قالب کودک و چه بزرگسال از همکاری با او به عنوان یک هنرمند دوست و همراه لذت بردند و این لذت را به مخاطب انتقال دادند. مسافر ناگزیر از سفر است و ناچار به پرواز و آنچه از او به جا مانده خاطره پروازش است در سفر زندگی و جای پایی که از خود میگذارد.
اصغر عبداللهی یقینا و به باور همه، مسافر فرهیخته و سبکبال، بی نیاز از آنچه آدم را زمین گیر می کند ،محترم و با اندیشه های پاک و محترم بود برای خانواده ، دوستان،شاگردانش و برای ادبیات و هنر و سینما بود.او رفت و از خود آثار نیک به جا گذاشت اورفت و برای ما دلتنگی نبودنش را به جا گذاشت.
جایش همیشه و تا ابد خالی ولی خاطره اش تا همیشه و تا ابد، ماندگار…
مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راوی تلخاندیش و صادق جنوب/ درباره اصغر عبداللهی
- داوران نخستین دوره جایزه ادبی اصغر عبدالهی معرفی شدند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- کانون فیلمنامه نویسان مراسم مجازی بزرگداشت اصغر عبداللهی را برگزار میکند
- خداحافظ آقای اصیل
- مراسم تشییع پیکر اصغر عبداللهی برگزار شد
- گفتوگو با اصغر عبداللهی/ ارجاع دادن مخاطب را از قصه دور میکند
- پیام تسلیت کانون کارگردانان در پی درگذشت اصغر عبداللهی
- مهربان بود و جدی؛ بیدریغ در یاددادن/ در یادبود اصغر عبداللهی
- اصغر عبداللهی درگذشت
- آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی
- نگاهی به فیلم «یک قناری، یک کلاغ»/ عاشقانه اودیسهوار ایرانی
- گفتوگو با اصغر عبداللهی، کارگردان «یک قناری، یک کلاغ»/ من و گنجشکها میمیریم …
- نقد و بررسی «یک قناری، یک کلاغ» در خانه هنرمندان
- نگاهی به «یک قناری، یک کلاغ» / عطرِ من هنوز اینجاست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره آخرین ساخته پدرو آلمودوار/ رنگ در سایهسار مرگ
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- یونیورسال پیکچرز اعلام کرد؛ «شرک» و «مینیونها» ۲۰۲۶ اکران میشوند
- همزمان با اعلام حضور درجشنواره فیلم فجر؛ نخستین تصویر «اشک هور» منتشر شد
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- حضور دو فیلم ساخته کارگردانان ایرانی در جشنواره رتردام
- فریدون شهبازیان درگذشت
- پس از چندبار وقفه؛ مل گیبسون «رستاخیز مسیح» را ۲۰۲۶ میسازد
- معرفی نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا؛ نامزدی بازیگر فیلم علی عباسی/ پیشتازی «شرور» و «شوگان»
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- معرفی بخشی از فیلمهای جشنواره برلین
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی آثار راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران
- چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ پوستر جشنواره رونمایی شد/ نشان جشنواره عنواندار میشود
- پایان ناامیدکننده سریال مهیار عیار
- یادداشتی به مناسبت زادروز فریدریش دورنمات
- پوستر دوم رویداد فرهنگی-هنری «خوشه پروین» رونمایی شد
- اجتماعی، جنگی، ملودرام/فهرست لورفته از هیأت انتخاب، چه چشماندازی از جشنواره فیلم فجر امسال ترسیم میکند
- برای کامران قدکچیان و روزهای اوجش
- کمدیهای مشنگ سینمای ایران را به کدام سو میبرد؟
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی» اولین ساخته بهرام افشاری /تراژدی بیپایان فقر در سینمای کمدی
- «خانه عروسک»؛ خودشناسی، خودباوری و رهایی
- تام فورد از حرفه مد بازنشسته میشود
- برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت همراه اول
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- ثبات فروش گیشه سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۲۴
- پروژه آمبولانس متصل در هفدهمین کنگره طب اورژانس ایران رونمایی میشود
- کیمیایی از تجلیل تا تحلیل
- تبری بهرام بیضایی از شبکه من و تو
- تاکید بر اهمیت کپی رایت فیلمهای خارجی؛ طغیان تهیهکنندگان علیه پخش آگهی در پلتفرمهای نمایش خانگی
- راجر پرَت درگذشت