
علیرضا کریم زاده تهیه کننده و کارگردان در یادداشتی که در اختیار سایت سینماسینما قرار داده عنوان کرده است که هنرمندان باید در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند .
به گزارش سینماسینما ، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است : سینما،تئاتر و تلویزیون به واسطه ویروس کرونا در یک سال اخیر چهرههای بسیاری را از دست داده و همچنان در حال از دست دادن است و به نظر میرسد هنرمندان باید همانند افراد پرخطر و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.
چرا هنرمندان در اولویت دریافت واکسن نباشند؟ در حالی که کرونا همچنان میتازد و هر روز بر تعداد کشته شدگان ابتلا به کرونا افزایش مییابد، مدتی است که در فضای مجازی از سوی برخی از هنرمندان هجمهای راه افتاده که هنرمندان نیز مانند سایر افراد جامعه در انتظار واکسن مانده و اولویتی برای دریافت واکسن نخواهند داشت، این در حالیست که این روزها موج چهارم کرونا در حال شدت گرفتن است و بسیاری از هنرمندان مشغول کار در پروژههای مختلف هستند تا بتوانند لحظاتی را در قاب تصویر خلق کنند و مخاطبان برای ساعتی فارغ از اتفاقات تلخ یک سال گذشته به تماشای آن بنشینند.
سینما، تئاتر و تلویزیون در یک سال اخیر به واسطه کرونا سرمایههای گرانبهایی را از دست داد و همچنان نیز در حال از دست دادن است. گروهی که بواسطه حضورشان در صحنه و پشت صحنه و ارتباط با افراد گسترده، نیازمند واکسینه شدن هستند، اما متاسفانه برخی از هنرمندانی که در خانه نشستهاند و در قرنطینه به سر میبرند و با بیان این که هنرمندان در اولویت نیستند و مخالفت با واکسینه شدن هنرمندان، مانع از انجام این اتفاق شدند، تا جان عزیزان بیشتری به خطر بیفتد. این در حالی است که بسیاری از همکارانشان در حال کار هستند و در معرض خطر برای این که این روزها محصول تولید کنند.
ما در این یک سال کم صدمه ندیدیم، بسیاری از هنرمندان به دلیل تعطیلی پروژهها خانهنشین و با مشکلات معیشتی مواجه شدند و حالا که پروژهها فعالیت نسبی خود را آغاز کردهاند، این افراد باید برای تامین معاش خود تن به کار بدهند، درحالی که جانشان بواسطه کرونا در خطر است، باید علاوه بر مشکلات موجود استرس این را نیز داشته باشند تا به این ویروس منحوس مبتلا نشوند، چرا که علاوه بر خودشان جان خانواده و اطرافیانشان نیز در خطر خواهد بود.
اگر قرار باشد کلیه پروژهها تعطیل شوند قطعا تلویزیون و سینما با کمبود اثر مواجه خواهد شد. در شرایطی که از مردم میخواهیم در خانه بمانند و کمتر به بیرون از خانه بیایند، باید محصولی برای ارائه داشته باشیم تا بتوانند سرگرم شوند. یک سال خانه نشستن کار سختی است که اگر با نبود محصولات فرهنگی و سرگرمی نیز همراه شود اتفاقات تلختری را به همراه خواهد داشت.
مسئولان فرهنگی باید برای این امر چاره اندیشی کنند تا هرچه زودتر گروههایی که مشغول کار هستند در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند تا بتوانند با خیال آسودهتری کار کنند و جان افراد کمتری به خطر بیفتد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پخش رئالیتیشوی «عالیجناب» به زودی در شبکه نمایش خانگی
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





