یک بازیگر پیشکسوت گفت: آنچه مسلم است اینکه قطعا پشت پرده انتخاب چند خواننده که در حرفه خودشان هم تعریفی ندارند به عنوان بازیگر نقش اصلی چندین کار، اتفاقاتی میافتد که ما نمیدانیم، اتفاقاتی که البته قابل حدس هستند، طبیعتا گردش مالی عجیبی آن پشت رقم خورده که کلی بازیگر از من بهتر را کنار گذاشتهاند تا به اینها نقش بدهند.
به گزارش سینماسینما غلامحسین لطفی، درباره انتخاب بازیگران امروز سینما و شبکه نمایش خانگی گفت: آیا کارگردانان و تهیه کنندگان خودشان نمیدانند چه آثار سطحی تحویل مخاطب میدهند؟ شاید خودشان را به آن راه زده و سرشان را زیر برف کردهاند مگر نه هر کسی بااندکی فهم درباره بازیگری میداند که برخی از این به اصطلاح بازیگران حرف زدن عادی را هم بلد نیستند.
وی در همین رابطه اضافه کرد: آنچه مسلم است اینکه قطعا پشت پرده انتخاب چند خواننده که در حرفه خودشان هم تعریفی ندارند به عنوان بازیگر نقش اصلی چندین کار اتفاقاتی میافتد که ما نمیدانیم، اتفاقاتی که البته قابل حدس هستند، طبیعتا گردش مالی عجیبی آن پشت رقم خورده که کلی بازیگر از من بهتر را کنار گذاشتهاند تا به اینها نقش بدهند. این بازیگر پیشکسوت سینما ادامه داد: من از مسئولین فرهنگی و نهادهای سینمایی مربوطه تعجب میکنم که چرا هیچ نظارتی روی این اتفاقات ندارند، مگر میشود همه چیز تا این حد بیقاعده و بیقانون باشد، چرا هیچ مرجع فرهنگی بر چگونگی حضور برخی چهرهها در سینما نظارت نمیکند که حالا اکثر بازیگران بیکارند و نابازیگران روی صحنه رفتهاند. لطفی اظهار کرد: روزگاری برای روی صحنه رفتن و یا یک پلان بازی کردن باید سالها تلاش میکردید، خون دل میخوردید و در آن لحظه اینقدر ذوق داشتید که نزدیک بود سکته کنید، اما امروز کافی است یک رابطه و یا دوست داشته باشید، کافی است تعداد دنبالکنندگان آن بالا باشد، یک شبه از هیچ به بازیگر نقش یک مبدل میشوید.
برچسبها: غلامحسین لطفی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





