چهار فیلم جدید اکران شده در سینماها، در مدت دو روز فقط حدود ۳۰۰ میلیون تومان بلیت فروختهاند و استقبال کم مخاطبان از سینما سبب شده برخی بخشکنندهها از اکران فیلمهایشان – بهرغم اعلام قبلی – منصرف شوند.
به گزارش سینماسینما، از روز چهارشنبه ۱۸ خردادماه چهار فیلم «بدون قرار قبلی»، «هناس»، «والدین امانتی» و «نقره داغ» روی پرده رفتند که تا ظهر روز جمعه ۲۰ خرداد (طبق آمار سامانه سمفا) فروش آنها کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بود.
«بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی که همزمان یک فیلم دیگر را هم به عنوان بازیگر روی پرده دارد، در این مدت نزدیک به ۲۹۰۰ بلیت فروخته و رقم فروش آن به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.
«هناس» فیلم دیگر بهروز شعیبی که در آن نقش یکی از شهدای دانشمند هستهای را ایفا کرده، با ۲۵۰۰ بلیت به رقم فروش ۹۰ تومان رسیده است.
فیلم «نقره داغ» به کارگردانی محسن آقاخان که در آن اکبر عبدی باز هم نقش زن و مرد را با هم ایفا کرده، تاکنون بیش از ۷۰ میلیون تومان فروش داشته و نزدیک به دو هزار نفر هم آن را تماشا کردهاند.
«والدین امانتی» فیلمی که در ژانر کودک معرفی شده، ساخته حسین قناعت است که با کمتر از هزار نفر مخاطب به فروش حدود ۳۵ میلیون تومان رسیده است.
در حال حاضر فیلم کمدی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی که از فیلمهای اکران نوروزی بود، با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر پرمخاطبترین فیلم سال تا به امروز است و به فروش ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.
بعد از آن فیلم کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی پرمخاطب است که تاکنون حدود ۸۴۰ هزار و ۵۰۰ بلیت فروخته و فروش حدود ۲۸ میلیارد تومان داشته است.
در جایگاه سوم پرفروشها و پرمخاطبهای گیشه، فیلم دفاع مقدسی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازیفر قرار دارد که تعداد مخاطبانش هنوز به ۵۰۰ هزار نفر نرسیده و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم فروش داشته است.
در هفتههای گذشته چند فیلم دیگر هم روی پرده رفتند اما هیچکدام فروشی را که انتظار میرفت نداشتند، به ویژه فیلم «علفزار» که یکی از پرحاشیههای جشنواره فیلم فجر سال قبل بود و حذف آن از اکران نورروزی ۱۴۰۱ به حاشیههایش افزود. این فیلم به کارگردانی کاظم دانشی که از سوم خرداد اکران شده تاکنون فقط حدود ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تماشاگر داشته و فروش آن به چهار میلیارد تومان رسیده است.
همچنین دیگر فیلم اجتماعی این روزهای سینما یعنی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی با حدود ۵۶ هزار تماشاگر یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.
برای فیلم «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان هم رقم فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ تماشاگر ثبت شده است.
فیلم «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی علی عطشانی هم از ابتدای خرداد روی پرده رفته و تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بلیت فروخته و فروش آن نزدیک به ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.
«پسران دریا» به کارگردانی افشین هاشمی هم که از ابتدای خرداد اکرانش آغاز شده، تاکنون فقط حدود ۱۱ میلیون تومان فروش داشته است.
از سوی دیگر کمدی «چند میگیری گریه کنی۲» به کارگردانی علی توکلینیا با فروش بیش از ۷۰ هزار بلیت، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته و «لامینور» داریوش مهرجویی هم با حدود ۴۳ هزار نفر تماشاگر تنها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در گیشه به دست آورده است.
نگاهی به آمار فروش فیلمها نشان میدهد فیلمهای کمدی همچنان بیشترین مخاطب را جذب میکنند و همین نکته این پیشبینی را به همراه دارد که اگر فیلمهایی همچون «چپ، راست» و «شیشلیک» که به نوعی در توقیف به سر میبرند روانه اکران شوند، به رونق سینماها و نیز فروش دیگر فیلمها میتوانند کمک کنند، اما فعلا وضعیت به گونهای است که بعضی پخشکنندهها که فیلمهای غیرکمدی را آماده اکران داشتند، تاکید کنند که با توجه به فروش نسبتا پایین فیلم «علفزار» که پیشبینی دیگری برایش داشتند فعلا تصمیم گرفتهاند فیلمهای خود را اکران نکنند و تا نیمه دوم سال منتظر بمانند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جدیدترین آمار فروش فیلمها؛ ۶.۸ میلیارد، سهم گیشه در سه روز گذشته
- آمار فروش سینمای ایران تا ۱۵ تیر ماه
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- فسیل ۳۰۰ میلیاردی شد
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- دو جایزه جشنواره کازان برای «بدون قرار قبلی»
- سینماهای پرفروش فصل بهار معرفی شدند
- «شهر هرت» دو روزه، میلیاردی فروخت!/ جدیدترین آمار فروش و تماشاگران سینما پس از اکران هفت فیلم جدید
- راهیابی «بدون قرار قبلی» به دو جشنواره خارجی
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
- «بدون قرار قبلی» بهترین فیلم جشنواره مسکو شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





