جیمز کامرون در گفتوگویی فیلم «زن شگفتانگیز» را یک گام به عقب توصیف کرد و با اظهاراتش درباره این فیلم٬ جنجال به پا کرد.
به گزارش سینماسینما، صحبت از فیلمی است که پس از اکران با اقبال گسترده و تحسین منتقدان و تماشاگران روبهرو شد و از همین حالا نام خود را به عنوان یکی از شانسهای اسکار سال آینده مطرح کرده است.
«زن شگفتانگیز» به کارگردانی پتی جنکینز پرفروشترین فیلم ابرقهرمانی است که شخصیت اصلی آن زن است، همچنین این فیلم عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینما که یک کارگردان زن آن را ساخته در اختیار دارد.
اما همه این موارد دلیل نمیشود که جیمز کامرون، خالق پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما نظر مثبتی نسبت به آن داشته باشد. کامرون اخیرا در گفتوگویی به فیلم «زن شگفتانگیز» تاخته و آن را یک گام به عقب توصیف کرده است. او تمام هیاهویی را که هالیوود درباره «زن شگفتانگیز» راه انداخته است، گمراهکننده دانست و گفت: «کاراکتر زن شگفتانگیز در فیلم همان کاراکتر مرد فیلمهای ابرقهرمانی با حرکات و اعمالی مشابه آنها است.»
کامرون از آن دست کارگردانهایی است که شخصیتهای زن در فیلمهایش نقش مهمی بر عهده دارند. برای نمونه میتوان به شخصیت سارا کانر در فیلم «نابودگر»، نیتیری در «آواتار» و رز مشهور «تایتانیک» اشاره کرد.
کارگردان «نابودگر» در ادامه گفت: «نمیگویم فیلم را دوست ندارم اما به نظر من فیلم یک گام به عقب است. سارا کانر در فیلم «نابودگر» ملکه زیبایی نبود. او زنی توانا با مشکلات فراوان بود و اما در جریان فیلم با نمایش شجاعت ناب احترام تماشاگران را برمیانگیخت. از آنجا که نیمی از تماشاگران فیلم زنان بودند، میتوان به اهمیت و فایده شخصیتهایی چون او پی برد.»
شخصیت زن شگفتانگیز از زمان آغاز اکران فیلم علیرغم تمام تحسینها، هدف انتقادات فراوانی بوده است که ظاهر و شخصیت او را مورد نکوهش قرار دادهاند.
پتی جنکینز کارگردان «زن شگفتانگیز» در پاسخ به انتقادات جیمز کامرون گفت: «ناتوانی جیمز کامرون در فهم زن شگفتانگیز و جایگاه او نزد زنان قابل درک است. او فیلمساز بزرگی است اما زن نیست.»
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پس از پایان «آواتار: آتش و خاکستر»؛ جیمز کامرون به دنیای آدمخوارها میرود
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- «آواتار ۲» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد
- «آواتار ۲» جای «تایتانیک» را گرفت
- آیا «آواتار» فیلم تام کروز را پایین میکشد؟
- آیا فروش «آواتار۲» تا پیش از سال نو میلیارد دلاری میشود؟
- آیا «ترمیناتور» هفتم در راه است؟/ هوش مصنوعی جایگزین رباتهای بد
- واکنش جیمز کامرون به ضرر ۲۵۰ میلیون دلاری مت دیمون/ بیخیالش شو!
- مخاطبان جهانی از «آواتار ۲» استقبال کردند/ آغاز کار با فروش ۴۳۴ میلیون دلاری
- اعتراف عجیب جیمز کامرون درباره «آواتار ۲»
- جیمز کامرون از شخصیتهای مارول و دیسی انتقاد کرد/ سطحی هستند
- بازیگر «آواتار» با دیدن قسمت جدید آن گریه کرد/ ۸ دقیقه حبس نفس!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟





